Wie weet waar Maria(Marrigje)Elizabeth Anders is gebleven?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Martine Ottolander
Berichten: 59
Lid geworden op: dinsdag 28 mar 2006 3:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wie weet waar Maria(Marrigje)Elizabeth Anders is gebleven?

Bericht door Martine Ottolander » dinsdag 28 mar 2006 3:49 pm

Ik ben al tijden op zoek naar de verdere gegevens van Maria(Marrigje)Anders. Geboren in Arnhem tussen 1770-1775. Getrouwd met Harmen Ter horst, Laatst bekende woonplaats Lemsterland.

Harmen trouwde, 21 jaar oud, op 10-02-1793 in Voorburg met Maria Elizabeth Anders, nadat zij op 01-02-1793 in Voorburg in ondertrouw zijn gegaan.

Harmen is overleden op 12-11-1842 om 15:00 in Lemmer, 71 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 14-11-1842. Bij de aangifte van het overlijden van Harmen waren de volgende getuigen aanwezig: Johannes Wiebes de Jong en Lolke Phillipus van Otten.

Op de akte staat Maria Elizabeth genoemd als echtgenote, maar wordt haar naam als Marrigje Elizabeth geschreven. Verder heb ik in de notariele archieven van Tresoar, haar naam ook een aantal keer gezien.

Wat er na het overlijden van haar man met haar gebeurd is, daar heb ik nog steeds geen idee van. Is zij na het overlijden van haar man verhuisd en elders overleden of is zij gewoon in Lemsterland blijven wonen en daar overleden? Wie kan mij helpen?

Ik wacht met spanning af,

Met vriendelijke groet,


Martine Ottolander
Hallo, Ik ben Martine Ottolander-Terhorst. Ik ben geinteresseerd in de families Terhorst/Ter horst(Leeuwarden/Lemmer) en Veldhuizen, m.n in Friesland, en het grensgebied richting Vledder (Drenthe) en Noord Holland(Haarlem,Amsterdam)

Gast

Bericht door Gast » woensdag 29 mar 2006 12:53 am

Martine

Zie mijn antwoord op:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=293&i=16507&t=16495

De overl. datum wordt hierin niet genoemd.

Everardus

inamarka
Berichten: 39
Lid geworden op: maandag 6 mar 2006 2:36 pm
Locatie: Oudeschoot

Bericht door inamarka » woensdag 29 mar 2006 7:05 pm

Huwelijksakte Utingeradeel, 1818
Man: Jan Hendrik Wilhelmi, oud 22 jaar, geboren te
Leeuwarden
Ouders: Joseph Wilhelmi en Hendrikje Pieters
Vrouw: Adriana Terhorst, oud 22 jaar, geboren te
Benthuizen, provincie Zuid-Holland
Ouders: Hermanus Terhorst en Maria Elisabeth Anders
Datum: 19 november 1818, akte nr. 26


Heb je deze al? Is dat ook een dochter van hun?

Inamarka

Plaats reactie