Wiersma Britswerd

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Wiersma Britswerd

Bericht door Margreet Huisman » dinsdag 14 mar 2006 11:30 am

Forumlezers,

Ik ben zo vrij geweest onderstaande vraag uit de Voorouders Wiersma-Hoekstra discussie te verhuizen naar een eigen onderwerp.

Britswerd ligt in Noord-Friesland, en in genoemde discussie hebben we het over Abbega in Zuid, dus het zijn zeer waarschijnlijk verschillende families.


Jan Lambert Bult *12-07-1888 Nijensleek gem. Vledder z.v.Jan Bult en Aaltje Hoving getrouwd op 06-01-1908 Leeuwarden met Frouwkje Wiersma *07-10-1880 Britswerd d.v.Auke Jans Wiersma en Aukje Ruurds Koelstra. Jan is onderwijzer te Amsterdam.


Jan z.v.Auke Jans Wiersma en Aukje Ruurds Koelstra *11-07-1888 Britswerd getrouwd op 26-04-1916 Leeuwarden met Trijntje Visfer*14-08-1890 Workum d.v.Alle Visfer en Jeltje Scheffers.
Jan is directeur geweest van een ambachtsschool in Bandoeng, later woonden ze in Delft.

Verdere gegevens heb ik nog niet.
Wie kan (wil)mij hierbij helpen ?

B.v. Hartelijk dank!
Groetjes G.Wiersma.
Margreet

wiersma

wiersma-hoekstra

Bericht door wiersma » dinsdag 14 mar 2006 3:30 pm

Margreet, Britswerd ligt niet in het noorden van Friesland! !!
Britswerd ligt midden-Friesland nu gem.Littenseradiel het vroegere Baarderadeel.Het ligt bij Wieuwerd (Mummiedorp) en verder Oosterlittens enz.

De FamilieWiersma van Abbega is wel Familie van deze Wiersma´s
Uiltje Pieters de zoon van Pieter en Baukje trouwd met Lolkje Sybrens Bergsma.Hun tweede zoon Uiltje trouwd met Frouwkje Wijnja. Hun tweede kind is Jan geboren 27-07-1821 Wolsum.Deze Jan trouwd op 08-06-1846 met Aaltje Schaafsma geb.27-05-1823 Wieuwerd. d.v.Wybe Wiegers Schaafsma en Sjoerdje Gerrits Tjallema.Deze krijgen 8 kinderen.
Sybren,Wybe,Auke,Tetman,Frouwkje,Gerrit,Sjoerdje en Jentje.Deze laatste is mijn Overgrootvader!

Groetjes G.wiersma.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » dinsdag 14 mar 2006 5:35 pm

Ok, pardon.

Ik meende toch altijd dat Britswerd bij Hallum en zo lag.

Het was wel handiger geweest als al die namen dan meteen bij de vraag gestaan hadden.
Nu suggereerde het dat u enkel gegevens van rond 1880 en later had.

Het is heel verwarrend, sommige mensen bedoelen met 'ik weet niets' dat ze nageslacht willen - en anderen juist voorgeslacht.

Ik kan het hele bericht weer verwijderen ...

Margreet

wiersma

wiersma-britswerd.

Bericht door wiersma » dinsdag 14 mar 2006 8:01 pm

Margreet, Ik heb mijn bericht nog eens nagelezen en je hebt gelijk.Het was niet erg duidelijk met wat ik wel en niet heb.
Groeten G.Wiersma

margreet

Bericht door margreet » dinsdag 14 mar 2006 9:00 pm

Goed, gaan we weer verder bij de oude wiersma-hoekstra-lijn.
Als u de gegevens daar dan wilt herhalen? - voor de volledigheid.
En ook om de kans te vergroten dat er mensen reageren.

Klaas Mellema
Berichten: 11
Lid geworden op: donderdag 16 feb 2006 1:37 am
Locatie: WYTGAARD

Bericht door Klaas Mellema » dinsdag 14 mar 2006 9:40 pm

Hallo Margreet,
In Friesland heb je zowel Britwerd maar ook Britsum, beide namen komen dus voor
gr. Klaas
Ik doe onderzoek naar de naam Mellema, uw hulp word zeer op prijs gesteld, alvast bedankt voor uw reacties. Klaas

van de Spek

Bericht door van de Spek » woensdag 15 mar 2006 1:00 am

Hoi Klaas,

ik heb een collega die Mellema heet. heb je hier wat aan?
Ook een oplossing zou zijn om in het telefoonboek te kijken!!! ;-)

Margreet zou zeggen "je vraag is te algemeen"

Wat heb je: namen, data, plaatsen. Plaats dit, stel dan de vraag bv: ik zoek de voorouders of wat deden ze voor de kost.

handig is misschien ook om zelf een item op te starten om namen of dingen niet door elkaar te laten lopen

Succes met het onderzoek

Vr Gr Raymond

margreet

Bericht door margreet » woensdag 15 mar 2006 8:52 am

Raymond,

Zaken onder de streep bij de naam van een afzender zijn een soort visitiekaartje.
Ipv beroep staan bij genealogie-mensen dus vaak de geslachten die ze zoeken. Of hun websites.

Heeft hier dus niets te maken met een vraag.

Als je geregistreerd bent, kun je dat meen ik zelf maken met de optie 'onderschrift'.

Margreet.

Gast

Bericht door Gast » woensdag 15 mar 2006 9:30 am

Oeps, zo als ik al eerder schreef al doende leert men (ik dus)

gr. Raymond

margreet

Bericht door margreet » woensdag 15 mar 2006 10:07 am

Hoi,

De mogelijkheden van een computer of een forum voor verpersoonlijking en opfleuren zijn soms wat al te talrijk, joh.
Logische verwarring, begrijpelijk misverstand etc.etc.etc.

Soms frustrerend wat je zijdelings allemaal bij moet leren.

Groet,
Margreet

Gast

Re: wiersma-hoekstra

Bericht door Gast » woensdag 9 aug 2006 2:45 pm

wiersma schreef:Margreet, Britswerd ligt niet in het noorden van Friesland! !!
Britswerd ligt midden-Friesland nu gem.Littenseradiel het vroegere Baarderadeel.Het ligt bij Wieuwerd (Mummiedorp) en verder Oosterlittens enz.

De FamilieWiersma van Abbega is wel Familie van deze Wiersma´s
Uiltje Pieters de zoon van Pieter en Baukje trouwd met Lolkje Sybrens Bergsma.Hun tweede zoon Uiltje trouwd met Frouwkje Wijnja. Hun tweede kind is Jan geboren 27-07-1821 Wolsum.Deze Jan trouwd op 08-06-1846 met Aaltje Schaafsma geb.27-05-1823 Wieuwerd. d.v.Wybe Wiegers Schaafsma en Sjoerdje Gerrits Tjallema.Deze krijgen 8 kinderen.
Sybren,Wybe,Auke,Tetman,Frouwkje,Gerrit,Sjoerdje en Jentje.Deze laatste is mijn Overgrootvader!

Groetjes G.wiersma.

G.wiersma

Wiersma/Britswerd

Bericht door G.wiersma » woensdag 9 aug 2006 4:13 pm

Hallo Forumlezers,

Tot mijn grote verbazing lees ik dat mijn bericht van dd.14 maart 2006, vandaag woendag 9 augustus er weer op staat.
Wie heeft enig idee hoe dat kan?

Groeten Geertje Wiersma.

margreet

Bericht door margreet » woensdag 9 aug 2006 4:29 pm

Hoi Geertje,

Iemand heeft je eerdere reactie ge-quote.
Dat kan met de knop boven het intypscherm - als je daarna een tekst copieert en plakt komt het in zo'n apart gekleurd veld te staan.

De laatste tijd is er wel vaker iemand anoniem zomaar ergens wat aan het quoten - ik heb de webmaster dus al gemaild.
Het kan ook per ongeluk gebeurd zijn, maar als het een klier blijkt, wordt hij daarna tegengehouden.

Margreet

G.Wiersma

Wiersma/Britswerd

Bericht door G.Wiersma » woensdag 9 aug 2006 4:42 pm

Hallo Margreet,
Hartelijk dank voor je snelle reactie.
Ik hoop maar dat het geen ´´ klier´´ is zoals je schreef.

Groeten Geertje Wiersma

Plaats reactie