reacties

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertil
Berichten: 194
Lid geworden op: woensdag 15 mar 2006 4:24 am
Locatie: Attica, New York

reacties

Bericht door bertil » donderdag 16 mar 2006 6:22 pm

Het valt mij op dat er net als op andere fora, nog steeds mensen zijn, die hulp van anderen vanzelfsprekend vinden.
Zij geven dan ook geen reactie op hulp door anderen.
Het getuigt toch van menselijkheid als er een kleine reactie kan komen, bv:

Bedankt of iets dergelijks.

Als de gevraagde gegevens niet worden begrepen en er verkeerde info komt reageert iedereen, omdat ze het al hebben.

Waarom niet als je een stapje verder wordt geholpen.
Voor diegene die dit wel doen heb ik veel waardering.

Ik ben reeds op andere fora gestopt omdat dat beetje gevoel ontbrak.



Met vriendelijke groet

Bertil

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

reacties

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 17 mar 2006 10:41 am

Bertil,

ik hoop dat je nog heel lang blijft meedoen op dit forum, er doen heel veel lieve, aardige, kundige en ga zo maar door......mensen mee op dit forum. En het is waar, niet iedereen is gelijk, sommigen reageren niet met een bedankje, althans niet via dit forum, soms echter wel via een prive-mailtje hoewel dat ook niet al te veel voorkomt, maar is mij wel twee keer overkomen.
Ik reageer op je mailtje o.a. om je te zeggen dat ik ook heel veel vriendschap op dit forum ben tegengekomen en dat is 1000 maal sterker dan het feit dat er mensen zijn die niet de moeite nemen om dank je wel te zeggen.

Ik hoop dat je ook mee gaat doen aan die positieve kanten en niet gaat weglopen. Samen kunnen we er iets moois van maken, of sterker nog, kunnen we het mooie bewaren !

Bedankt voor je berichtje,

Maikel Galama.

Gebruikersavatar
bertil
Berichten: 194
Lid geworden op: woensdag 15 mar 2006 4:24 am
Locatie: Attica, New York

Bericht door bertil » vrijdag 17 mar 2006 4:02 pm

Hi Maikel

Je hebt inderdaad wel gelijk maar als je moeite doet voor iemand, en er komtngeen blijk van waardering gaat je hulpvaardigheid wel snel achteruit. Ik ben bijvoorbeeld al gestopt bij Prikpagina genealogie, omdat er veel mensen zijn die een vraag plaatsen en niet reageren op antwoorden.

In de tijd dat ik hier als gast kwam is me dat hier ook opgevallen. dan hielp ik iemand als gast en kreeg verder geen reacties.

ik wilde gewoon even mijn ongenoegen hierover spuien, en hoop dat er op deze overigens fijne forum toch iets van blijft hangen bij hen over wie dit gaat


Bertil



PS

Zoals jij en Everardus zich inzetten om anderen te helpen hebben mij toendertijd aangestoken om toch ook mijn steentje bij te dragen

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

EEN BEDANKJE KAN NOOIT KWAAD!!!!!

Bericht door Everardus Rollema » vrijdag 17 mar 2006 7:57 pm

Bertil,

Ik begrijp heel goed jouw reaktie.
Het is inderdaad niet netjes om geen reaktie op het forum te geven, wanneer je iemand op weg helpt of de weg wijst waar hij/zij mee verder kan speuren in het verleden of heden.
Het is inderdaad zo, zoals Maikel schrijft, dat sommigen hun blijk van waardering via de email geven, maar helaas zijn er ook bezoekers die het schijnbaar niet nodig vinden om na antwoord te reageren.
Jammer dat je niet kan zien of de vragensteller/ster het antwoord heeft bekeken.
Soms overweeg ik zelf ook wel eens om er mee te stoppen, als er voor de zoveelste keer er niet gereageerd wordt.
Voor de mensen die dit lezen en niet hebben gereageerd op een antwoord, zou ik zeggen, reageer alsnog en verpest het niet voor anderen, die wel zo netjes zijn om te reageren.
Bertil, Maikel, Margreet, Gerrit, webmasters en nog vele andere vrijwilligers die voor anderen klaar staan, succes met Uw raadgevingen en antwoorden op de diverse fora.
Met genealogische groet,
Everardus Rollema
Laatst gewijzigd door Everardus Rollema op vrijdag 17 mar 2006 9:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Wijzig

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 17 mar 2006 8:22 pm

Dag Everardus,

het is niet de eerste keer dat ik op jou reageer, het zal ook niet de laatste keer zijn denk ik, ik vind je ook best heel aardig maar zou je via het knopje rechts boven: wijzig mijn naam kunnen veranderen in Maikel ? Voelt beter.

Bij voorbaat dank je wel,

groetjes van je genealogische vriend Maikel.

P.S. En je mag nog niet stoppen, er is nog zoveel goeds te doen. Je mag het wel wat selectiever en rustiger doen, daar is niets mis mee.

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » vrijdag 17 mar 2006 9:51 pm

Beste Maikel,

Dat ik nu net uitgerekend jouw naam verkeerd heb ik geschreven!
Sorry.
Blijf vooral reageren, want daar is een forum voor.

Tot het volgende bericht

Vr. gr. vanuit de randstad:

Everardus

Gebruikersavatar
bertil
Berichten: 194
Lid geworden op: woensdag 15 mar 2006 4:24 am
Locatie: Attica, New York

Bericht door bertil » zaterdag 18 mar 2006 1:05 am

beste Everardus en Maikel

bedankt voor jullie reactie, ik heb jullie ook altijd gezien op prikpagina
en daar viel het me ook vaak op dat vooral Everardus daar nog wel eens een opmerking plaatste als er na een tijdje geen reactie was gekomen.

Door jullie blijf ik toch gesterkt om door te gaan.


met vriendelijke groet

Bertil

Gast

Bericht door Gast » zondag 19 mar 2006 11:09 am

'k Zou graag een bedankje willen achterlaten, maar ik ben nog niet in de gelegenheid geweest.
Er zijn nl. nog geen reacties op mijn onderwerpen binnengekomen.... :D

http://www2.tresoar.nl/forum/viewtopic.php?t=306
http://www2.tresoar.nl/forum/viewtopic.php?t=319

Een bij voorbaat 'bedankje' alvast...

Groeten,
Dirk Feenstra

Dirk Feenstra
Berichten: 134
Lid geworden op: vrijdag 10 mar 2006 11:07 am
Locatie: Ommen

oops

Bericht door Dirk Feenstra » zondag 19 mar 2006 11:13 am

^^ :oops: ..vergeten in te loggen.. :oops:

M. Brouwer.

reactie.

Bericht door M. Brouwer. » zondag 19 mar 2006 2:06 pm

Hallo allemaal,

Ik wil ook mijn steentje bijdragen door te reageren. Helaas staat mijn genealogie-onderzoek even op een laag pitje,waardoor ik deze forum niet meer zo vaak bezoek. Heb veel problemen gehad met ADSL- Telefonie en gelukkig ben ik onder het contract uit kunnen komen,na veel ellende!!
Dus voorlopig ben ik aangewezen op het inbelnetwerk en dat is kostbaar om dit iedere dag te gebruiken ,dus alleen in het weekend doe ik dit dan wel.
Maar nu was ik behoorlijk achter met het doorlezen van dit forum .
Ik wil tegen al die geweldige vrijwillige genealogen zeggen ,doe het voor de mensen die het enorm waarderen en er plezier aan beleven en laat je niet ontmoedigen door een handvol (of meer) mensen die geen normen en waarden zijn bijgebracht! Die zullen er altijd en overal zijn.
Je hebt het of je hebt het niet.
Ik in ieder geval heb geregeld met komplimenten gestrooid en doe een poging: Mensen ,het kost even veel ,maar een kompliment of een bedankje op zijn tijd doet ieder mens toch goed????!!!

Bij deze hoop ik dat o.a Everardus, Maikel e.a bekende doorgaan.
BEDANKT:
Groetjes Marienette.

Gebruikersavatar
bertil
Berichten: 194
Lid geworden op: woensdag 15 mar 2006 4:24 am
Locatie: Attica, New York

Bericht door bertil » zondag 19 mar 2006 7:01 pm

gezien jullie reacties doet het mij toch nog goed dat er mensen zijn die weten dat een beetje vriendelijkheid niet te veel moeite is

dank voor jullie reacties en laten we hopen dat we nog veel zullen vinden samen

bertil

Plaats reactie