Tromp en Hettinga Tromp

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Tromp en Hettinga Tromp

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 18 mar 2006 8:07 pm

Hoi allemaal,

ik was vandaag naar een bijeenkomst van de Freonen fan de Argiven yn Fryslân en daarna ook nog bij een lezing over Terschelling, het was een zeer leerzame dag. Eén van de dingen die ik hoorde was dat er onlangs een boek uitgekomen was, getiteld: Vier eeuwen Tromp van Woudsend, uitgave van het Fries Scheepvaartmuseum te Sneek en geschreven en onderzocht door Ype Brouwers. Ik wilde jullie hier via dit schrijven deelgenoot van maken, er zijn geloof ik slechts 300 exemplaren gedrukt - m.i. veel te weinig - daarom geef ik het maar snel door, als je het wilt hebben zou ik niet te lang wachten. Het boek heeft 112 bladzijden, is eenvoudig doch netjes uitgevoerd en kost slechts 15 euro als je het afhaald op het Kleinzand 14 te Sneek, je kunt het ongetwijfeld ook telefonisch bestellen: tel. 0515-414057 .

In de Nederlandsche Leeuw van oktober 2005 stond een verkorte versie van dit boek, het nu verschenen boek is veel uitgebreider.

Groetjes, Maikel Galama.

PS Wat hebben jullie veel geschreven in de tijd dat ik weg was, bijna a-sociaal !

Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Everardus Rollema » zaterdag 18 mar 2006 10:41 pm

Maikel,
Bedankt voor je mededeling en ja, we grepen vandaag gelijk onze kans. (grapje)
Gr.
Everardus

Plaats reactie