Nieuwe munt van Vlieland

Vragen en opmerkingen over foto's, in het bijzonder afbeeldingen in het Fries Fotoarchief en de Literaire foto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Nieuwe munt van Vlieland

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 4 mar 2006 11:42 am

Dag beste lezer,

afgelopen week las ik in de krant dat Vlieland een eigen munt heeft gekregen. Het bijzondere hieraan, voor mij althans, is het feit dat er op deze munt - de Flynt - een familiewapen prijkt, en wel het Galama wapen. (Vlieland's burgemeester heet Baukje Galama)
Voor mij is dit muntje natuurlijk een must, daarnaast ben ik heel nieuwsgierig naar het gebruikte wapen, er zijn diverse Galema/Galama wapens in omloop, aan de totstandkoming van één daarvan heb ik in 1999 meegewerkt en deze zou op de munt moeten voorkomen, alle andere wapens zijn van reeds lang geleden in mannelijke lijn uitgestorven familie's Galama/Galema.
Mijn vraag: wie kan mij een (digitale) afbeelding bezorgen van de munt en dan met name de afbeelding van het wapen ?
Daarnaast zou ik ook dolgraag het muntje willen hebben, hiermee verbonden kosten vergoed ik met plezier.

Bij voorbaat dank je wel,
Maikel Galama.

margreet

flynt

Bericht door margreet » maandag 6 mar 2006 12:55 pm

Hoi Maikel,

Enkel de voorkant kon ik vinden. Er worden 5000 geslagen.
http://www.leeuwardercourant.nl/article144637.ece#

Misschien kun je de VVV contacten of Baukje Galama zelf?

VVV Vlieland | Havenweg 10 | 8899 BB | Vlieland | 0562-451111 | info@vlieland.net

Adresgegevens mevr. Galama zijn wel via google te bemachtigen.

Groet,
Margreet

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Flynt

Bericht door Maikel Galama » maandag 6 mar 2006 1:20 pm

Hoi Margreet,

fijn dat je er weer bent, ik had je even gemist maar zag je onlangs weer ouderwets opduiken. Bedankt voor je reaktie, een afdruk van de voorkant van de munt had ik nog niet gevonden, wel heb ik reeds een mailtje naar de burgemeester gestuurd, tot nu echter zonder resultaat / antwoord.
Omdat ik het muntje dolgraag wil hebben probeer ik het ook via dit forum omdat er misschien lezers zijn die op Vlieland wonen en mij willen helpen.

Ik wacht nu nog even af maar zal bij het wegblijven van resultaat de VVV nog proberen en een tussendoor vakantie naar Vlieland behoort ook nog tot de mogelijkheden. En dat allemaal voor één muntje!
Zodra er resultaat is laat ik het weten.

Nogmaals bedankt,

groetjes, Maikel.

Plaats reactie