Geesjen/Geeske Klaases/Klases

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
wolter
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 26 jan 2006 6:45 pm

Geesjen/Geeske Klaases/Klases

Bericht door wolter » vrijdag 27 jan 2006 7:09 pm

Op 16-10-1785 trouwt Geesje Klaases te Oudehaske met Roelof Jacobs Puis.
DTB 365, 1746-1811, RK-huwelijken, parochie Joure (Haskerhorne/Oudehaske)
Wie weet meer van Geesje/Geeske Klaases/Klases?
Alle informatie is welkom: ouders, geboren, familie enz.
Groet,
Wolter

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » zaterdag 4 feb 2006 12:06 pm

WOLTER,

Zijn Roelof en zijn broer Willem uit Oudehaske weggetrokken?
Waarna toe, waar woonden zij na 1811?
Ken je huw. data van kinderen uit het huwelijk van Roelof en Geesje/Geeske?


Ik neem aan dat deze gegevens jouw bekend zijn:

Site:
http://72.14.207.104/search?q=cache:EAD ... =clnk&cd=2

JACOB WILLEMS PUIS, afkomstig uit Giethoorn.
Jacob is ondertrouwd op 13 december 1748 te Giethoorn en getrouwd op 1 januari 1749 aldaar voor de kerk met
GEERTJE ROELOFS OORT, afkomstig uit Wanneperveen.
Uit dit huwelijk:

1 : WILLEM JACOBS PUIS, gedoopt op 19 april 1750 te Giethoorn (doopgetuige was Lammigje Jochems).

2 : LAMMIGJE JACOBS PUIS, geboren op 15 mei 1753 te Giethoorn, gedoopt op 20 mei 1753 aldaar (doopgetuige was Zwaantje Roelofs Oort).

3 : ROELOF JACOBS PUIS, geboren op 4 juni 1755 te Giethoorn, gedoopt op 8 juni 1755 aldaar (doopgetuige was Zwaantje Roelofs Oort).

4 : KLAAS JACOBS PUIS, geboren op 1 november 1757 te Giethoorn, gedoopt op 2 november 1757 aldaar (doopgetuige was Jantje Martens), overleden op 17 april 1758 te Giethoorn, 167 dagen oud.

5 : ANNIGJE JACOBS PUIS, geboren op 14 april 1759 te Giethoorn, gedoopt op 16 april 1759 aldaar (doopgetuige was Zwaantje Roelofs Oort (haar zuster)).

6 : KLAAS JACOBS PUIS, geboren op 11 december 1761 te Giethoorn, gedoopt op 20 december 1761 aldaar (doopgetuige was Zwaantje Roelofs Oort).

7 : SWAANTIEN JACOBS PUIS, geboren op 12 mei 1764 te Giethoorn, gedoopt op 13 mei 1764 aldaar (doopgetuige was Grietie Jans).

Op deze site:
1ste huwelijk met Krikken:

http://home.hccnet.nl/j.hofstra/Krikken ... rikken.htm
Laatst gewijzigd door Everardus Rollema op zaterdag 4 feb 2006 9:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

wolter
Berichten: 34
Lid geworden op: donderdag 26 jan 2006 6:45 pm

geesje klaases

Bericht door wolter » zaterdag 4 feb 2006 7:52 pm

Everardus,
Dank voor je reactie
Ik ben bang dat bij de eerste zin iets is weggevallen:
"Jan, zijn Roelof en zijn broer uit Oudehaske weggetrokken" ??
Kan dat kloppen?
De gezinsreconstructies Giethoorn van Johan Gaal kende ik reeds, evenals het eerste huwelijk van Roelof Jacobs Puis met Jacobje Jans Krikke, te Oudehaske in 1779 en waaruit twee kinderen geboren zijn.

Uit zijn tweede huwelijk met Geesje (n) Klaases, zijn twee kinderen geboren, voorzover ik heb weten te achterhalen, beide te Oudehaske, de eerste Trijntje op 20-08-1786, de tweede Geert(je) op 06-03-1790.
Ik weet echter geen huwelijksdata van deze kinderen en ook niet waar ze gebleven zijn.
Ook van Roelof Jacobs Puis zelf weet ik niet wanneer hij overleden is, en dus ook niet waar hij gebleven is.

Mag ik je danken voor je bijdrage, in de hoop deze puzzel toch een keer te kunnen oplossen.
Groet,
Wolter

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » zaterdag 4 feb 2006 9:12 pm

Sorry Wolter,

Met Jan bedoelde ik jouw naam " Wolter", ik zal het gelijk corrigeren. Ik was n.l. ook met een bericht van vragensteller Jan bezig. Vandaar.
Met weggetrokken bedoelde ik: Uit de provincie Friesland!
Uit je antwoord begrijp ik, dat jij dat ook niet weet.
Ik weet niet of er speciekohieren bewaard zijn gebleven van Oudehaske, want dan zou je per jaar kunnen kijken en dan hopelijk een verwijzing kunnen vinden van de plaats of dorp waar Roelof met zijn gezin naar toe is gegaan?
Gr.
Everardus

visserlemmer
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 14 jul 2016 9:31 pm

Re: Geesjen/Geeske Klaases/Klases

Bericht door visserlemmer » zaterdag 9 apr 2022 4:05 pm

Ik ben met een onderzoekje bezig naar de familienaam Ferdinands. Ik stuit op Roelof Jacobs en Geesje Klases als ouders van Geert Roelofs Ferdinands https://allefriezen.nl/zoeken/deeds/0bd ... 5bcaf2bb2f Ik vraag mij af waar dan nu de naam Ferdinand(s) vandaan komt. Zie bijgaande huwelijksakte uit Lemsterland https://allefriezen.nl/zoeken/deeds/7ca ... bdd48893a1

Plaats reactie