Broodfabriek van den Berg Voorstreek 63 Leeuwarden

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
leeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 6 jan 2008 12:38 pm
Locatie: zoeterwoude

Broodfabriek van den Berg Voorstreek 63 Leeuwarden

Bericht door leeuwen » dinsdag 27 aug 2013 12:28 pm

Aan een ieder

Mijn overgrootouders hadden een broodfabriek in Leeuwarden,later was mijn oudtante Jitske (Jenny)daar directrice .nou is mijn vraag.
Werkte er iemand van uw familie,zo,ja kunt u daar iets over vertellen.
zij hadden ook filialen in de Jacob Marisstr 36,Kleine kerkstraat 34,Auke Stellingswerfstr.89,Noorvliet 203,en Joh.W.Frisostr.25 allen in Leeuwarden gelegen,of misschien bezit er iemand een foto van een of andere excursie, die zij met de personeelsvereeniging öntspanning en Ontwikkeling maakte.

met vriendelijke groet Marijke
zoeken naar voorouders

Cor2
Berichten: 21
Lid geworden op: zaterdag 29 jun 2013 5:47 pm

Re: Broodfabriek van den Berg Voorstreek 63 Leeuwarden

Bericht door Cor2 » dinsdag 27 aug 2013 1:30 pm

Hallo Marijke,

Foto's van oud Leeuwarden vind je op:
http://www.beeldbankleeuwarden.nl/

Met zoeken:
broodfabriek van den berg leverde 4 foto's op.
Je kunt ook straatnamen invoeren.

Succes,

groetjes,
Cor

simkos
Berichten: 133
Lid geworden op: woensdag 19 nov 2008 3:05 pm

Re: Broodfabriek van den Berg Voorstreek 63 Leeuwarden

Bericht door simkos » dinsdag 27 aug 2013 8:57 pm

Geachte heer Leeuwen,

Vanaf 1922 moesten bedrijven in geschreven staan bij de Kamer ven Koophandel en Fabrieken.
In het zgn. Handelsdossier staan de firmanten en bewindvoerders van de firma etc. genoemd.

Deze dossiers berusten bij Tresoar.

Groeten van Terkos

paulboersma49
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 13 feb 2022 9:29 am

Re: Broodfabriek van den Berg Voorstreek 63 Leeuwarden

Bericht door paulboersma49 » maandag 14 feb 2022 10:37 am

Dag Marijke,

Acht jaar geleden plaatste je onderstaande.
Nu lees ik dit en ja, mijn opa was jarenlang boekhouder beheerder van de bakkerij. Je tante (denk ik) woonde toen naar ik meen in Hilversum.
De locatie Jacob Marisstraat was vlak bij ons huis (van mijn moeder en vader, oudste zoon Taeke Boersma / Vincent van Goghstraat 10) en daar haalden wij als kinderen altijd het brood op - (bij een alleraardigste mevrouw).
Mijn opa en oma hebben een aantal jaren gewoond bover de bakkerij op de Voorstreek en zondags genoten wij als kleinkinderen van de mislukte taartjes in het banketbakkersdeel. We speelden winkeltje in de winkel. Ik herinner me ook nog een behoorlijk aantal broodbezorgers die met karren in de vroege ochtend op weg gingen. Het was voor ons een fantastische en indrukwekkende plek. (PS; mijn oma vond dat spelen/snoepen in de bakkerij minder leuk, we aten namelijk niet veel meer als zij om een uur in de middag de warme maaltijd op tafel zette)

Natuurlijk wil ik meer info geven (op de bovenste verdieping woonde ook kort mijn jongste oom Cor Boersma toen die getrouwd was met Gretha Tjepkema)

groet, Paul Boersma (1949) 06 51754042 / paulboersma49@gmail.com

Plaats reactie