Otte Jans.

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Otte Jans.

Bericht door Klaas Rein Noppert » maandag 19 dec 2005 10:26 pm

Beste mensen.

In mijn stamboom komt Otte Jans voor, zoon van Jan Otten en Klaasjen Jans van Kalenberg. Hij trouwt op 10 oktober 1762 met Margjen Hendriks te Oudehaske. Kinderen van hen nemen de achternaam van Hasinga aan. Hij schijnt ontvanger van directe belastingen te Baard, Baarderadeel geweest te zijn. Waar kan ik bij Tresoar hieover iets terug vinden.

Alvast bedankt voor het reageren,
Klaas Rein.

http://home.wanadoo.nl/krnoppert
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)

gerrit

Bericht door gerrit » maandag 2 jan 2006 5:06 pm

hallo klaas rein,

zag dat er gegevens over otte jans staan op een duitse website:
http://home.wanadoo.nl/krnoppert/Parent ... s.htm#2327
familie komt kennelijk uit Overijssel.

Kinderen van Otte Jans en Klaasje Jans zijn volgens deze website:
III-f Otte Jans ist geboren nach 1738, Sohn von Jan Otten und Klaasjen Jans. Otte Jans heiratete, höchstens 24 Jahr alt, am 10-10-1762 in Oudehaske, Haskerland mit Margjen Hendriks, 20 Jahr alt. Margjen Hendriks wurde geboren in 1742, Tochter von Hendrik Jans und Jantien Herms.

Kinder von Otte Jans und Margjen Hendriks:
1 Jan Ottes, geboren in Oudehaske, Haskerland. Er wurde am 02-06-1765 in Haskerland getauft.
2 Jantje Ottes, geboren am 09-08-1767 in Oudehaske, Haskerland Folge IV-g.
3 Jan Ottes, geboren am 27-06-1770 in Oudehaske, Haskerland. Er wurde am 17-07-1770 in Oudehaske, Haskerland getauft.
4 Claesjen Ottes, geboren am 29-06-1774 in Oudehaske, Haskerland. Sie wurde am 10-07-1774 in Oudehaske, Haskerland getauft.
5 Aaltje Ottes, geboren am 02-06-1777 in Oudehaske, Haskerland Folge IV-h.
6 Hendrikjen Ottes, geboren am 21-05-1784 in Oudehaske, Haskerland. Sie wurde am 13-06-1784 in Oudehaske, Haskerland getauft.
7 Jan Ottes Van Hasinga, geboren am 28-04-1787 in Oudehaske, Haskerland Folge IV-i.

Klaas Rein Noppert
Berichten: 58
Lid geworden op: zondag 11 dec 2005 10:35 am
Contacteer:

Reactie.

Bericht door Klaas Rein Noppert » dinsdag 3 jan 2006 1:16 pm

Beste Gerrit.

Bedankt voor je reactie. De webpagina die je vond is mijn eigen site, vertaald in het Duits. Als je naar http://home.wanadoo.nl/krnoppert gaat kom je de site tegen.

Klaas Rein.
Zoek de volgende namen uit: Noppert, Noppers, Otten, Krottje, Vallinga, van Hasinga, Postma(Longerhouw)

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Bericht door Hinke Westra » woensdag 4 jan 2006 8:48 am

Hallo Klaas Rein,

Ken je het boek van J. Kroes, De Gietersen in Friesland?
Daarin een een klein stukje over Otte/Otto Jans (van Havinga). Kroes meldt niets over dat hij ontvanger in Baard is geweest. Uit het stukje van Kroes maak ik op dat hij vanuit Overijssel in Oudehaske is gekomen en daar gebleven is. Het lijkt mij wat vreemd dat iemand uit Oudehaske ontvanger van de directe belastingen in Baard geweest zou zijn. Was dat niet meer een fuctie voor iemand die in de gemeente woonde? Maar misschien ben ik daar helemaal mis mee:-)

Groet, Hinke.

Gast

Bericht door Gast » woensdag 4 jan 2006 10:28 am

Beste Hinke.

Ik heb dat boek ook en hij kwam vanuit de Weerribben naar Oudehaske. Hij was veenbaas van beroep. Een zoon van hem Jan Ottes van Hasinga was belastinginner. Ik had deze vraag al verbeterd en op dit forum gezet. Ik had de verkeerde persoon genoemd. Als ik weer bij Tresoar kom zal ik daar eens vragen of er iets van hem te achter halen is.

Klaas Rein.

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Bericht door Hinke Westra » woensdag 4 jan 2006 10:42 am

Heb ik blijkbaar de verandering over het hoofd gezien, sorry. En op het archief zullen ze je ongetwijfeld kunnen helpen. Vroeger (10-15 jaar geleden) hadden ze kaartenbakken waar je op beroep kon zoeken, helaas heb ik die na een verbouwing nooit weer gezien :(

groet, Hinke.

Plaats reactie