Antje Rommerts

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Antje Rommerts

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 30 dec 2005 8:43 pm

Hoi allemaal,

Durk, je bent een bofkont want met gevaar voor eigen leven trotseren sommigen hun leven voor jouw genealogisch probleem. Nou ja, het is maar een verslaafde en bovendien dikt hij een en ander behoorlijk aan, ik heb vandaag nog geen sneeuw gezien.

Maar eerlijk is eerlijk, het eindresultaat is natuurlijk fantastisch, als alle gegevens betrouwbaar zijn, dan moeten we het overlijden van Antje dus tussen 1830 en 1844 vinden. Als we er dan op gokken dat ze in Nijehaske is blijven wonen, dan is er volgens mij eentje die heel erg hoge ogen gooit, nl. deze:

Overlijdensakte Haskerland, 1840
Aangiftedatum 15 juli 1840, blad nr. 13
Antje Jans Bandstra, vrouw, overleden 14 juli 1840
Oud 69 jaar, weduwe


Wie deelt mijn mening en is in staat om deze akte op korte termijn te bekijken ?

Groetjes, Maikel Galama.

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » vrijdag 30 dec 2005 8:53 pm

Hoi Maikel,

Je boft maar in het warme noorden.
Het weer hier: harde wind en motsneeuw, ik zal wat naar jullie toesturen!
Volgende week zal ik de genoemde akte bekijken.
Geen gek vermoeden van je Maikel.
Ik neem aan dat Durk en anderen hiermee accoord gaan?
Gr.
Everardus

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Antje in de sneeuw

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 30 dec 2005 9:01 pm

Hoi Everardus,

hoe doe je dat ? Het begint hier nu ook een beetje te sneeuwen.

Maikel.

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » vrijdag 30 dec 2005 9:10 pm

Hoi Maikel,

Even met de weergoden spreken.
Veel plezier of niet???
Nog bedankt voor de kaart en een goede jaarwisseling en veel genealogische vondsten voor 2006 en het antwoord op de vraag komt wellicht volgende week donderdag.
Nogmaals groetjes:
Everardus

Durk148
Berichten: 47
Lid geworden op: woensdag 21 dec 2005 10:15 am
Locatie: blesdijke

Antje Rommerts

Bericht door Durk148 » vrijdag 30 dec 2005 10:15 pm

beste mensen wat worden er een acties ondernomen om mijn probleem met een van mijn voorouders op te lossen maar begin steeds meer vertrouwen in een oplossing te krijgen na het jarenlang onderzoek naar deze vrouw,zal ook even een kennis van mij in de gemeente Haskerland vragen om voor mij in de acte van Antje Jans Bandstra te kijken en zal dan de uitslag aan jullie kenbaar maken en hoop op succes.Maar wens jullie allemaal vanaf deze kant een prettig uiteinde en een goed en gezond 2006
Durk

Durk148
Berichten: 47
Lid geworden op: woensdag 21 dec 2005 10:15 am
Locatie: blesdijke

Antje Rommerts

Bericht door Durk148 » dinsdag 3 jan 2006 1:27 pm

Beste Mensen mijn kennis heeft de acte van Antje Jans Bandstra in Haskerland Bekenen Maar HELAAS HET IS NIET DE GEZOCHTE want zij was gehuwd met Kornelis Boerstra en dochter van Jan Sijbes en Jantje Ates geb 7-7-1771 te Langezwaag . Hoe nu Verder zouden wij haar ook Moeten zoeken in Doniawerstal aangezien haar twee dochters in ook in die gemeente wonen Groetjes Durk

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Antje Rommerts

Bericht door Maikel Galama » dinsdag 3 jan 2006 7:03 pm

Hoi Durk,

Jammer, dat het jouw Antje niet was. Doniawerstal is dan natuurlijk een redelijk alternatief, maar Heerenveen en omgeving ook. En Haskerland zelf is wat mij betreft ook nog in beeld. Het slimste zou zijn om nu even in de bevolkingsregisters van Haskerland te kijken en dan maar hopen dat daar staat wanneer ze overleden is, of waarheen ze vertrokken is. In het wilde weg zoeken lijkt me zonde van de energie, we hebben het nu al twee keer mis gehad. En Antje is helaas een veel voorkomende naam.

Weet je trouwens 100 % zeker dat de Antje Rommerts van Opsterland 1827 fout was? Wie was dat dan, weet je nog wat er in die akte stond?

Groetjes, Maikel.

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Antje Rommerts

Bericht door Everardus Rollema » woensdag 4 jan 2006 11:33 am

Hoi Durk en Maikel,

Verleden week al geprobeerd via het bev. register Haskerland iets gewaar te worden.
Helaas bev. register Haskerland bij het Centraal Bureau voor Genealogie vanaf 1850. Ik weet niet of dat ook zo is bij de gemeente?

Groetjes
Everardus
Laatst gewijzigd door Everardus Rollema op woensdag 4 jan 2006 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Durk148
Berichten: 47
Lid geworden op: woensdag 21 dec 2005 10:15 am
Locatie: blesdijke

Antje Rommerts

Bericht door Durk148 » woensdag 4 jan 2006 12:19 pm

Beste Maikel en Everardus heb gisteravond een poos gezocht om de Acte over Antje Rommerts die mij toen is toegestuurt te vinden maar helaas kon hem niet terugvinden, maar ben bjna overtuigd dat dit de Bewuste Antje niet is ,maar hoe nu verder groetjes
Durk

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Antje Rommerts

Bericht door Hinke Westra » woensdag 4 jan 2006 10:27 pm

Maar als Antje Rommerts in 1830 te Nijehaske woont kan zij niet in 1827 in Opsterland overleden zijn.
Ik ben nog even aan het puzzelen geweest met huwelijken van kleinkinderen die trouwen na het overlijden van hun ouders. Ik vond o.a.
Huwelijksakte Doniawerstal, 1860
Man: Johannes Knoop
Vrouw: Sjoukjen Nijholt
Datum: 10 mei 1860, akte nr. 6
Johannes is een zoon van Antje Beints de Boer die in 1859 overleden is volgens de gegevens op de site van Tresoar, akte dus niet gezien.
Nu is Johannes al 31 jaar bij dit huwelijk dus ik verwacht niet dat er in de akte en/of bijlagen iets over de grootouders zal staan, maar het is nog een poging waard. Ik heb er in ieder geval zelf een notitie van gemaakt omdat ik waarschijnlijk de ouders van Sjoukje in mijn bestand heb.
En Bev.reg. zijn voorzover mij bekend pas in 1850 ingevoerd.

Groet, Hinke.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Bericht door Margreet Huisman » woensdag 4 jan 2006 10:29 pm

Dag allen-die-hier-mee-bzig-zijt,

Als Antje Rommerts in 1830 bij het huwelijk van haar dochter nog leeft, kan ze niet in 1827 al overleden zijn.
En is die akte dus inderdaad van iemand anders.

Margreet.

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » woensdag 4 jan 2006 10:46 pm

Hinke en Margreet helemaal met jullie eens.
Mijn tekst dus aangepast.
Ik had nog gehoopt op volkstellingen 1830-1840.
Gr.
Everardus

Durk148
Berichten: 47
Lid geworden op: woensdag 21 dec 2005 10:15 am
Locatie: blesdijke

Antje Rommerts

Bericht door Durk148 » woensdag 4 jan 2006 11:28 pm

Beste Hinke Heb de Trouwacte van Johannes Knoop en Sjoukje Harmens Nijholt Even nagelezen(Mijn Overgrootvader) hierin staat niks over Antje
Rommerts en de bijlagen Zijn hun Geboorteacten en een certificaat over de Nationale Militie,
Groetjes Durk

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Antje Rommerts

Bericht door Hinke Westra » donderdag 5 jan 2006 8:06 am

Prima Durk, het was ook niet waarschijnlijk dat er wat in stond maar soms weet je maar nooit :?

Maar weet je wel de ouders van Sjoukje? Zijn dat Harmen Lykles Nijholt en Trijntje Jans Nijmeyer? Zo ja dan kan ik met zekerheid koppelen :)

Groet, Hinke.

Durk148
Berichten: 47
Lid geworden op: woensdag 21 dec 2005 10:15 am
Locatie: blesdijke

Antje Rommerts

Bericht door Durk148 » donderdag 5 jan 2006 8:39 am

Beste Hinke De ouders van Sjoukje Harmens Nijholt zijn inderdaad Lijkle Harmens Nijholt en Trijntje Jans Nijmeir heb deze tak heel ver in mijn bestand heb je belang hierbij meld het dan maar even en ik stuur het je wel toe Durk

Plaats reactie