kermis IJsbrechtum 1932?

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

kermis IJsbrechtum 1932?

Bericht door Hinke Westra » vrijdag 8 okt 2010 5:47 pm

Wie weet wanneer er in 1932 kermis was in IJsbrechtum? Volgens mijn moeder moet onderstaande foto in die omgeving gemaakt zijn. Ik weet dat het in 1932 moet zijn geweest want in de wagen ligt (waarschijnlijk) het broertje van mijn vader, mijn vader loopt naast de kinderwagen. Zijn broertje is geb. in febr. 1932.
Ik neem aan dat er in die tijd ook al 'straat' fotografen waren tijdens markten en kermissen en ik vermoed dan ook dat deze foto door zo'n fotograaf gemaakt is.

groet, Hinke Woudt-Westra.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: kermis IJsbrechtum 1932?

Bericht door Ristcard » zondag 31 okt 2010 5:26 pm

Dag Hinke,

Misschien werpt het volgende krantenberichtje wat meer licht op de zaak:

http://www.archiefleeuwardercourant.nl/ ... 2CZOH%2CLC

Ik hoop dat die link goed overkomt.

Groeten van Richard

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Re: kermis IJsbrechtum 1932?

Bericht door Hinke Westra » zondag 31 okt 2010 6:19 pm

Bedankt Richard!! Ik had zelf ook al eens wat gezocht in de LC, deze overigens niet gezien maar ook niet echt iets over een kermis gevonden. Ik had gehoopt dat iemand van de forumleden een datum (periode) zou weten. Veel dorpen en steden hadden en hebben soms nog altijd op de zelfde tijd in het jaar kermis. In Joure is het al ruim 500 jaar in september. IJsbrechtum zou natuurlijk heel goed begin augustus geweest kunnen zijn.

groet, Hinke.

Plaats reactie