Oude foto's

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Frans
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 23 jan 2020 4:54 pm

Oude foto's

Bericht door Frans » vrijdag 17 apr 2020 2:17 pm

Beste forumleden,

Omdat ik al jaren geïnteresseerd ben in de genealogie van de familie Veltman en daardoor ook via directe familieleden vele oude foto's mocht ontvangen ben ik samen met mijn vrouw al diverse malen naar Friesland geweest om er achter te komen waar mijn voorouders hebben gewoond.
Ik heb o.a. meegewerkt aan een deel van het boek van het geslacht ""Veltman/Veldman" , uit Workum, hetgeen is opgesteld door ene Andre F. Veltman uit Harlingen in 1995. Veel informatie over waar onze voorouders hebben gewoond heb ik ontvangen van de heer Gerrit Twijnstra van het museum in Workum.
Aan de hand van het boek 't Heidenskip Pleatsen hebben wij de boerderijen bezocht waar onze familie heeft gewoond. Daarnaast hebben wij ook veel informatie ontvangen bij ons bezoek aan het Documentatiecentrum in Boslward en het Historisch Archief in Dokkum.
Bij het overlijden van een tante ontving ik onlangs van haar zoon een doos met oude foto's waarop familieleden staan, waarvan ik graag zou willen weten wie dit zijn.
Mijn vraag ik of het mogelijk is om deze foto's met een toelichting op deze site te plaatsen, om meer informatie over deze personen te krijgen.
Zo ja, kunt u mij hier verder meen helpen hoe dit gaat. Daarnaast zoek ik nog oude foto's van directe familieleden, waar ik wel veel informatie over heb maar geen oude foto's Ik hoor graag van U.
Met vriendelijke groeten, Frans Veltman uit Baarn
fja.veltman@kpnplanet.nl
Mijn opa is Bauke Veltman 26-9-1881 in Workum en zoon van Petrus Veltman en Marij v.d.Meulen

Plaats reactie