Op zoek naar C.P. Boersma en G. Bongaertz

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Johann_Boersma
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 18 feb 2019 3:19 pm

Op zoek naar C.P. Boersma en G. Bongaertz

Bericht door Johann_Boersma » maandag 25 feb 2019 5:48 pm

Inmiddels ben ik ongeveer 1 jaar bezig met het in kaart brengen van mijn roots.
Mogelijk kunt u daarbij behulpzaam zijn.
Mijn ouder zijn inmiddels overleden. Beiden hebben een band met Sint Nicolaasga en Joure.

Gegevens van mijn vader: Catharinus Petrus Boersma en geboortedatum is 23 september 1910 in St. Nicolaasga.
Gegevens van mijn moeder: Gertrud Bongaertz, geboren op 12 mei 1911 te Remagen (Duisland).

Beiden zijn met elkaar een kerkelijk huwelijk aangegaan in de parochiekerk van de H. Mattheus in Joure op 14 maart 1937.
Het burgerlijk huwelijk heeft vermoedelijk plaatsgevonden op 9 juli 1936 in Duisburg (Duitsland).

Van mijn vader heb ik al aardig wat in kaart kunnen brengen.
Echter van mijn moeder kom ik alleen tot haar ouders/mijn oma en opa; Bongeartz en Sieben (Duisburg).

Van mijn moeder is bekend dat zij ingeschreven heeft gestaan op de Midstraat 152 (thans nr.92) in Joure. Mogelijk heeft mijn moeder daar ingewoond en/of als pleegkind opgenomen geweest. Mijn moeder is namelijk op jeugdige leeftijd van Duitsland naar Nederland gekomen. Via inmiddels gekregen informatie zou mijn moeder kindermeisje/winkelmeisje geweest kunnen zijn bij een vooraanstaande familie Taconis (kledingwinkel?? adres Midstraat 152 in Joure!!!!)

Ik hoop dat u mij helpen wil en kan....
Alvast enorm bedankt.
Met vriendelijke groet,
Johan Boersma

Plaats reactie