bronvermelding

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Tabe
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 19 aug 2006 3:12 pm
Locatie: Almere
Contacteer:

bronvermelding

Bericht door Tabe » zondag 10 sep 2006 9:50 pm

(Deze vraag heb ik ook gesteld op het forum van www.graftombe.nl)

Regelmatig bezoek ik een genealogische website op internet. Sinds mei 2002 is mijn eigen site voor een ieder in te zien en de gegevens daarop zijn vrijelijk over te nemen. Ik heb inmiddels gemerkt dat dat ook vrij regelmatig gebeurt. Een goede zaak lijkt mij, want zo kunnen we elkaar helpen.

In het verleden heb ik wel eens verzuimd aan "bronvermelding" en de eigenlijk daarbij behorende verificatie te doen. Waar heb je de info vandaan en is deze informatie wel juist. Ik heb daarvan geleerd en alles wat nu op mijn site komt heeft een bronvermelding. B.v TRESOAR, GBA, kranten etc. Dus ook bij de foto's die ik bij www.graftombe.nl opvraag en (met hun toestemming) , op mijn site plaats, wordt de bronvermelding aangegeven.

Mijn vraag is nu: hoe denken de andere erover of ben ik te strikt in de (genealogische) leer. Mijn verzoek is: als iemand informatie van mijn website gebruikt dan gaarne hierbij de bronvermelding aanhouden. Of de bronvermelding op mijn site (bvTresoar) of de naam van de wesite zelf, www.dollenindetijd.nl.

groeten
Tabe

Plaats reactie