Hendrik Harms en Jeltje Jelles

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Wikke
Berichten: 68
Lid geworden op: maandag 8 apr 2013 5:58 pm

Hendrik Harms en Jeltje Jelles

Bericht door Wikke » zondag 9 jun 2013 7:40 pm

'k Heb nog een puzzel waarvan ik hoop dat iemand me er meer over kan vertellen:
Hendrik Harms en Jeltje Jelles trouwden op 18-6-1769 te Oldeholtpade. Zijn ouders zijn volgens mij Harmen Hendriks en Reinssie Wouters, die 5 kinderen laten dopen te Appelscha en Donkerbroek en haar ouders zijn Jelle Dijes en Fokjen Sjeerdts, die 4 kinderen laten dopen in Idskenhuizen.
Van Harmen Hendriks en Reinssie Wouters kan ik geen huwelijk vinden, evenmin van Jelle Dijes en Fokjen Sjeerdts.
En natuurlijk zijn verdere bijzonderheden ook van harte welkom!

Jacoba
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 24 mei 2011 5:15 am
Locatie: Australia

Re: Hendrik Harms en Jeltje Jelles

Bericht door Jacoba » maandag 10 jun 2013 2:11 am

Geen info over de ouders van dit stel, maar wellicht een aanvulling: Hendrik Harms woonde vanaf 1769 tot zijn overlijden in 1783/1784 in Oldeholtwolde 9. Zijn weduwe Jeltje Jeiles hertrouwde op 4.3.1787 met Berend Jans van Oldeholtwolde 4, die toen bij Jeltje is gaan wonen. (WSW Speciecohieren).

De curatoren van de vier minderjarige kinderen van Jeltje en Hendrik Harmens waren Gerrit Jans, huisman in Oldetrijne, and Hendrik Martens in Mildam. (WSW Inventarisatiebook: scheiding en accoord 14.3.1787; Berend Jans mr. kleermaker requireerde).

Jacoba.

Jacoba
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 24 mei 2011 5:15 am
Locatie: Australia

Re: Hendrik Harms en Jeltje Jelles

Bericht door Jacoba » maandag 10 jun 2013 2:23 am

Je zult dit w.s. wel weten, maar de curator Hendrik Martens is getrouwd met Gertje Je(i)(l)les; zij hebben o.a. een dochtertje Foekje en Jeltje Jeiles/Hendrik Harmens laten een Fokje dopen.

Jacoba.

Wikke
Berichten: 68
Lid geworden op: maandag 8 apr 2013 5:58 pm

Re: Hendrik Harms en Jeltje Jelles

Bericht door Wikke » dinsdag 11 jun 2013 7:42 am

Dankjewel Jacoba! Ik wist niet van de curatoren over de kinderen van Hendrik Harms. Daar ga ik binnenkort dus graag naar kijken!
Groet, Wikke

Annedou
Berichten: 87
Lid geworden op: zondag 2 nov 2014 8:00 pm

Re: Hendrik Harms en Jeltje Jelles

Bericht door Annedou » vrijdag 8 jul 2016 4:40 pm

Zou het volgende bij Jelle Dijes kunnen passen?

Dije Syoerdts, van Hommerts, trouwt op 3-12-1693 te Hommerts met Geertje Jeltes, van Sloten.
Sjoerd geboren te Hommerts en gedoopt te Jutrijp 29-11-1693,
opnieuw een Syoerdt op 20-9-1696 te Langweer en een Jelte gedoopt op 25-9-1698, ook te Langweer.
Dije Sjoerdts is in 1698 gebruiker van Stem 20 en Stem 21 in Dijken

Jelte zou dan later Jelle genoemd moeten worden.
Van Jelle Dijes heb ik geen zoons gevonden, maar wel een dochter Gjetie, die later Geertje genoemd wordt.

Groet, Annedou

Plaats reactie