Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

Bericht door Martine Ottolander » zondag 14 jul 2013 1:11 pm

Vanmorgen zat ik in familysearch te snuffelen en zowaar vond ik daar eindelijk een spoor van een persoon die ik al heel lang zoek.
Het gaat om Maria Elisabeth Anders, echtgenote van Harmen Ter Horst die op 12-11-1842 is overleden in Lemsterland. In het bevolkingsregister is ze ineens verdwenen en nu duikt ze ineens op in Amsterdam. Ik heb geprobeerd haar overlijdens akte te lichten, maar op een of andere manier lukt me dat niet. Haar overlijdens datum zou zijn 10-04-1843. Is er iemand die wel weet hoe je in deze hooiberg van informatie die ene spelt kan vinden????

Alvast bedankt voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Martine Ottolander
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

jacqueline
Berichten: 1774
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

Bericht door jacqueline » zondag 14 jul 2013 2:05 pm

Hallo Martine,

Eerst zoek je in de overlijdenstafels de juiste aktedatum, dat is 12 april 1843.
Het overlijden vind je via Amsterdam - overlijden - 319X Index - register 3 - Overlijden 29 mrt.-16 aug. 1843 - Image 45 of 625.
Link: https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/T ... c=10709440

groeten van Jacqueline

Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

Bericht door Martine Ottolander » zondag 14 jul 2013 10:46 pm

Beste Jacqueline.
Hartstikke bedankt voor je reactie! Naar dit hiaat in mijn stamboom ben ik echt jaren aan het zoeken geweest.
Ik ben dus super blij met je antwoord en ik ben blij dat ik eindelijk deze dame van mijn gezocht lijstje kan afschrappen......

Groeten,

Martine Ottolander
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

leeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 6 jan 2008 12:38 pm
Locatie: zoeterwoude

Re: Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

Bericht door leeuwen » donderdag 6 aug 2015 3:09 pm

Hallo Martine

Ook ik heb als voorouders Ter Horst ,wel veel verder weg Geertje Ter Horst zij tr 27 mei 1804 te Leeuwarden Roelof Kamminga,haar ouders en grootouders heb ik ook gevonden,
haar broer heette Willem ,dit is denk jouw voorouder ?

Groetjes Marijke
zoeken naar voorouders

Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Hulp gevraagd bij een zoektocht in Familysearch.

Bericht door Martine Ottolander » dinsdag 11 aug 2015 2:34 pm

Nee helaas niet mijn voorvader heette Harmen en kwam niet uit Friesland, maar uit Geesteren(GLD) 1 van zijn zonen is uiteindelijk naar Friesland vertrokken en heeft daar mijn daar mijn (familie)boom geplant. Rond 1850 is er weer 1 zoon naar Zuid Holland verhuisd en daar ben ik een directe afstammeling van....En werd de naam verschreven van Ter Horst naar Terhorst.

Succes met verder zoeken!

Martine Ottolander
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

Plaats reactie