Opzoekvraag OnGen en Geneanet

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Ingrid W.
Berichten: 122
Lid geworden op: donderdag 10 aug 2006 12:05 am

Opzoekvraag OnGen en Geneanet

Bericht door Ingrid W. »

Hallo medegenealogen,

Wie is volledig lid van OnGen en Geneanet en kan dus documenten inzien en zou voor mij wat na willen kijken?

Op de site van OnGen kom ik de naam Bourix (1x) tegen, bij Geneanet Bourix (3x), Baurix (1x) en Bauricius (1x). Ik zou graag willen weten wat er in de documenten staat.

Alvast bedankt!

Groeten,
Ingrid
Mijn onderzoek omvat o.a. de namen Bouritius, Bauritius, Bouricius, Bourix en Wiersma.
Gebruikersavatar
jacquelinejansen
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 7 feb 2010 3:43 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Opzoekvraag OnGen en Geneanet

Bericht door jacquelinejansen »

Hallo Ingrid,

Een poosje kon ik niet inloggen en las nu je vraag.
Op het moment ben ik nog volledig lid van Geneanet (niet meer voor lang).
Bij het intikken van de naam Bourix kwam ik 3 documenten tegen.
Het gaat bij de derde om Bourix, Vincent, poete anglais, biographic universelle etc.
Wat wil je precies weten, want het Frans ben ik niet meester.
Je vraag is al van een tijdje geleden en weet niet of het nog aan de orde is.

vriendelijke groet,
Jacqueline
Ingrid W.
Berichten: 122
Lid geworden op: donderdag 10 aug 2006 12:05 am

Re: Opzoekvraag OnGen en Geneanet

Bericht door Ingrid W. »

Hoi Jacqueline,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik had eigenlijk geen reactie meer verwacht.

De vraag is nog zeer zeker aan de orde. Ik ben eigenlijk geìnteresseerd in alles wat er in de aktes staat. Al jaren geleden was ik de naam Bourix in Frankrijk tegengekomen, maar kon verder geen gegevens vinden. Aangezien enkele leden van de familie Bouricius (Bourix) in Frankrijk rechten gestudeerd hebben, ben ik natuurlijk nieuwsgierig of ze mogelijkerwijs familie zijn.

Ik kan nog wel een beetje Frans en anders heb ik nog wel familieleden die de taal meester zijn, dus vertalen is voor mij geen probleem. Is het mogelijk om de aktes op te slaan en naar me te mailen? Mochten hier kosten aan verbonden zijn, dan worden die uiteraard vergoed.

Alvast bedankt!

Groeten,
Ingrid
Mijn onderzoek omvat o.a. de namen Bouritius, Bauritius, Bouricius, Bourix en Wiersma.
Gebruikersavatar
jacquelinejansen
Berichten: 28
Lid geworden op: zondag 7 feb 2010 3:43 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Opzoekvraag OnGen en Geneanet

Bericht door jacquelinejansen »

Hallo Ingrid,

Gisteren waren wij afwezig, maar inmiddels heb ik via Geneanet naar genoemde documenten gekeken.
Het resulaat is teleurstellend, omdat 2 documenten fout zijn.

Document 1: betreft abonnement op Le Figaro op 11 avril 1938 van Mme. Henri Bourix.
Document 2: betreft aug. 1813 Blanche de BourBON. Dus de naam is fout weergegeven, is geen Bourix.
Document 3: betreft Vincent BouRN, hier is dus ook de naam verkeerd.

Ik heb wat gekopieërd en stuur dat via email toe.

groetjes,
Jacqueline :x
Plaats reactie