Hoe zit dat precies bij die LC?

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Hoe zit dat precies bij die LC?

Bericht door Ristcard » vrijdag 15 jan 2010 8:31 pm

Hallo,

Via de site van Tresoar kwam ik terecht op de webpagina van de Leeuwarder Courant, aangelokt door de zoekplaatjes die daar zouden staan.
Die stonden er inderdaad en eentje trok mijn aandcaht, namelijk de foto van een klein station "ergens in Friesland". Wat naspeuringen in het beeldarchief van de Nederlandse Spoorwegen wezen uit dat het hier ging om het voormalige station van Hardegarijp.
Ik probeerde dat te melden onder die foto, maar werd gedwarsboomd door de mededeling dat reageren op een stuk van ouder dan 2 dagen niet mogelijk was. Er moest maar een mailtje worden gestuurd.
Dat heb ik gedaan, en vervolgens hoorde ik helemaal niets. Sterker nog, de hele foto is uit de rubriek zoekplaatjes van de online LC weggehaald.
Ik heb nu absoluut geen zin meer om mij te verdiepen in welke foto van de LC dan ook. Jammer maar helaas. Misschien reageer ik te overtrokken, maar ik moet het wel even kwijt!

Groeten van Richard

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Re: Hoe zit dat precies bij die LC?

Bericht door Hinke Westra » vrijdag 15 jan 2010 9:54 pm

Zou het kunnen zijn dat wanneer ze een goed antwoord op hun vraag hebben de foto verwijderd wordt? Ik meen me te herinneren dat in de papieren :) LC het zelfde antwoord al is gegeven, dus mogelijk halen ze dan de foto's van de site omdat deze ook bij Tresoar staan?

groet, Hinke Woudt-Westra.

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Hoe zit dat precies bij die LC?

Bericht door Ristcard » vrijdag 15 jan 2010 10:24 pm

Okee,

Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Het kan zo zijn dat ik 's middags mijn mail heb verstuurd en dat iemand die zelfde avond de foto van de website heeft weggehaald. De volgende ochtend zag iemand mijn bericht en heeft dan waarschijnlijk gedacht "Oh, dat hebben we al gehad".

Maar merkwaardig blijf ik het wel vinden.

Groeten van Richard

Plaats reactie