emigratie naar duitsland 1906

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Loehmer
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 8 jul 2021 1:33 pm

emigratie naar duitsland 1906

Bericht door Loehmer » donderdag 8 jul 2021 6:33 pm

mijn overgrootouders Taeke Braaksma geb. 24.4.1879 en mijn overgrootmoeder geb. 8.12.1880 zijn nog naar sexbierum of oosterbierum verhuisd na 1904, voordat zij in 1906 naar dld verhuisd zijn. in AlleFriezen noch Tresoar heb ik kunnen vinden wanneer precies en waar naar toe in Dld zij vertrokken zijn. hun tweede dochter Rientje is geboren in 1907 in Hermühlheim bij Köln. hun derde kind, Anske is geboren in Vettweiß 1n 1916. Na de grote inflatie van Dld zijn ze terug naar Nederland. Ik vermoed naar Hoensbroek Koestraat nr?
mogelijk hebben ze gewoond in of in de buurt van Oberbolheim. Dit dorp is echter verdwenen doordat er een vliegveld aangelegd werd.
Het dorp behoorde tot Nörvenich. ik heb daar wel eens contact geyocht met de gemeente maar daar kwam ik niet verder.
Hun eerste dochter Antje is geboren 25.3.1904 en was mijn oma. Zij is getrouwd met Jacob Hagedorn waarschijnlijk in 1922 toen mijn moeder Amalia op 23.8.1922 geboren werd. ik heb ooit wel enkele Braaksma's gevonden die terug kwamen uit Dld. (bijlage). die site kan ik echter nu niet meer vinden.
Graag zou ik willen weten hoe ik erachter kom waar ze in Dld het eerst terecht kwamen. Iemand die mij kan helpen?
Bijlagen
jetske braaksma.tiff
jetske 1984 was een broer/zus van Taeke
jetske braaksma.tiff (25.16 KiB) 11478 keer bekeken

Plaats reactie