zoek Jozep Menting

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
jozep menting

zoek jozep mentintg

Bericht door jozep menting » zondag 1 jan 2006 1:40 am

wie weet meer van deze man mijn over groot vader hij is duitse maar in bussem of hilversum in geschreeven getrouwt met zuman hoop dat je me kan helpen

dp.feitsma

Bericht door dp.feitsma » donderdag 5 jan 2006 12:28 am

Als het zich afspeelt in een andere regio kan je beter zoeken op genlias:
www.genlias.nl
Meer informatie hebben helpt ook
Ik zie op Genlias geen jozep menting
de naam Zuman komt wel voor bijvoorbeeld bij:

Jozef Christiaan Zuman
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 30-11-1910
Overlijdensplaats: Nijmegen
Vader Nn Nn (onbekend)
Moeder Derkje Elisabeth Zuman

succes
Dirk

achter klein dochter

jozep menting

Bericht door achter klein dochter » donderdag 5 jan 2006 5:52 pm

dirk je zei dat ik op die ander pagina ik iest zo vinden maar ik niets vinden kan je me helpen josef christiaan zuman of derkje Elisabeth zuman

Menting

Zoek hulp

Bericht door Menting » donderdag 5 jan 2006 9:08 pm

Jozep.
Je vraagt iets op de site van Friesland voor personen die geboren, gehuwd of overleden zijn in Friesland.
Je zit nu tussen Genealogen die je willen helpen met het vinden van je overgrootvader.
Wij hebben hiervoor nadere gegevens nodig:
1. ste Wanneer ben je zelf geboren en waar.
2. de. Onder welke naam ben je zelf ingeschreven bij de burgerlijkestand in de plaats waar je nu woont.
3. de. Wie is je vader en wanneer en waar geboren. Eventueel wanneer en waar overleden.
4. de. Wie is je moeder wanneer en waar geboren. Eventueel wanneer en waar overleden.
5. de. Wat weet je nog meer wat het onderzoek door vreemde vergemakkelijkt.
6. Heb je zelf broers en zussen.
7. Zijn er broers en zussen van je ouders.
vrgr. Bob Koopmans Amersfoort (USA)

jozef menting

jozef meting

Bericht door jozef menting » maandag 9 jan 2006 11:15 am

ik zelf ben gebooren in leeuwarden 13-08-71 m jillings mijn vader is gebooren 15-09 42 hilversum r jillings woont in amsterdam ik zelf woon in steenwijk mijn vader leef nog wel maar is vorig jaar verlamd geraakt en wou meer weten over zijn familie maar kan niets vinden over zijn oppa weet wel eoh zijn vader heet thijs jillings

Bob Koopmans

overgrootvader gezocht

Bericht door Bob Koopmans » maandag 9 jan 2006 3:01 pm

M. Jillings.
Je zoekt de grootvader van je vader.
Vader: R. Jillings geboren 15 september 1942 Hilversum.
Hij is invalide wonend in Amsterdam, dus daar ingeschreven bij het bevolkings register.
Een persoonskaart opvragen bij het CBG heeft dus geen zin, die wordt pas vrijgegeven 2 jaar na overlijden. Om meer te zoeken zou je moeten beginnen bij het bevolkingsregister in de woonplaats (Amsterdam).
vrgr. Bob Koopmans Amersfoort (USA).

Bob Koopmans

Wie is wie.

Bericht door Bob Koopmans » maandag 9 jan 2006 3:39 pm

Jillins of Menting.
Bij het nalezen kwam ik tot de ontdekking dat er 2 namen door elkaar lopen.
Wie is Wie.
En wat is er nu bekend en wat zijn de vragen op dit moment.
vrgr. Bob Koopmans.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » maandag 9 jan 2006 4:30 pm

Maikel heeft een heel stuk Jillings gevonden - zie aldaar.

Ik heb op Genlias gezocht - maar er zijn teveel Menting-s. Er zit een hele ploeg in Arnhem-Gelderland. En de mensen daar en ook die van Overijssel gingen vaak een paar jaar naar Duitsland te wonen of te werken. Misschien wordt dat bedoeld met 'kwam van Duitsland?'
Ik vond alleen een Josephus, geboren Den Haag, zijn vader heet Leendert- hij trouwt Maastricht 1920 of zo, maar dat leek me niks.
En deze, met een duits klinkende moeder:

Bron Burgerlijke stand - Overlijden (Moeder)
Archieflocatie Het Utrechts Archief
Algemeen Toegangnr: 463
Inventarisnr: 596
Gemeente: De Bilt
Soort akte: Overlijdensakte
Aktenummer: 23
Aangiftedatum: 20-02-1933
Overledene Bernardus Franciscus Mari Menting
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 18-02-1933
Leeftijd: 59
Overlijdensplaats: De Bilt
Vader Carolus Johannes Menting
Moeder Adelheidt Catharina Elisabeth Frautwein
Partner Anna Klein
Relatie: echtgenoot van


Wel is er Dirkje Elizabeth Zuman:
- haar zoon Joseph Christiaan overlijdt in 1910 in Nijmegen, maar daarna zit ze in Culemborg. Daar overlijdt haar zoontje Hendrikus Zuman, in 1917, 9 mnd. oud, geboren Culemborg.
Misschien was Joseph Menting wel met deze Dirkje getrouwd, (ik kan geen huwelijk vinden) of misschien woonden ze samen en dat daarom Gerarda Trijntje, die ook in Culemborg geboren is - ook weer Zuman heet. Of ze zijn getrouwd in een jaar wat nog niet openbaar is.

Gast

Re: jozef meting

Bericht door Gast » maandag 9 jan 2006 7:14 pm

jozef menting schreef: "mijn vader is geboren 15-09 42 hilversum r jillings woont in amsterdam , etc.. maar kan niets vinden over zijn opa weet wel dat zijn vader thijs jillings heet
Geen idee van wie dat antwoord was, maar ik zag mogelijke links naar de vraag naar Jillings. Daar gaf ik als laatste:
Gemeente: Sneek Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 75 Datum: 28-08-1909 Bruidegom Rinke Jillings
Bruid Aaltje van Schoten ...
Vanwege de archiefwet kun je over hun nazaten bij hun geboorteplaats (Sneek?) beginnen.::
Ze zouden o.a een zoon Thijs hebben gehad...: en kijk eens aan:
Gemeente: Sneek Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: A 224 Aangiftedatum: 28-10-1940 Overledene
Levenloos kind Geslacht: V Overlijdensdatum: 28-10-1940 Vader Thijs Jillings Moeder Gerarda Trijntje Zuman
Daar kunnen meer kinderen bijgehoord hebben...

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

samenvatting Jilling-menting-zuman-van der zouw -koopal

Bericht door Margreet Huisman » dinsdag 10 jan 2006 10:39 pm

Samenvatting:

De personen Jozef/Joseph Menting, Thijs Jillings -vader van R. Jillings, Trijntje Zuman en Jacobus van der Zouw zijn allen groot- of overgrootvaders of -moeders van de vraagstelster.
Dat was op het oude forum al zo, en ook de foto van Koopal hoort nog in dit verhaal.
Alleen is voor elke naam een apart onderwerp gemaakt. En soms werkt de inlog niet, en wordt men gast.

Maikel Galama heeft een artikel gevonden met daarin Thijs Jillings, zoon van Rinke te Sneek - en Pappaharry geeft de broers/zussen en andere familie uit de tresoar-database.
Dit alles geantwoord onder/bij onderwerp Jillings.

We zijn destijds al begonnen met de akte van Thijs Jillings-Zuman uit Sneek, dit is de enige in Friesland. Omdat het kermismensen zijn trekken ze door het land, en hopelijk volgt het artikel alle sporen.

Rinse Jillings zat gelukig wat langer in Sneek, dus zijn er wel geboorte- en trouwaktes van broers en zussen. En misschien adressen in het bevolkingsregister.

Zuman-Menting lijkt zich af te spelen in Utrecht - Culemborg, Laren, Hilversum. Dus misschien is er meer informatie in het bevolkingsregister daarzo.

josef menting

josef menting

Bericht door josef menting » dinsdag 10 jan 2006 10:52 pm

vast bedankt zal verder proberen bij de cbr den haag

josef menting

josef menting

Bericht door josef menting » dinsdag 10 jan 2006 11:01 pm

josef menting was zelf duitser

Bob Koopmans

Menting Jillings

Bericht door Bob Koopmans » woensdag 11 jan 2006 12:09 am

Jozef.
Het is niet het CBR (dat is iets met rijbewijsen). Het is het CBG (Centraal Bureau Genealogie).
vrgr. Bob Koopmans.

pappaharry

Menting

Bericht door pappaharry » woensdag 11 jan 2006 2:47 am

De meest 'nabije' gegevens die hier nog iets zouden kunnen betekenen:
Gelders archief, te Gendt (Nijmegen) huwelijk 29-09-1880 Judik Menting, geboren 05-01-1857 te Renkum, dochter van Jozef Menting en Christina Freriks met Matthijs Rozendaal geboren 11-03-1849 te Huissen (nb tussen Arnhem en Nijmegen) etc...
en:
Gelders archief, te Ede gehuwd op 24-09-1904 Krist Menting Leeftijd: 41 (1863) geboren te Renkum; zoon van Jozef Menting,broodbakker, en Antje Holkamp, met Celia Schoonderbeek Leeftijd: 34 Geboren te Ede, etc..
en:
Gelders archief overleden te Ede op 12-11-1936 Krist Menting, oud 73 jr (dus 1863); gehuwd (en verder zelfde gegevens)..
Misschien van dezelfde vader met meer eega's die Nederland ook weer verliet? Verdere gegevens van 'Krist' heb ik nog niet gezocht....

Willemjoep
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 5 mar 2023 12:04 am

Re: zoek Jozep Menting

Bericht door Willemjoep » maandag 6 mar 2023 5:35 pm

Waar waren we gebleven? Jozef Menting (niet Joseph, niet Josef, niet Jozep) was geen Duitser, maar geboren 19-06-1868 in Renkum, als zoon van Jozef (Joost) Menting en Antje Hollekamp. Jozef trouwt in 1894 in Duisburg met Johanna Elisabeth Gerlach (1869-1937). Zij kregen vier kinderen, allen dochters: Anna (1892), María Magdalena Hendrika (1894), Margaretha Wilhelmina (1896) en Adolfina Christine (1898]. Het echtpaar woonde in Duisburg (Dtsl.).
Op onbekende datum tussen 1900 en 1908 keert Jozef naar Nederland terug en gaat een relatie aan met Dirkje Elisabeth Zuman (Den Haag 1888 - Hilversum 1935). Zij had al een kind en met haar krijgt hij acht kinderen in diverse plaatsen: Dordrecht, Nijmegen, Culemborg en vanaf 1921 op het woonwagenkamp te Hilversum waar ook leden van de familie Jillings staan. In 1938 komen twee neven van de familie Jillings uit Sneek bij deze Jillings in de kost en leren de zusjes Zuman kennen en trouwen met hen.
Jozef Menting trouwt niet met Dirkje Elisabeth want hij was al getrouwd. Zijn wettige echtgenote Gerlach komt in 1937 om in het werkkamp of concentratiekamp Homberg bij Duisburg. Haar dood wordt pas na de oorlog, in 1946, vastgelegd. Dirkje Elisabeth overlijdt in 1935 in Hilversum. Jozef zelf op 29-01-1940, 71 jaar oud.

Plaats reactie