Het zou echt heel fijn zijn als iemand me kan helpen met het vinden van de volgende inschrijving. Is Theodorus inderdaad in 1803 overleden? En geeft de inschrijving nog meer informatie?
Dit is de enige doop die ik kan vinden - maar die betreft eigenlijk een Theodorus Rinkes?Soort registratie: DTB begraven inschrijving
(Akte)datum: 1803
Bijzonderheden:
Opm: De overledene is gedoopt in januari 1702
OverledeneTheodorus Jans
overleden te Leeuwarden.
Bronvermelding
register van overledenen Leeuwarden, archiefnummer 28, Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) - Tresoar, inventarisnummer 1015
Gemeente: Leeuwarden
Periode: 1723-1803
Religie: Oud Katholiek
Via FamilySearch zijn er geen Oud Katholieke doopboeken, wel RK, viaSoort registratie: DTB geboortes / dopen inschrijving
(Akte)datum: 01-1702
Plaats: Leeuwarden
Bijzonderheden:De tweede getuige is Nanke Willems
DopelingTheodorus
VaderRink Jans
MoederTjitske Rinks
GetuigeJan Rinks
Bronvermelding
Doopboek Oud-Roomse gem. Leeuwarden, archiefnummer 28, Collectie doop-, trouw-, lidmaten- begraafboeken - Tresoar, inventarisnummer 1015
Periode: 1699-1804
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... ang=nl&i=0
begraven 1676 -1812 va scan 262
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... g=nl&i=266
Hierin geen Theodorus Jans, en evenmin bij de dopen in januari 1702. Logisch. Maar dan, in de Index Nomina Virorum va scan 476 (Feminarum va 504), op scan 502: Theodorus Jans, bapt. Jan. 1702
Waar komt dit dan vandaan?
In de database via AlleFriezen staan 3467 begraven personen geregistreerd als Oud Katholiek. Van de aktes zijn er 3062 gedateerd op 1803. En op 681 van deze aktes staat een doopdatum vermeld, alle begin 18e eeuw. Is hier echt sprake van 681 zeer krasse ouderen?
Het volgende heeft niets met mijn vraag te maken maar is iets wat me opviel:
Vanaf scan 395 staan de dopen en huwelijken 1699-1804. Het lijkt erop dat de huwelijken (va scan 464) niet in de database staan? Ze worden wel indirect genoemd, bijvoorbeeld:
Maar niet in de DTB Trouwen? In ieder geval niet allemaal?Soort registratie: DTB begraven inschrijving
Bijzonderheden:Opm: De overledene is gehuwd op 24 mei 1704
OverledeneDaniel Overrijn
overleden te Leeuwarden.
Gehuwd met Annet Stevens
Bronvermelding register van overledenen Leeuwarden, archiefnummer 28, Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) - Tresoar, inventarisnummer 1015
Soort registratie: DTB begraven inschrijving
Bijzonderheden:Opm: De overledene is gehuwd op 24 januari 1703
OverledeneBouwe Jans
overleden te Leeuwarden.
gehuwd met Jetske Melis
Bronvermelding register van overledenen Leeuwarden, archiefnummer 28, Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) - Tresoar, inventarisnummer 1015
Groeten van Jacqueline