Nanne Ymes en Dirk Nannes uit Scharnegoutum

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

G'navond,

de site laat Riemkje hertrouwen in 1682, maar dat lijkt me eerder een kleindochter. Snap nu ook waarom ze Hibma heten:
Stemkohier 1698 Hiaure (Westdongeradeel)
Stem nr. 3, Hibma, aantal stemmen: 1
Zakelijk gerechtigden:
Riemke (RIEMKJE) Wybes (WIEBES) weduwe te Ternaard, eigenaar voor 1/2
De vijf kinderen van Wybe (WIEBE) Pyters (PIETERS), eigenaar voor 1/8
Ofke (OFFE) Fransen (FRANSES), uit naam van zijn vrouw, eigenaar voor 1/8
Jacob (JAKOB) Pyters (PIETERS), eigenaar voor 1/8
Gerben Pyters (PIETERS) te Stiens, eigenaar voor 1/8
Meinte (MEINT) Eelses, gebruiker
Kan de tweede vrouw trouwens niet in 1635 overlijden? 2 voor een 5 gelezen kan ook nog. ( 1e ovl 1632).

en de eerder genoemde naamloze zus nog:
Sneek, huwelijken 1648
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 31 december 1648
Man : Hoytse Gerbens afkomstig van Poppingawier
Vrouw : Trijn Nannes afkomstig van Heeg
Hij was ook eerder gehuwd:
Sneek, huwelijken 1631
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 1 mei 1631
Man : Hoetse Garbens afkomstig van Poppingawier
Vrouw : Grietke Hettes afkomstig van Scharnegoutum


groet margreet
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

Hoi allen,

Botte leek me iemand om in BB-Hen te staan, nog niet gevonden -
maar ik kwam wel per ongeluk bij het volgende bij Pieter Oeges. Er worden althans wat van de voorgaande namen opgenoemd:
1638: HEN I 8 blz 539:
Boedelbeschrijving in het sterfhuis van Jan Dircx, assessor van Hennaarderadeel, en Sjouck Ighes e.l. op Syaarda zate te Easterein,
in tegenwoordigheid van Gatse Pieters en Auck Pytters e.l.
Bloedvrienden van (Jan Dircx?) zijn:
a- de erfgenamen van w. Albert Dircx namelijk:
Haye Alberts te Rien,
Jan Alberts te Wommels,
Claas Alberts te Itens,
Ancke Alberts gehuwd met Obbe Obbes te Hinnaard,
Foockel Alberts gehuwd met Harmen Pyters te Easterein,
Aelcke Alberts gehuwd met Folckert Jans te Itens,
en Dirck Alberts overleden.
b- de erfgenamen van Grietie Dircx bij Oege N. nl:
Pieter Oeges te Raard en Folpert Oeges te Terzool.
c- de erfgenamen van Geertie Dircx bij Johannes N.
Agge Johannes te Poppenwier
Claes Johannes te Bolsward
en Jisck Johannes gehuwd met Cornelis Riencx te Poppenwier.
d - de erfgenamen van Eme Dircx nl:
Antie Emes gehuwd met Doytse Harings te Burgwerd
en Johannes Emes te Wommels.
e- de erfgenamen van Imck Dirx bij Pyter N.
Jan Pyters te Bolsward.
Deze akte is mee ondertekend door Albert Annes Obbema.
groet margreet
nb- gewijzigd: Johannes Emes te Wommels ipv Burgwerd.
Laatst gewijzigd door Margreet Huisman op zondag 5 okt 2008 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Margreet Huisman schreef:Hoi allen,

Hiaure bestaat echt - in Westdongeradeel.
Vandaar ook het bezit in de Dongeradelen wat eerder werd genoemd.

groet margreet
Het ligt zelfs op een steenworp afstand (nou ja, je moet wél kunnen gooien!) van waar ik woon, ik heb er met grote regelmaat biologische kaas etc. gekocht :wink: Ik heb voorouders die er vandaan komen. Wel heb ik me altijd afgevraagd waarom het de lytse Jouwer werd genoemd.

Groetjes, LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Hoi Margreet.

Dit stukje bevestigt mooi mijn hypothese dat Pyter Oeges inderdaad een zoon is van Oege Folperts en Griettie Dircx, dus een broer van Tiedt en Rinse Oegedrs.

1638: HEN I 8 blz 539:
Boedelbeschrijving in het sterfhuis van Jan Dircx, assessor van Hennaarderadeel, en Sjouck Ighes e.l. op Syaarda zate te Easterein,
in tegenwoordigheid van Gatse Pieters en Auck Pytters e.l.
Bloedvrienden van (Jan Dircx?) zijn:
a- de erfgenamen van w. Albert Dircx namelijk:
Haye Alberts te Rien,
Jan Alberts te Wommels,
Claas Alberts te Itens,
Ancke Alberts gehuwd met Obbe Obbes te Hinnaard,
Foockel Alberts gehuwd met Harmen Pyters te Easterein,
Aelcke Alberts gehuwd met Folckert Jans te Itens,
en Dirck Alberts overleden.
b- de erfgenamen van Grietie Dircx bij Oege N. nl:
Pieter Oeges te Raard en Folpert Oeges te Terzool.
c- de erfgenamen van Geertie Dircx bij Johannes N.
Agge Johannes te Poppenwier
Claes Johannes te Bolsward
en Jisck Johannes gehuwd met Cornelis Riencx te Poppenwier.
d - de erfgenamen van Eme Dircx nl:
Antie Emes gehuwd met Doytse Harings te burgwerd
en Johannes Emes te Burgwerd.
e- de erfgenamen van Imck Dirx bij Pyter N.
Jan Pyters te Bolsward.
Deze akte is mee ondertekend door Albert Annes Obbema.
De andere namen zullen ook interessant zijn om uit te zoeken, wie weet welke familiebanden er hierdoor nog boven tafel komen.

Groetjes, LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Nou moet ik even slikken, want wat zie ik nu ik de akte beter lees (je bent niet de enige die soms te veel haast heeft, Andries ;o)
d - de erfgenamen van Eme Dircx nl:
Antie Emes gehuwd met Doytse Harings te Burgwerd
en Johannes Emes te Burgwerd.
Burgwerd ligt op nog geen 5 km afstand van Bolsward. En wie werd daar ook al weer ca. 1690-1700 geboren? Juist! De molenaar Johannes Ymes naar wiens voorouders ik al zo lang op zoek ben! Het zal toch niet waar wezen?!

LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra »

We zijn genealogische veelvraten, LH. Ik ben nu weer bezig met de Buma-vraag. Die is heel goed verlopen, maar ik had daar door haast weer twee kinderen uit een gezin vergeten.
Maar die Johannes Emes uit 1638 moet dan dus de (over)grootvader van de jouwe zijn. Is Yme Ypes dan een zoon van Ype Johannes x NN, of van Ype N x N Johannes? Ik denk dat het tijdvak te groot is voor een afstamming Johannes Ymes - Yme Johannes - Johannes Ymes, als je begrijpt wat ik bedoel.

groetjes, Andries
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Hoi Andries.

Inderdaad, wat genealogie betreft lijk ik wel een onverzadigbare honger te hebben. Meer, meer, meer.

Ik ga eens kijken of ik een levensvatbare afstamming voor Johannes Iemes in elkaar weet te krijgen en zal die dan apart op het forum zetten. eerst maar eens kijken wat we tot nu toe in de oude discussie allemaal hadden gevonden, misschien zitten daar gegevens bij die nu wél logisch aan elkaar te plakken zijn.

Mocht er een lijn zijn dan zal die naar mijn gevoel gaan lijken op:
Johannes Iemes
Ieme Iepes (die ik al als vader van voorgaande had gevonden)
Iepe Johannes
Johannes Emes (getrouwd met een Iepes?)
Maar goed, zoals ik al zei is dat voer voor een andere discussie. Ik ga nu a.d.h.v. de door Margreet gevonden gegevens eens kijken welke familiereconstructies ik op papier weet te krijgen. Jammer ergens dat die allemaal de familie van Pyter Oeges lijken te betreffen, terwijl mijn eerste interesse toch in de lijn van Nanne Iemes - Dirk Nannes uit Scharnegoutum lag. Mogelijk ligt er ergens nog een link tussen Nanne Iemes en de andere Iemessen in deze discussie, want het lijkt alsof er sprake is van sterke, langdurige familiebanden hier.

Groetjes, LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra »

Hallo LH,

toch is het wel nuttig meer te weten over die familie, het feit dat elk de helft van die zate bezit maakt het toch wel waarschijnlijk dat er familieverbanden zijn.
Ik hoop dat Jelle de Jong iets vindt in zijn gegevens.

Ondertussen zit ik nog wat met die verkoop uit 1709. Kan het ook zijn dat Pieter Hendriks kinderloos overleed en dat zijn 1/6 werd verdeeld. Er staan geen duidelijke verdelingen in de koopakte, dus er is het één en ander mogelijk.

Ik hoop dat het Johannes Ymesverhaal verder komt. Dat zou wel een stunt zijn, wanneer de oplossing uit deze vraag vloeit!

groeten, Andries.
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Hoi Andries.

Hoe nuttig die familieverbanden kunnen zijn blijkt maar weer uit het volgende. Bij de naam Otte Hanckes bleef er bij mij een alarmbelletje rinkelen: ik had die naam ergens eerder gezien! En wat blijkt? In de Enga Spannum discussie staat het volgende:
Een kleine handreiking. (gedaan door Arnold btw)
Otto Hanckesz. werd geb. omstreeks (of toch jaren daarvoor?!) 1565, vermdl. doopsgezind maar toch kerkvoogd te Irnsum circa 1610, overl. na 1644, broer van Peter H. te Britswerd, Botte H te Loenga, Hette H te Jellum, zn. van Hancke Bottesz. en Tziets Mercxdr. te Irnsum, tr. (mogelijk lang voor 1590?) Geert Oegedr. (dr. van Oege Folperts te Flansum?), vormden nog een echtpaar in 1630.
Dochter Teth Ottodr. tr 1 1616 Saecke Saeckesz, tr, 2 1622 Wybe Pyttersz. (Hibma), boer op Hibbema te Lytse Jouwer. Hun dr. Riemer Wybes Hibma tr. 1 Epo Sjoerdsz. Hania, tr 2 1645 Hendrick AEsgesz. Jellema van Poppingawier.
Een aantal gegevens zijn te ook te vinden in de kwartierstaat Nieuwland in het Geneal. jierboekje 1987.
Daar sla je toch stijl van achterover?! Ik vraag me af hoeveel verschillende discussies we onderhand hebben weten te linken! :wink:

Maar nu even verder. In het wááánzinnig mooie stukje Engels *kuch* m.b.t. de kinderen van Dirck Nannes uit Scharnegoutum en zijn eerste vrouw Richtje Pyters wordt vermeld dat als curatoren zijn aangesteld Otte Hanckes en Pyter Oeges. Otte en Pyter zijn dus zwagers zoals inmiddels is gebleken. Worden die aangesteld vanwege de bekendheid met de familie van Dirck t.g.v. het mede-eigendom van het stuk land? Of .. en hier kom ik weer met een hypothese .. was Richtje misschien de dochter van Pyter Oeges?!

De twee kinderen van Dirck en Richtie zijn Pyter en Antie. Nu is zoon Pyter duidelijk vernoemd naar grootvader moeders zijde. Daar kunnen we feitelijk niets wijzer van worden, want dat kan om het even elke Pyter wel zijn. Dan Antie. De moeder van Dirck? Of de (moeder van de) vrouw van Pyter? In ieder geval moet er ergens een reden te vinden zijn waarom juist de familie van Pyter als curatoren worden aangesteld. Dan moet er immers sprake zijn van een familieband, toch?

Goh, en ik altijd maar denken dat je een Gordiaanse knoop moet ontrafelen. Hij lijkt nu alleen maar steeds groter te worden!

groetjes, LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra »

Ach, LH, het is allemaal idioom. Vergelijk Engels gesproken tekst op de Nederlandse televisie maar eens met de ondertiteling, is ook nog wel eens komisch. En dat zijn professionals, die ondertitelaars, mag je aannemen.

Maar nu kom ik even het orakel uithangen, aan de hand van wat citaten uit mijn aantekeningen:
Eerste citaat:
WYM Q7, folio 60 vso, 1 juni 1635. Teecke Wulckis, man en voogd over Tryn Nannedr, ter ener, en Jetse Mollis te Snikzwaag, als bestevader en curator over Dirck Nannezn, zoon van Nanne Dircks bij zijn tweede vrouw Fouw Jetsedr, ter andere zijde. Zij zijn de gezamenlijke erfgenamen van genoemde Nanne Dircks. Er staat nog bij dat Tryn uit het eerste huwelijk is.
Ik begin bijna te denken dat er twee Dirck Nannesen hebben rondgelopen, want deze is naar mijn gevoel te jong om de onze te zijn, toch? En Wymbritseradeel is een uitgestrekt gebied.
Ik heb nog meer, maar nu ook even geen tijd. Kom er op terug.

groetjes, Andries.
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

G'middag allemaal,

mijn hart sloeg ook al over bij die Eeme* LH, maar het schiet nog niet op.

Waarom worden de dochters niet genoemd van Oege Folperts? 2 huwelijken? en toch erven?

Botte Hanckes stond idd in BB-Hen, maar dan wel zijn opa in 1559/60 - die van mij is somehow zwager (van wie?) bij zijn vrouw Geert Meinerts en haar eerste man Pieter Gerbens - daarom kwam de naam mij bekend voor. Hij woont in een cleyn huysken op Oldehuys Lytsewierum.

En Sietske/Teetske geen dochter van Albert-de broer-van-Gritie Dicks, voor zover ik kan zien.



Er doopt een Nanne Dirks in Heeg, 1632 en 1634,
en Trijntje kwam ook vandaar bij trouwen.
Tegelijk met Dirk Nannes van Scharnegoutum x 1632.

Misschien een typfout in het jaartal?
Wymbritseradeel, huwelijken 1732
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 15 juli 1732
Man : Nanne Dirx afkomstig van Heeg
Vrouw : Fouw Jetzes afkomstig van Zwaag
Nog geen man overboord, alleen geen zus Trijntje dan. Ze horen misschien hier bij, alhoewel ... 25 jaar tussen de huwelijken ..
Wymbritseradeel, huwelijken 1607
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 20 juni 1607
Man : Ieme Dirks afkomstig van Oosthem
Vrouw : Rink Jetses afkomstig van Heeg

Wymbritseradeel, dopen, doopjaar 1607
Dopeling: Jetse
Gedoopt op 1 november 1607 in Heeg
Kind van Sible en niet genoemde moeder
Getuige: Ieme Dirks, oom

Wymbritseradeel, huwelijken 1607
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 21 september 1607
Man : Sible Jetses afkomstig van Birdaard
Vrouw : Frouk Reiners afkomstig van Osingahuizen

In Scharnegoutum nog een Nanne Hiddes x 1629, zijn kinderen geven bij trouwen Loenga en geboren aldaar op.

Ik meen dat ik Nanne en Dirk Iemes laatst zag in de nieuwe bronnen bij HCL, maar ik kan het niet terugvinden.

groet margreet
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel »

Hoi allemaal.

Er lijken inderdaad meerdere mensen met dezelfde naam rond te lopen. Om de zaak even te verduidelijken probeer ik snel-snel even een boompje op te zetten wat betreft 'mijn' Dirck Nannes.
I. Nanne Ymes; ovl vóór 1619

In 1619 wordt melding gemaakt van "Nanne Ymes weduwe" (van een website geplukt; geen idee wat de bron hier zou moeten zijn); verder alleen bekend uit diverse bronvermeldingen, o.a. Rekken oer it boekjier 1606/1607: Goutum 1111 (Nota Hospitael) Nanne Ymes 60 pond., daeronder 21 pond. Hospitaler landen, à 39 st. 117-0-0.

II.a. (waarschijnlijk) Eme/Ieme Nannes; geb. ca. 1580

logischerwijs de oudste of tweede zoon van Nanne Ymes; trouwt 12-08-1604 te Leeuwarden met Griettie Gerrits Sluiter.

Leeuwarden, huwelijken 1604
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 12 augustus 1604
Man : Ieme Nannes afkomstig van Scharnegoutum
Vrouw : Griet Gerrits afkomstig van Leeuwarden

Burgerboeken Leeuwarden
M226, p. 83
1605/00/00
Eene Nannes
Geboorteplaats: Scharnegoutum

Nummer: 1463
Signatuur: y33; 353
Datum: 1640/02/17
Inventarisant: Eme Nannis
Beroep inventarisant: Graankoper
Eerste echtgenote: Grietie Gerrit Sluiters
Opmerking: Beroep n.a.v. posten.


Kinderen:
1. Nanne Ymes, ged. 15 oktober 1612 te Leeuwarden
2. Gerrit Ymes, ged. 16 juni 1619 te Leeuwarden (in 1656 doopt een Gerrit Ymes te Franekeradeel, en in 1669 huwt een Gerrit Ymes te Balk)

II.b. Dirck Nannes; geb ca. 1585-1595

Trouwt 1) Richtie Pyters (mogelijk een dochter van Pyter Oeges); deze overlijdt voor 1633; curatoren over haar twee kinderen zijn Otte Haenckes en Pyter Oeges

Kinderen:
1. Pyter Dircks
2. Antie Dircks

Trouwt 2) Tietske/Sietske Alberts 23 september 1633.

Kinderen:
3. Jacob Dircks Strickwerda; huwt 1672 met Froukije Feddes Buma
4. Pytter Dircks Strikwerda; huwt Antie Pyrie Stellingwerff
Er missen ongetwijfeld kinderen. Uit het eerste of tweede huwelijk van Dirck Nannes zou toch tenminste een Nanne Dircks moeten zijn gesproten. Zoals Margreet al aangaf is er een Nanne Dircks/Dirx die in 1632 en 1634 te Heeg twee kinderen laat dopen, Dirk en Jan. In 1675 huwt een Nanne Dircks uit Scharnegoutum met Dieucke Jacobs uit Wirdum. Een kleinzoon van Nanne Dircks uit Heeg?

Uit het tweede huwelijk zou je ook een Albert Dircks verwachten. Nu is het zeer wel mogelijk dat ik zolangzamerhand door alle bomen het bos niet meer zie, dus aanvullingen c.q. correcties zijn natuurlijk van harte welkom!

In Scharnegoutum is een Strikwert/Strikwerda sate van 78 1/2 pdm. waar in 1619 ene Jan Dircx gebruiker is. Naar mijn idee is dit een zoon van Dirck Alberts en Anna Emedr. Vraag is hoe de zoons van Dirck Nannes aan de naam Strikwerda zijn gekomen. Via hun moeder? :wink:

Groetjes, LH
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!
Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman »

LH, die zoon Jan Dirks koopt en woont voornamelijk Hennaarderadeel,
hij overlijdt blijkbaar kinderloos en daarom is die lijst erfgenamen er.

Johannes Eemes inmiddels huurt in 1640 land in de stem 15 van Wommels, waar in 1618 zijn vader huurde.
Zijn zus trouwde 1620, dat belooft wat voor de schrijfwijzen ......

Hennaarderadeel, huwelijken 1620
Vermelding: Derde proclamatie op 19 januari 1620
Man : Doytze Haringhszn
Vrouw : Antke Ennedr afkomstig van Wommels
Opmerking : bruidegom: Haringh Doytzeszn, bruis Enne Dircksdr


Dit zou hij nog kunnen zijn:

Hennaarderadeel, dopen, doopjaar 1628
Dopeling: Johannes Imes
Gedoopt op belijdenis op 18 februari 1628 in Wommels/Hidaard
Kind van niet genoemde vader en niet genoemde moeder

Hj trouwt 1630 Beertje Wybes en 1657 Yd Claeses,
tenzij het er twee zijn.
Die heb ik wel eerder bekeken, maar kreeg ik tijdtechnisch niet rond.

Maar dan is hii ook bezet. Dat knoopt naar 2-3 andere discussies, met allerlei nageslacht en aangetrouwd zoals daar zijn Maikel, Sible, Margo, en anderen.

HEN H, 11 aug 1664:
op verzoek van Siouck en Nies Johannesdochters wordt Sicke Wibes, oom te Hidaard, curator over Tyetske (18 jaar) en Wibe (17 jaar), kinderen van Johannes Eemes, overleden te Wommels, ten behoeve van inventarisatie en scheiding van de vaderlijke goederen.


Pieieieieieieieieieiepklein kansje dat daar nog een Ype Johannes uitkomt.
groet margreet
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra »

Nog even wat verwarring erbij (bloemlezing JdJ):
WYM Q7, folio 13vso, 13 aug 1634. Inventarisatie sterfhuis Tiets Jelledr, vrouw van Adam Witses. Er vindt scheiding plaats tussen Adam en de voorkinderen van Tiets Jelles, maar ook tussen Adam en zijn eigen kinderen bij Tiets. Mede gecompareerd is Nanne Dircks, als last een procuratie hebbende van zijn broer Eeme Dircks, als curator over de voorkinderen: Geert, Tets en Jolle Maeses, bij Maes Dircks, en ook gecompareerd Teecke Ulckes, van moeders zijde curator over de kinderen. De laatste ook namens het nakind Antie Adams.
Er wordt gesproken van een scheiding van Tiets Jelles vaderlijke goederen voor het gerecht van Haskerland.
Ik zie het even niet meer, maar het lijkt er toch wel op dat we met twee families van doen hebben. Maar ook hier zowel Nanne als Ieme. Misschien zijn ze wel verwant, maar zit het gemeenschappelijke vroeger. Moeilijk.

groeten, Andries.
Gebruikersavatar
embe
Berichten: 3207
Lid geworden op: dinsdag 11 jul 2006 9:37 am
Locatie: Huizen

Bericht door embe »

Uit boek Hessel: blz. 689 [5005]
"Anno 1602 den 17 ... yn de heere gerust de eersame Dirck Alberts old 89 jaer"

"Ao 1606 de laste augusti stierf de eerbare Anne Imme dochter syn wy...."

"Ano 1637 den 29 september is in den heere gerust die eerbare Syouck Ige dr die huysvrou van Jan Dirckxen out omtrent 75 jaer en legt hier begraven"

"Ano 1638 den 12 january ... den eersamen Jan Dirckxen mederechter van Hennaarderadeel out omtrent 75 jaer"
hebben er wat leeftijden bij. ze zijn wel heel oud geworden!!! :shock:

groetjes,
margo
Plaats reactie