Johannes Andries Vallinga.

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Johannes Andries Vallinga.

Bericht door Klaas Rein Noppert » vrijdag 20 jan 2006 9:15 pm

Ik ben op zoek naar de overlijdens datum van Johannes Andries Vallinga. De volgende info heb ik wel van hem:

Persoonskaart van Johannes Andries Vallinga.

Johannes Andries Vallinga is geboren op zondag 3 september 1815 in Tjerkwerd, Wonseradeel, zoon van Andries Herkes Vallinga en Jantje Johannes Symensma. Van de geboorte is aangifte gedaan op vrijdag 8 september 1815. Johannes Andries trouwde, 31 jaar oud, op zaterdag 12 juni 1847 in Workum met Marijke Josephs Ketelaar.

Kind van Johannes Andries en Marijke Josephs:
1 Johanna Vallinga, geboren op maandag 16 juli 1849 in Workum. Van de geboorte is aangifte gedaan op dinsdag 17 juli 1849. Johanna is overleden op vrijdag 3 augustus 1923 in ... /krnoppert
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Johannes Andries Vallinga

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 20 jan 2006 9:27 pm

Hoi Klaas Rein,

De overlijdensdatum is 11-06-1849 te Workum, hij staat verkeerd geindexeerd. Kijk zelf maar op deze datum, dan vind je hem vast wel.

Groetjes,
Maikel Galama

Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Re: Johannes Andries Vallinga

Bericht door Klaas Rein Noppert » vrijdag 20 jan 2006 9:54 pm

Maikel Galama schreef:Hoi Klaas Rein,

De overlijdensdatum is 11-06-1849 te Workum, hij staat verkeerd geindexeerd. Kijk zelf maar op deze datum, dan vind je hem vast wel.

Groetjes,
Maikel Galama
Bedankt Maikel, ik had niet op deze variant gezocht.
Heb je nog meer info over deze tak??

Klaas Rein.
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

VALLINGA

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 21 jan 2006 10:39 am

Hoi Klaas Rein,

Je laatste vraag is mij iets te ruim gesteld, klinkt bijna als :

Wil je mij alles geven wat je over de Vallinga's hebt ?

Sorrie Klaas Rein, dat doe ik slechts in bijzondere gevallen, bovendien heb ik niet specifiek onderzoek gedaan naar deze familie. Mijn antwoord: kijk maar op de site van het RK Documentatiecentrum, onlangs door Sible Hettinga op dit forum vermeld onder het hoofdstuk Bidprentjes.

En let er daarbij op dat er minimaal 3 naamsvarianten zijn.

Groetjes, Maikel.

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Vallinga

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 21 jan 2006 2:09 pm

Hoi Klaas Rein,

ik kom toevallig in de huwelijksbijlagen van Juliana Jans Bosma (27-05-1821 Workum) een verklaring van onvermogen tegen, o.a. verklaard door Thomas Durks Vallinga, boer te Gaast -vermoedelijk wist je dat reeds- maar ook als armenbezorger der Roomsch Catholieke buitengemeente van Makkum.

Groetjes, Maikel.

Gast

Re: Vallinga

Bericht door Gast » zondag 22 jan 2006 10:19 am

Maikel Galama schreef:Hoi Klaas Rein,

ik kom toevallig in de huwelijksbijlagen van Juliana Jans Bosma (27-05-1821 Workum) een verklaring van onvermogen tegen, o.a. verklaard door Thomas Durks Vallinga, boer te Gaast -vermoedelijk wist je dat reeds- maar ook als armenbezorger der Roomsch Catholieke buitengemeente van Makkum.

Groetjes, Maikel.
Maikel.

Ik bedoelde alleen eigenlijk of er meer kinderen waren van deze Johannes. Bij Tresoar kon ik niet meer vinden, maar misschien staan die ook wel verkeerd geindexeerd. Dat Thomas armenbezorger wa wist ik nog niet, maar ik heb ook nog niet alles onderzocht. Maar bedankt voor de tip.

Klaas Rein.

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Johannes Andries Vallinga

Bericht door Maikel Galama » zondag 22 jan 2006 11:09 am

Hoi Klaas Rein,

het lijkt mij niet waarschijnlijk dat er meer kinderen uit het huwelijk van Johannes en Marijke zijn geboren, jij kon slechts Johanna vinden, ongetwijfeld naar haar kort daarvoor overleden vader genoemd Ik kwam ook niet verder.

Groetjes, en succes verder,
Maikel.

Plaats reactie