Rinkje van der Werf 1878-????

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
radbod
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 26 apr 2012 12:41 pm

Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door radbod » zondag 12 jan 2014 9:49 am

Ik ben op zoek naar gegevens over Rinkje (Pieters) van der Werf, geboren op 16 sep 1878 in Warns,
enig kind ? van Pieter Abrahams van der Werf 1844-1923 en Tjiet Hanzes De Vries
Ze trouwde met Cornelis De Wit in Stavoren, zij woonden op Texel ,Terschelling en in Workum
Haar man stierf in 1916 In 1928 staat er nog een R vd Werf in het adresboek van Workum
Daarna heb ik geen gegevens meer over haar
Ik ben ook wel benieuwd wat er terecht gekomen is van haar zoon Cornelis De Wit, geboren op Texel, Oudeschild,20 sep 1909

jacqueline
Berichten: 1777
Lid geworden op: maandag 21 jul 2008 11:08 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door jacqueline » maandag 13 jan 2014 12:17 am

Hallo Cor,

Geen antwoord op je vraag; ik vraag me echter af of de door jou genoemde persoon in het telefoonboek van 1928 de juiste is. Eén blz. verder staat nl. vermeld: Wit, wed. Corn. de, broodventster.

Groeten van Jacqueline

hesseldewalle
Berichten: 1478
Lid geworden op: dinsdag 5 sep 2006 11:44 am
Locatie: Eelde
Contacteer:

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door hesseldewalle » maandag 13 jan 2014 7:39 am

Hallo Cor,

Ze blijkt later in Alkmaar te wonen:

http://www.regionaalarchiefalkmaar.nl/c ... c99f01fea7

Groet

Hessel
Geïnteresseerd in grafschriften en andere opschriften van voor 1811

radbod
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 26 apr 2012 12:41 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door radbod » maandag 13 jan 2014 5:37 pm

Ik denk dat je gelijk hebt te veronderstellen dat Rinkje van der Werf
als weduwe van Cornelis De Wit in het adresboek van Workum van 1928 vermeld staat
In 1912 woonde het gezin op Terschelling, in 1916 in Workum,waar de echtgenoot stierf
Ik denk dat Rinkje vd Werf daar is blijven wonen, misschien zijn er latere adresboeken
In de bevolkingsregister van Alkmaar van 1910 staat dat Rinkje doopsgezind was
Er staat een schuine streep door de gegevens heen,kennelijk verhuisd.
Rinkje zal als doopsgezinde niet op het kerkhof liggen van een Hervormde Kerk
Er is een doopsgezinde kerk in Workum
Maar eens even zien welke plaatselijke krant ze hebben in Workum
om het overlijdensbericht te vinden

Tinekedewit
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 15 feb 2014 1:34 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door Tinekedewit » donderdag 20 feb 2014 7:19 pm

Ik ben tineke de wit Mijn oma was beppe rinkje de wit zij heeft haar laatste jaren bij mij en mijn ouders ingewoond en is begraven in rijswijken mijn vader was cornelis de wit getrouwd met trijntje nijen huis en samen hadden ze 4kinderen cor de oudste leeft nog is 73jaar wiebe is in 2008 overleden 65jaar en rinkje is in decembber 2010 overleden 64jaar en ik tineke de jongste ben nu 62 jaar en woont in delft mijn vader cornelis is overleden6 6januari 1992 hijis 82 jaar gewordenmijn moeder is in 2001 overleden november 83 in december zou ze 84 zijn geworden heeft ze net niet gehaald mijn vader was van 19 september en niet 20 wat ik gelezen heb en onbekende oom was hendrik zijn vrouw was mijn tante leen en oom pieter was getrouwd met jantje amsterdamde twee broers van mijn vader zijn. Alle bij vroeg gestorven 1dochter van ome pieter woont nog in workumheeft een winkel met wat wij in delft hebben delfs blauwalleen heet het andersmet vriendelijke groet tineke bodde de wit

radbod
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 26 apr 2012 12:41 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door radbod » dinsdag 25 feb 2014 8:35 pm

verwijderd
Laatst gewijzigd door radbod op woensdag 14 jan 2015 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

radbod
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 26 apr 2012 12:41 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door radbod » zaterdag 1 mar 2014 9:19 pm

verwijderd
Laatst gewijzigd door radbod op woensdag 14 jan 2015 9:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tinekedewit
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 15 feb 2014 1:34 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door Tinekedewit » zaterdag 1 mar 2014 10:32 pm

Ik weet niets over yge die zie ik nooit en van zijn kinderen weet ik ook nietsen van de broer heb ik weleens gehoord dat hij een zwervers leven had en geen vaste woonplek als ik het wel eens vroeg wisten ze ook niet veel te vertellen over hem over cor en baukje haar dochter kan toch informatie aan haar tante vragen ineke die weet toch alles over haar broer yge en zijn kinderenen ome henk zijn vrouw heete tante leentante leen is nog op mijn bruiloft geweest en de man met de pet was mijn opa mijn vader mijn vader was 6 jaar toen stierf opa al dus die heb ik nooit gekendjaren geleden ben ik nog bij mijn nicht ineke geweest met mijn man en dochter de laatstetyd komt het er niet meer vanom naar friesland te gaanen ik weet alleen dat ik vrij jong was toen beppe rinkje overleed ik kan wel herrinneren dat ze bij ons ingewoond heeft maar wanneer ze is overleden is weet ik niet omdat ik nog zo jong wasen ik heb nog wel een foto van haar en ook van opa haar man hoe gaat dat fotos opsturen waar naar toe anders vraag ik dat aan mijn dochteren of ome pieter in friesland is getrouwd weet ik ook nietweet wel dat mijn moeder nooit bij tante jantje kwam en mijn moeder ook in hindelopen is geborenik ben er nog een keer geweestin workum woonde zetante jantje een hele lieve vrouw vond ik haaren ik was een jaar of drie of vier toen verhuizde wij naar rijswijk bij van grieken ging mijn vader werken en beppe is begraven in rijswijk maar dat had ik al verteldtot ziens tineke bodde de wit

Tinekedewit
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 15 feb 2014 1:34 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door Tinekedewit » zaterdag 1 mar 2014 10:32 pm

Ik weet niets over yge die zie ik nooit en van zijn kinderen weet ik ook nietsen van de broer heb ik weleens gehoord dat hij een zwervers leven had en geen vaste woonplek als ik het wel eens vroeg wisten ze ook niet veel te vertellen over hem over cor en baukje haar dochter kan toch informatie aan haar tante vragen ineke die weet toch alles over haar broer yge en zijn kinderenen ome henk zijn vrouw heete tante leentante leen is nog op mijn bruiloft geweest en de man met de pet was mijn opa mijn vader mijn vader was 6 jaar toen stierf opa al dus die heb ik nooit gekendjaren geleden ben ik nog bij mijn nicht ineke geweest met mijn man en dochter de laatstetyd komt het er niet meer vanom naar friesland te gaanen ik weet alleen dat ik vrij jong was toen beppe rinkje overleed ik kan wel herrinneren dat ze bij ons ingewoond heeft maar wanneer ze is overleden is weet ik niet omdat ik nog zo jong wasen ik heb nog wel een foto van haar en ook van opa haar man hoe gaat dat fotos opsturen waar naar toe anders vraag ik dat aan mijn dochteren of ome pieter in friesland is getrouwd weet ik ook nietweet wel dat mijn moeder nooit bij tante jantje kwam en mijn moeder ook in hindelopen is geborenik ben er nog een keer geweestin workum woonde zetante jantje een hele lieve vrouw vond ik haaren ik was een jaar of drie of vier toen verhuizde wij naar rijswijk bij van grieken ging mijn vader werken en beppe is begraven in rijswijk maar dat had ik al verteldtot ziens tineke bodde de wit

Tinekedewit
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 15 feb 2014 1:34 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door Tinekedewit » zaterdag 1 mar 2014 10:33 pm

Ik weet niets over yge die zie ik nooit en van zijn kinderen weet ik ook nietsen van de broer heb ik weleens gehoord dat hij een zwervers leven had en geen vaste woonplek als ik het wel eens vroeg wisten ze ook niet veel te vertellen over hem over cor en baukje haar dochter kan toch informatie aan haar tante vragen ineke die weet toch alles over haar broer yge en zijn kinderenen ome henk zijn vrouw heete tante leentante leen is nog op mijn bruiloft geweest en de man met de pet was mijn opa mijn vader mijn vader was 6 jaar toen stierf opa al dus die heb ik nooit gekendjaren geleden ben ik nog bij mijn nicht ineke geweest met mijn man en dochter de laatstetyd komt het er niet meer vanom naar friesland te gaanen ik weet alleen dat ik vrij jong was toen beppe rinkje overleed ik kan wel herrinneren dat ze bij ons ingewoond heeft maar wanneer ze is overleden is weet ik niet omdat ik nog zo jong wasen ik heb nog wel een foto van haar en ook van opa haar man hoe gaat dat fotos opsturen waar naar toe anders vraag ik dat aan mijn dochteren of ome pieter in friesland is getrouwd weet ik ook nietweet wel dat mijn moeder nooit bij tante jantje kwam en mijn moeder ook in hindelopen is geborenik ben er nog een keer geweestin workum woonde zetante jantje een hele lieve vrouw vond ik haaren ik was een jaar of drie of vier toen verhuizde wij naar rijswijk bij van grieken ging mijn vader werken en beppe is begraven in rijswijk maar dat had ik al verteldtot ziens tineke bodde de wit

radbod
Berichten: 17
Lid geworden op: donderdag 26 apr 2012 12:41 pm

Re: Rinkje van der Werf 1878-????

Bericht door radbod » zaterdag 1 mar 2014 10:52 pm

een foto van Rinkje vd Werf en haar man Cornelis De Wit zou leuk zijn, dan zet ik m in de stamboom die ik online heb staan, u kunt een email naar mij sturen met toegevoegde foto´s als bijlage, cbloem@home.nl is mijn emailadres. Dank bij voorbaat vr. groeten van Cor

Plaats reactie