genealogie Elgersma

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

genealogie Elgersma

Bericht door Andries Koornstra »

citaat van mei 2009
Hallo,

nog te verschijnen mocht ook (zie hierboven). In de pijplijn zit een nieuw Elgersmaboek. Ik ben er zelf erg nieuwsgierig naar, en heb me ruim een jaar geleden al ingeschreven. Van Onno Elgersma heb ik inmiddels vernomen dat het boek een ietsje vertraagd is geraakt. De link is als volgt: http://members.chello.nl/~o.elgersma/boekned.html

groeten, Andries.
.

Vanochtend heb ik dan het boek ontvangen: ziet er erg mooi uit, hardcover A4, met vele (kleuren)illustraties. Inhoudelijk kan ik nog niet veel zeggen. Ik verwacht dit weekend erin te gaan lezen.

groetjes, Andries.
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Re: genealogie Elgersma

Bericht door Maikel Galama »

Hoi Andries,
Inhoudelijk kan ik nog niet veel zeggen. Ik verwacht dit weekend erin te gaan lezen.
Heb je er inmiddels al in gelezen ?
Zo ja, kun je er dan iets over zeggen ?
En indien het oordeel positief is, kunnen enkele van je vrienden en/of vriendinnen het dan via jou bestellen ?
Of kun je een ander voorstel doen ?

Groetjes, Maikel
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: genealogie Elgersma

Bericht door Andries Koornstra »

Ik vind het een waardevol boek. Maar dat heeft natuurlijk met mijn persoonlijke "brandpunten" van de genealogie te maken (zie Genealogysk Jierboek 2008, daar staan de Elgersma's die ik zelf in mijn onderzoek tegenkwam).
Interessant is het grote deel van het nageslacht dat emigreerde. Ik heb nog nooit zoveel Amerikanen in een Friese genealogie gezien.
Wel weer jammer is het feit dat het een heel dikke band op A4-formaat is. Het knappen van deze band zal een kwestie van tijd zijn, vrees ik. Maar ja, het moet groot formaat zijn vandaag de dag, en hoe meer banden hoe duurder, vermoed ik.
Bestellen via de link in het eerste bericht lijkt me, ik ken de auteur Onno Elgersma verder niet. Heb het zelf ook zo besteld, en na overmaken van het geld kwam het boek stipt en vlot en netjes binnen.

PS. "onze" Hinke Woudt heeft ook meegewerkt aan het boek!

groetjes Andries.
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Re: genealogie Elgersma

Bericht door Hinke Westra »

O jee, heb ik me er weer mee bemoeid :oops: Ik weet zo even van niets al ken ik de naam Onno Elgersma wel.

En ik heb het boek niet, dus ik ben erg benieuwd wat er dan over mij in staat :D

groet, Hinke Woudt-Westra
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: genealogie Elgersma

Bericht door Andries Koornstra »

Alleen maar goeds Hinke, hij bedankt jou voor je bijdrage aan de genealogie.

groetjes, Andries.
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Re: genealogie Elgersma

Bericht door Hinke Westra »

Fijn Andries, dank je wel en heel netjes van Onno!!

groet, Hinke.
Plaats reactie