Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » maandag 17 okt 2016 9:23 pm

Hallo medeonderzoekers!

Hoe was het ook weer? Op zeker moment vond ik een zoekgeraakte Seerp Ymkes uit Arum (geboren rond 1705) terug in West-Friesland. Daar trouwde hij in 1745 (ondertrouw Bovenkarspel op 25 juni in dat jaar) met Rigt Ypes. De vraag die erbij hoort vind je hier: viewtopic.php?f=3&t=3427&p=24126. Na veel 5en en 6en werd het aannemelijk dat Rigt dochter is van Ype Johannes en Janke Watses. De familie gaat van Baarderadeel/Rauwerderhem en omstreken op zeker moment naar Gaasterland.
Ype Johannes had drie broers: Albert, Heerke en Jan, aan welk drietal we niet heel veel aandacht besteedden in de vraag. Nu kwam ik van de week het echtpaar Evert Berends x Rigt Heerkes tegen. Geen huwelijk gevonden, maar ze laten vanaf 1737 een achttal kinderen dopen in Bakhuizen RK: Jissel, Berend, Stijntje, Aaltje, Rienske, Sjouk, Berend en Heerke.
Dat bracht Heerke Johannis (opnieuw) onder mijn aandacht. En dan blijkt hoe moeilijk onderzoek rond 1700 kan zijn. Hij bestaat, want in 1728 is hij meier van Oudermirdum stemmen 39 en 40. Maar verder is er niets te vinden. Nog geen huwelijk met een Jissel of een Stijntje heb ik kunnen vinden. Het opzoeken van de doopgetuigen bij de acht kinderen leverde wel onder anderen Richt Ipes (1737 en 1742) en ook Herke Joannis (1739) op, dus ik denk dat het wel goed zit...
Maar toch: weet iemand van jullie nog wat van Heerke Johannes (en/of van zijn broers) toe te voegen? Albert Johannes trouwt denkelijk een Hiske Johannes. Eén kind gedoopt gevonden: een Trijntje, op 7 okt 1733, de doopgetuige Geertje Johannis waarschijnlijk zus van Hiske.


groet, Andries.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » donderdag 20 okt 2016 6:54 pm

Hoi,

Met die m/peters geef je zelf al antwoord op de vraag :)

Een extra zoon:
Datum: 20-12-1776 Plaats: Joure
Bijzonderheden: Doopnaam is Cyprianus, de vader is overleden op 10 december 1775!

Dopeling Cijpke
Vader Cijpke Sinis
Moeder Stijn Everts
Peter Gerret Everts
Diversen: oom van de dopeling
Deze?
Woudsend Datum: 04-04-1816
Overledene
Gerrit Everts 80 jaar oud overleden op 03-04-1816
Diversen: ongehuwd
Dan zullen ze in de omgeving van Balk getrouwd zijn, ca. 1735-
want dat doopboek begint pas in 1750.

Omdat Jisseltje/Jesel ook voorkomt als Jikke,
bracht die Gerrit me naar dezen:
Datum: 20-02-1716 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Beernd Geerts wonende te Hindeloopen
Bruid Jesk Ruerds wonende te Workum

Workum Datum: 02-03-1716 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bijzonderheden: bevestigd te Hindeloopen
Bruidegom Barent Geerts wonende te Hindeloopen
Bruid Jiske Ruerdts wonende te Workum

dopen afwisselend Bakhuizen en Workum rk, alles geboren Hindeloopen, moeder ook Jekke,
met een gat in de jaren voor Evert.
Mogelijke voorouders:
vaderskant Gerrit Berends van Lidden Munsterland x Yck Jans 1687 - Hindeloopen,
moederskant Riuerdt Ewerts x Jesel Wales 1686 Molkwerum, zij Wijckel.

Dan zouden Stijntje en de andere namen voor Richts familie zijn.
Maar dat is wel errug speculatief,
en als ze idd in de omgeving van Balk getrouwd zijn van nul en generlei waarde.

In de aanbieding verder:
Gerecht Gaasterland - Datum: 04-04-1726 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Tjalling Johannes wonende te Rijs
Bruid Geertie Johannes wonende te Rijs
dopen Bakhuizen rk:
Johannes 1729, Jan 1731, Trijntje 1732, ? 1734, Jetske 1736.
Hemelum Mirns Bakhuizen Datum: 12-02-1730 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Johannes Jans
Bruid Jouck Johannes wonende te Braambos

Bakhuizen rk Datum: 12-02-1730 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Jan Johannis
Bruid Jouck Joannis
dopen Bakhuizen rk:
Jan 1730, Tjalling 1735, Jetske 1736, Tjalling 1738.

Zou er na de Jan van ca. 1692 in het 2e huwelijk een nieuwe zijn geboren?
of vernoemt hij gewoon zijn stiefmoeder?

Datum: 1744 Plaats: Mirns en Bakhuizen
Bijzonderheden: Gemeente: Gaasterland
Vermeld Johannes Jans
Diversen: Aantal personen: 7 Toegezegd bedrag £ 3:0:0


Geertje Johannes dus naast mogelijk zusje van Hiske, met beiden een Trijntje
ook een (half) schoonzusje.

Dit nog over Albert:
Stavoren Datum: 05-02-1744
Vermeld Albert Johannes
Diversen: Ingeschreven als burger.


Ik ben wel erg benieuwd naar de m/peters Bakhuizen bij Jan en Tjalling Johannes.

Groet Margreet

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » donderdag 20 okt 2016 11:52 pm

(vervolg) blijkt dat ik Joukje Johannes en Johannes/Jan Jans/Johannes al in mijn bestand had,
nageslacht Braamberg en Brandenburg.
Dus ik ga nu toch wat twijfelen.

Ik had daar ook een Gerrit Johannes aangekoppeld,
hij doopt zelf in Bakhuizen oa Tjalling, en op de Heide een Jouk p Jan Joannis

Hij zal dus deze zijn:
Datum: 09-12-1732 Plaats: Bakhuizen
Bijzonderheden:
De vader ook genoemd Johannes Jans
Dopeling Geerid geboren te Braamberg/Bamberg
Vader Jan Jans
Moeder Joukje Johannes
Jetske Johannes Braamberg x Age Sibbeles > Agema.

Wie is dit? een dubbelgangster?
Datum: 1744 Plaats: Balk
Bijzonderheden: Gemeente: Gaasterland
Vermeld De weduwe van Johannes Ypes
Diversen: Aantal personen: 3 Gealimenteerd
Groet Margreet
nb. Braamberg / Brandenburg is eerder op het froum geweest, ik zal straks even zoeken.
Laatst gewijzigd door Margreet Huisman op vrijdag 21 okt 2016 1:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » vrijdag 21 okt 2016 1:11 am

viewtopic.php?f=3&t=1686&p=10434&hilit=braamberg#p10434

Familie voor Joukje- en de m/peters - zoals Richt Heerkes.(waar Sible een Richtje Johannes van maakte).
II-C Joukje Jans, dochter van Jan (I), is geboren rond 1710.
Joukje trouwt (kerk) (r.k.) op zondag 12 februari 1730 te Bakhuizen op ongeveer 20-jarige leeftijd met de ongeveer 25-jarige Jan Jans ook genaamd Johannes Jans en Jan Johannes'. Jan is geboren rond 1705.
Van Jan en Joukje zijn vijf kinderen bekend:
1 Jan Jans is geboren te Bakhuizen (Gaa.), is r.k. gedoopt op donderdag 23 februari 1730 te Bakhuizen (de doopgetuige werd vertegenwoordigd door N.N., naam onleesbaar) (doopgetuige was zijn halfoom Willem Jans (zie I.3)), zie III-E.
2 Gerrit Jans is geboren op De Braamberg bij Mirns (Gaa.), is r.k. gedoopt op dinsdag 9 december 1732 te Bakhuizen (de doopgetuige werd vertegenwoordigd door N.N., naam niet vermeld) (doopgetuige was Gerrit Jans), zie III-F.
3 Tjalling Jans is geboren te Bakhuizen (Gaa.), is r.k. gedoopt op maandag 17 januari 1735 te Bakhuizen (doopgetuige was zijn halftante Aaltje Jans (zie II-A)), is overleden voor zondag 4 mei 1738. Tjalling werd hoogstens 3 jaar.
4 Jetske Jans is geboren op De Braamberg bij Mirns (Gaa.), is gedoopt op vrijdag 6 april 1736 (de doopgetuige werd vertegenwoordigd door Richtje Heerkes) (doopgetuige was Richtje Johannes').
5 Tjalling Jans is geboren op De Braamberg bij Mirns (Gaa.), is r.k. gedoopt op zondag 4 mei 1738 te Bakhuizen (de doopgetuige werd vertegenwoordigd door Ytje Klases) (doopgetuige was Trijntje Jans).

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » vrijdag 21 okt 2016 12:44 pm

Interessant!

Mijn eerste ingeving was: het is een andere Stijntje Everts, die vrouw van Sipke Sienes. Maar dat is zeer snel te weerleggen door het rijtje doopgetuigen: Jesel, Aaltje en Renske Everts. Klopt precies. En dan wordt Benjamin uit het gezin, Heerke Everts ook nog curator:
Inschrijving nedergerechten; autorisaties, Datum: 01-02-1785. Bijzonderheden:
wijlen Sipke Sijnnes vader Stijntje Everts moeder , thans gehuwd met Minse Gerrits kind Wijpkjen Sipkes kind Sijnne Sipkes kind Evert Sipkes kind Jikke Sipkes kind Folkert Sipkes kind Sipke Sipkes kind. Heerke Everts, woonachtig te Joure curator , oom moederszijde
Overigens krijgt Stijntje bij de niet katholieke Minze Gerrits nog twee zonen, Sjouke en Gerrit. De laatste wordt een Slot, en heeft zijn gezin (hij trouwt Antje Johannis Lycklama à Nijeholt) op zeker moment verlaten. Maar dat is weer een ander verhaal.

Dus moeten we Gerrit Everts serieus nemen. Is hij die 80-jarige die in 1816 te Oppenhuizen overlijdt, inwonend bij onderwijzer Roelof Nannes Bruinsma. Die lapzwansen op het gemeentehuis van Wymbritseradeel zijn altijd te beroerd om de ouders en plaats van geboorte uit te vragen bij de aangevers, dus worden we niet wijzer.
Boekhoudkundig de zaak benaderend: geen doop van Gerrit zoon van Evert Berends te vinden, ook als we geen moeder ingeven bij een zoekaktie. Waarom een Gerrit aleer Berend en Heerke te vernoemen? Als de DTB's ons in de steek laten kunnen we ook nog vermoeden dat er een kortstondig huwelijk van Evert Berends met een Gerritsdochter aan dat met Richt Heerkes vooraf is gegaan.

Ik kom op de andere dingen die je meldt terug, maar wilde even een beginnetje melden...

groetjes, Andries.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » vrijdag 21 okt 2016 1:12 pm

"Ouders voor Joukje" was wat voorbarig, ik heb er familie van gemaakt.

Verder maakte Sible niks ergens van, ik had te snel gelezen - er stond bij Jetske:
(de doopgetuige werd vertegenwoordigd door Richtje Heerkes) (doopgetuige was Richtje Johannes').
Zou Johannes Ypes nog zijn eerste vrouw vernoemd hebben? (volgt onderin)

En bepeins nu de mogelijkheid dat het andersom was,
Joukje Johannes een dochter van Johannes Ypes en Jetske Tjallings,
en Johannes Jans de broer van Aaltje, Stijntje, Willem en Grietje. Met misschien nog een extra broer Gerrit Jans? en wie is getuige Trijntje Jans?

Of dat het geen Jan Johannes was, maar een Johannes Johannes. zn van Jetske Tjallings
Zelfs als ze verlatijnen zou er bij het nageslacht toch een correctie komen van Johannes naar Jans,
maar iedereen blijft stug Johannes' heten, en Johannes vernoemen.
Maar dan is de Johannes Jans 1744 er nog weer.


Inmiddels in Enkhuizen aangetroffen Marijtje Tjallings, dr Tjalling Johannes,
ondertrouw voor de huwelijkscommissarissen 29-9-1764, getrouwd Grootebroek volgens het internet. ovl 1803 Bovenkarspel
Ze zou de ng uit 1734 kunnen zijn.
De kinderen en getuigen toch maar even gecopieerd:
1) Antje Jans Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 06 aug 1765 (religie: RK), get. Marijtje Klaasse, ovl. te Bovenkarspel 08 apr 1813 met:
Klaas Jansz Botman, ged. te Bovenkarspel 05 okt 1763 (religie: RK), get. Trijntje Sijmens Botman, ovl. te Bovenkarspel 09 mei 1822, beroep(en): timmerman, woonplaats(en): Bovenkarspel, Adres nr 72, zoon van Jan Sijmensz Botman en Freekie Mijnderts Slot
2) Gertrudis Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 25 feb 1767 (religie: RK), get. Trijntje Tjallings
3) Maria Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 29 okt 1769 (religie: RK), get. Johanna Tjallings
4) Nicolaas Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 09 mei 1774 (religie: RK), get. Trijntje Tjalks
5) Gertrudis Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 19 jan 1776 (religie: RK), get. Joanna Tjallings
6) Klaas Kommandeur, ged. te Bovenkarspel 03 aug 1778 (religie: RK), get. Trijntje Tjallings, ovl. te Bovenkarspel 08 jun 1818, woonplaats(en): Bovenkarspel, Adres nr 121
ongehuwd

http://genea.pedete.net/venhuizen/1892.htm
__________________________
Vernoemde eerste vrouw?
Datum: 11-07-1723 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Petrus Thijssens
Bruid Richt Joannes

Datum: 20-08-1723 Plaats: Bakhuizen
Dopeling Tialling
Vader Pieter Tieses
Moeder Richt Johannes
Tjalling Pieters krijgt nog nageslacht met Akke Roukes.
Namelijk oa Trijntje Tjallings de Boer x Ko/Konst.

Groet Margreet

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » vrijdag 21 okt 2016 1:46 pm

Trijntje en Konst trouwden in Enkhuizen :)
https://www.genealogieonline.nl/stamboo ... n/I118.php

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » zaterdag 22 okt 2016 5:25 pm

Bedankt Margreet. De info die je geeft veroorzaakt een cascade van koppelingen in mijn bestand (niet alleen ooit Margo's favoriete bezigheid!), dus ik ben nog wel even bezig hiermee (inclusief het ontdubbelen (of samenvoegen als je dat sympathieker vindt klinken)).

Ik geef de doopgetuigen in volgorde van de genoemde kinderen, met de "loco"-getuigen na de /
Pieter Joannes/Richt Joannes; Grietje Joannes/Tjitske Watses; Siuke Joannes[dr]/Right Joannes; geen getuigen [kindsnaam ook niet genoemd]; Richt Joannis/Hiske Joannis
Willem Jans/Richt Joannis; Aaltje Jans; Rycht Joannis/Richt Heerkes; Trintje Joes/Yt Clases.

Allemaal familie dus!

Groet, Andries.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » zondag 23 okt 2016 1:37 am

Mooi !

en ja, ik had ook heel wat knopen- en opruimwerk te doen :)
daarom duurde de reactie ook zo lang.

Kijk wat ik net nog vond:
Recesboeken Gaasterland staan ook bij de Nedergerechten, maar daar vond ik niets,
maar dit komt uit Stavoren (uiteraard).
Autorisatieboek, archiefnummer 13-36, Nedergerecht Stavoren - Tresoar, inventarisnummer 17, aktenummer 225 Datum: 17-06-1740
Bijzonderheden:
Op 23 jan 1749 verklaart Tjalling Pieters dat moeder en stiefvader hem 500 car. gld hebben uitbetaald; huis en landen blijven ongescheiden in bezit van moeder en hem
Tjalling Pieters , woonachtig onder Staverse Zuidermeer Stavoren weeskind
Regt Johannes moeder gaat hertrouwen
Weduwe van Pieter Tyssen vader
Jolle Nolkes genoemd aanstaande stiefvader
Albert Johannes huisman , woonachtig Staverse meer Stavoren curator ad actum divisionis vaderlijke goederen
Claas Poulus, woonachtig te Sloten curator ad actum divisionis vaderlijke goederen
Klaas Paulus x Trijntje Tijses 1731 > Hagedoorn, Margo's voorvader.

Groet Margreet

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » zondag 23 okt 2016 11:06 pm

Hoi,

die had ik ook gevonden. De hele club zit in de Staverse Meer (Noorder- en Zuider-). Op de website van Oudstaveren kon ik niet veel vinden, helaas.
De dochter van Albert, Trijntje, trouwt Tjeerd Jans van Gaast (zoon van Jan Sybrens en Gooits Tjeerds, ook wel aan de orde geweest). Doopgetuigen bij de kinderen onder andere Hiske Johannes (nog in 1772), maar ook Joanna en Richt Alberts, kennelijk zusters van Trijntje. Zaten zij ook in of om Enkhuizen, verder niets van te vinden bij Allefriezen.

groetjes, Andries.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » zondag 23 okt 2016 11:24 pm

Toch!
Vanwege de Pieter kon dat Trijntje Alberts ook van Albert Pieters zijn, die in 1750 burger van Stavoren wordt, en er in 1761 overlijdt.

Vroeg me al af of we nog een Richtje hadden :)
Stavoren Datum: 11-07-1745 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Johannis Hiddes wonende te Stavoren
Bruid Rigt Alberts wonende te Stavoren
zou net in Enkhuizen gaan kijken.

Groet Margreet

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » maandag 24 okt 2016 11:33 am

Ha,

met Johannes Hiddes en Rikst Alberts was ik ook even bezig geweest. Nog niet met veel succes. Van Johannes een broer Doede Hiddes, trouwt Workum 13 sep 1756 Hylk Pyters, beiden aldaar. Kinderen: Hidde; Atje; Hidde; Richt; Richt; Doetje (de laatste posthuma wellicht?). Bij de twee Richtjes komt Rigt Alberts meteren, maar dat maakt nog niet zeker dat ze wordt vernoemd, want de zuster van Hylk, Hinke Pyters, getrouwd met Johannes Pibes, 18 nov 1740, krijgt ook een Richt. Er zit 14 jaar tussen de huwelijksdatum van de twee zussen, dat zaait ook alweer twijfel bij mij of ze inderdaad zussen zijn. Ik kan bovendien geen ouders (dopen van de meisjes) vinden.
Van welke Hidde dan Johannes en Doede zijn blijft ook in nevelen, vooralsnog...

groet, Andries.

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Margreet Huisman » dinsdag 25 okt 2016 12:15 am

Ik kan je even niet volgen.
Bij de twee Richtjes komt Rigt Alberts meteren, maar dat maakt nog niet zeker dat ze wordt vernoemd,
want de zuster van Hylk, Hinke Pyters, getrouwd met Johannes Pibes, 18 nov 1740, krijgt ook een Richt.
Hinke heb ik ouderloos,
maar Johannes Pibes had een moeder Rixt Jetses, x Pybe Jakobs.
Hinke metert over en weer met Houkje Pieters x Siebren Rintjes, bij wie ook een LIjsbet Pieters x Ate Durx.
en dat maakte het verwarrend.

Ze is geen zusje van Hielkje,
en Richt Alberts lijkt me dus gewoon een schoonzusje aan mans kant wat komt meteren. Ze hoeft niet vernoemd te worden.
Misschien heette zijn moeder wel Richt?
Mogelijk is Johannes Hiddes al overleden, en Doede allenig op de wereld,
dat daarom ook de Wagenaars langskomen? als vrienden? - geen familie in elk geval.

Hylkje Pieters heb ik nu eindelijk eindelijk hier onderdak
Bron: DTB Dopen Soort registratie: DTB inschrijving doop Datum: 10-01-1737 Plaats: Makkum
Dopeling Hielk geboren te Gaast
Vader Pieter Claeses
Moeder Attie Wietses
Meter Antje Hilles
Gerecht Wonseradeel - Datum: 19-02-1735 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Pijter Clases wonende te Gaast
Bruid Attie Wijtses wonende te Gaast

Makkum rk - Datum: 27-02-1735 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bijzonderheden:
het huwelijk is voltrokken in het bijzijn van de getuigen Akke Piebis en Mayke Simons
Bruidegom Pieter Claeses
Bruid Attie Wietses
Hielkje metert over en weer met Lijsbet Pieters, gedoopt Makkum 1744 gb Altena,
bij huwelijk te Nijland, x Jelle Siebrens 1768 - 7 knd Roodhuis rk, 1 Sneek > Jelgersma.

Doetje Doedes (9-5-1773) wordt bij haar dochter Anna Tjisses Wijngaarden ovl 1837 Leeuwarden idd Doetje Doedes Postma genoemd,
ze overlijdt zelf als Dutje Doedes Wijngaarden Workum 1847.
Mogelijk overleed Doede Hiddes hier:
Datum: 10-04-1773
Bijzonderheden: Ontvangen wegens beluid £ -:-:-
Citaat: rest
Overledene Doede
Doetje x1 Sjoerd Klases 1792, ovl 1797 ten gevolge van een schipbreuk
x2 Tjisse Martens Wijngaarden 1799, ovl 1806 Leeuwarden.

Groet Margreet

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: Had Rigt Ypes een nicht Rigt Heerkes?

Bericht door Andries Koornstra » dinsdag 25 okt 2016 11:07 am

Nee, dat bedoelde ik dus ook. Tenzij Rigt Alberts huwelijk met Johannes Hiddes kinderloos bleef en zij daardoor als suikertante werd ingeschaald. Maar ze kunnen ook gewoon in West-Friesland zijn beland.
Voorlopig is de familie wat mij betreft wel voldoende in kaart gebracht. Misschien in de toekomst nog eens wat verder uit te breiden n.a.v. een toevalvondst...

groet, Andries.

Plaats reactie