Binne van der Meer of Liezenga

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Rommert
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 31 mar 2017 11:34 pm

Binne van der Meer of Liezenga

Bericht door Rommert » woensdag 28 mar 2018 8:49 pm

Beste mensen,

Ik kom nu iets raars tegen, een persoon lijkt (eenmalig?) een andere achternaam te hebben.

Het betreft de 6e regel van het document Afbeelding
Wat bij deze regel is geschreven kan ik zelfs met vergrootglas niet lezen.
Tot nu toe was het bestaan van een Binne Liezenga mij geheel onbekend.

Het lijkt er op dat deze zelfde persoon (met variaties in de geboortedatum) op allefriezen.nl bekend is als:
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-08-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-08-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes vd Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer geregistreerde 26-09-1848 Giekerk inschrijving Scan gekoppeld aan de akte
Binne Douwes van der Meer kind 26-09-1848 Tietjerksteradeel Geboorteakte

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is of denk ik veel te ingewikkeld en is het gewoon een schrijffout?

joke andriessen
Berichten: 942
Lid geworden op: dinsdag 20 jun 2006 10:49 pm
Locatie: groningen

Re: Binne van der Meer of Liezenga

Bericht door joke andriessen » woensdag 28 mar 2018 9:48 pm

Volgens mij heeft degene die het opschreef zich vergist.
Boven Liezenga staat van der Meer; Klazes is doorgestreept en er staat Douwes en zoon is vervangen door geen.

Groet, Joke

Plaats reactie