Meester Kors Sint Nicolaasga

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Meester Kors Sint Nicolaasga

Bericht door Maikel Galama » donderdag 30 aug 2007 1:28 pm

Hoi allemaal,

ik heb 2 foto'tjes waarvan ik nog niet precies weet wie het zijn, de informatie die ik heb:

Op de achterkant staat: Juni 1931 Meester Kors St. Nic.

En op de voorkant staan: man, vrouw, 3 kinderen en vermoedelijk de hulp in de huishouding.
Op de 2e foto een vrouw met 3 kinderen, waarschijnlijk dezelfde personen als die op foto 1.

Wie weet of er in die periode (1931) een meester Kors was en wat zijn genealogische gegevens zijn ?
(voornaam, geboorte, overlijden, gehuwd met etc.)

Groetjes, Maikel.

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 419
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Admin » zaterdag 1 sep 2007 5:48 pm

Hoi Maikel,

In het adresboek 1928 staat meester Kors genoemd als: "Kors, M.C., hoofd R.K.-school". Zie: http://www2.tresoar.nl/adresboek1928/index.php?nr=548.
webmaster Tresoar

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Meester Kors Sint Nicolaasga

Bericht door Maikel Galama » maandag 3 sep 2007 3:52 pm

Hoi Andrys,

bedankt voor de aanvullingen, ik heb nu de initialen en hoofd van de RK school, RK lag in de lijn van mijn verwachtingen. Voorlopig laat ik het even rusten maar vroeg of laat komen er vast aanvullingen, bijv. via Genlias, ik denk nl. aan een herkomst van Noord- of Zuid-Holland.

Een zoektocht als deze is pas bevredigend als we weten wie de echtenote van meester Kors is.

Enne, ook bedankt dat je me op deze bron wees, hij zat niet meer in mijn geheugen en op Tresoar raak ik de weg wel eens kwijt met al zijn ingangen. :)

Groetjes, Maikel.

Plaats reactie