vakantie ?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

vakantie ?

Bericht door Maikel Galama » dinsdag 10 okt 2006 6:22 pm

Hoi Margreet,

leuke vakantie gehad ?

Ik kwam deze quote onlangs tegen:
ik heb mijzelf echter even een beetje vakantie toebedeeld
Groetjes, Maikel.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » dinsdag 10 okt 2006 9:20 pm

dag maikel,

as you might have guessed ..
heb ik mij bij tijden prima vermaakt, een kwart gedaan van wat ik zou doen en driekwart van wat ik niet zou doen
en al met al verleng ik het dus maar

hoi margreet

van der Honing
Berichten: 206
Lid geworden op: donderdag 11 mei 2006 9:04 am

Bericht door van der Honing » woensdag 11 okt 2006 8:24 am

Maikel,

Dit forum is uitsluitend bedoeld voor het plaatsen van berichten over genealogie.

Voor prietpraat (vakantieverhalen, weerberichten, nieuwjaarsgroeten, gelukwensen e.d.) kunnen jullie gebruikmaken van e-mail of privéberichten.

Voortaan graag rekening houden met de andere gebruikers van dit forum.

Bij voorbaat dank.

Yntze

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » woensdag 11 okt 2006 11:56 am

Yntze, Maikel vindt dat ik te hard werk - aangezien ik de hele dag op het forum en/of/en in tresoar ben -
almaar te genealogie-en.

Hij heeft gelijk.

dagdag, groeten uit tresoar,
margreet

Sible Hettinga
Berichten: 226
Lid geworden op: zondag 22 jan 2006 4:17 pm
Locatie: Harlingen

Prietpraat.

Bericht door Sible Hettinga » donderdag 12 okt 2006 1:00 am

Geachte heer Van der Honing,

Het is u wellicht ontgaan dat Margreet en Maikel, zonder anderen overigens tekort te willen doen, veel werk voor anderen doen en dat ook vaak samen doen. Het zou dus heel wel mogelijk kunnen zijn dat zij elkaar en anderen via dit forum informeren dat er wegens vakantie of anderszins enige tijd geen of minder reacties van hen kunnen worden verwacht.

Ik acht uw reactie betreurenswaardig en uw woordgebruik ongepast.

Met beleefde groeten,
S.Sj.N. Hettinga.

Tabe
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 19 aug 2006 3:12 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Tabe » donderdag 12 okt 2006 1:16 pm

"" Ik acht uw reactie betreurenswaardig en uw woordgebruik ongepast.""


Ik vind er niks "ongepast"aan. De heer van der Honing heeft gelijk. Heb waardering voor het vele werk dat Maikel en Margreet voor dit forum doen, maar dat neemt niet weg dat dergelijke berichtjes (volgens mij) niet op dit forum en op deze manier geplaatst moeten worden.

Persoonlijk zit ik niet te wachten op dergelijke prietpraat. Gebruik hiervoor aub andere wegen. En eigenlijk zou deze reactie niet nodig moeten zijn.

Gebruikersavatar
bertil
Berichten: 194
Lid geworden op: woensdag 15 mar 2006 4:24 am
Locatie: Attica, New York

Bericht door bertil » donderdag 12 okt 2006 4:05 pm

helaas moet ik meedelen dat enige reactie na de reactie van dhr van der honing voor mij pathetisch overkomt.
ten eerste is het een situatie tussen Maikel (een echte crack), margreet (een rots in de branding) en dhr van der honing.

door hierna nog jullie mening te blijven geven, blijven jullie dus steeds het items open houden.

Bemoeien de mensen al niet genoeg met zaken van derden.

Ik l;aat me er niet over uit of dit item hier past of niet.
maar als je je er aan stoort open het dan niet en reageer al helemaal niet.


Bertil

Sible Hettinga
Berichten: 226
Lid geworden op: zondag 22 jan 2006 4:17 pm
Locatie: Harlingen

Bericht door Sible Hettinga » donderdag 12 okt 2006 9:44 pm

Beste Bertil,

Je hebt helemaal gelijk, maar ik was boos. Ik zal er in het vervolg, jouw "vermaning" indachtig, eerst een nachtje over slapen alvorens te reageren op niet genealogische berichten.

Met vriendelijke groet,
Sible Hettnga.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » donderdag 12 okt 2006 11:06 pm

Hallo allemaal,

Ik heb nog vakantie tegoed en alweer op komst, en nog andere bezigheden, tot en met ca. 5 november.

Aangezien ik echter gewoon thuis ben, en het tot mijn vakantie reken mijn eigen takken verder uit te zoeken en allerlei jierboekjes en andere bronnen (die oa Sible mij aangedragen heeft) dan eindelijk te lezen en te copieren - bevind ik mij inmiddels op 5 forums, en ben ik om de haverklap in het archief.

Alwaar ik mij dan dus toch ook maar weer af en toe onledig houd en zal houden met andere vragen, en en passant wat aktes mee kan nemen.
Ik loop alleen voor anderen wel minder hard als normaal.
Dat is 1.

2 is, dat ik zeer wel in staat geacht mag worden Maikels forum-bericht via de mail af te handelen.
Als ik dat dus niet doe, ..... is dat inderdaad om wat Sible noemt
'en anderen via dit forum informeren dat er wegens vakantie of anderszins enige tijd minder reacties van haar kunnen worden verwacht.'
ipv, zoals daarvoor - ergens in een achteraf-onderwerp, terwijl veel mensen alleen hun eigen vragen lezen.

3 is: mijzelf kennende had ik de plannen maar niet al te wereldkundig gemaakt en daarnaast afgezwakt naar beetje - maar zo werd het wel steeds minder.
Als iemand zich zorgen om mij maakt of mij iets gunt of mij een handje wil helpen of wat dat ook - ben ik het met Sible eens, dat dat niet afgedaan kan worden als 'prietpraat'.

en 4 is, dat ik nog een aantal vragen onder handen had, die ik nu eerst af wil maken.
Even een akte-tje of wat bijlages dat kan er wel bij, maar tijdrovender of ingewikkelder nakijkzaken laat ik voorlopig aan mij voorbijgaan.

Einde discussie?
Margreet.

Gebruikersavatar
lidy
Berichten: 335
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 6:27 pm

Bericht door lidy » donderdag 12 okt 2006 11:14 pm

Margreet, Einde discussie lijkt me een heel goed antwoord. iemand als jij hoeft zich toch niet te verantwoorden. je doet zo enorm veel, vooral voor anderen, petje af!
Groet Lidy

Tabe
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 19 aug 2006 3:12 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

sorry.

Bericht door Tabe » vrijdag 13 okt 2006 10:25 am

Sorry mensen.
Ook IK had mij moeten inhouden en niet moeten reageren. Bij deze mijn excuses. Mijn reactie was gericht op de posting van Sible, die mij cru en hard overkwam.
Zal mij in de toekomst onthouden van dergelijke reacties.

groeten
Tabe

En, wat mij betreft, zand erover.

Plaats reactie