Wat is er met Harmen Ter horst gebeurd?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wat is er met Harmen Ter horst gebeurd?

Bericht door Martine Ottolander » zondag 9 jul 2006 12:24 pm

Op 21-09-1771 wordt Harmen Ter horst geboren, zoon van Cornelis Ter horst en Jaan Andriaan van der Grein(Grijn, Green) Hij wordt gedoopt op 22-09-1771 in Lemmer. Wie weet wat er verder met hem is gebeurd(huwelijk, kinderen en overlijden)

Er is echter een klein addertje onder het gras, in 1842 overlijdt er nog een andere Harmen in Lemmer, getrouwd met Maria(Marrigje) Elizabeth Anders, dit is een oom van de Harmen waar ik de gegevens van zoek. De ouders van deze persoon zijn Hendrik Ter horst en Berendina Welling.

Voor alle duidelijkheid ik zoek alleen de gegevens van de eerstgenoemde Harmen en niet van de de tweede Harmen

Alvast Hartelijk bedankt

Martine Ottolander
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » maandag 10 jul 2006 7:38 pm

Martine,
Niet ondenkbaar is, dat deze Harmen als jong kind is overleden en dan zal je geen overlijden van hem tegen komen. Het lidmaatregister geeft geen vermelding, alleen zijn ouders worden genoemd. In het lidmaatregister wordt verder vermeld dat Jaan van der Green is overleden en dat is na 1811.
Gr.
Everardus

Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Martine Ottolander » dinsdag 11 jul 2006 3:55 pm

Bedankt Everdus
Voor je reactie!

Martine
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

Plaats reactie