opzoek naar geboorte en overlijdensdata ca. 1750 Jellema

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel » maandag 26 nov 2007 7:35 am

In ieder geval is Tamme Lolles of Lolkes voor 1749 overleden, aangezien ik hem niet in de quotisatie heb kunnen vinden. Ook geen huwelijken gevonden.
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!

Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel » maandag 26 nov 2007 9:10 am

Overigens had Reinder Rientses nog een broer, Klaas Rientses welke ik in het notariëel archief trof
1818 Dronrijp, notaris W.K. Hoekstra
Inventaris
- Wytske Freerks te Dronrijp, weduwe van Klaas Rientzes Bantema, thans gehuwd met Douwe Feyes de Wit

Bron:
Toegangsnr. : 26
Inventarisnr.: 37006
Repertoirenr.: 26 d.d. 28 augustus 1818
Huwelijksakte Klaas en Wytske
Menaldumadeel, huwelijken 1809
Vermelding: Attestatie afgegeven op 7 oktober 1809 in Dronrijp
Man : Klaas Rientzes afkomstig van Dronrijp
Vrouw : Wijtske Freeriks afkomstig van Dronrijp
Opmerking : met attestatie naar Franeker

Gestandaardiseerde namen: KLAAS RIENKS en WIETSKE FREERKS

Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
Trouwregister Hervormde gemeente Dronrijp 1600-1811, Hiaten
1617-1658, 1672-1731
Ik vond nog een huwelijk voor een Klaas Rienks, maar betwijfel of dit de juiste man is. Er is nl zo'n 80 jaar eerder een Klaas Rienks te Marssum die ook een zoon Sierk laat dopen.
Menaldumadeel, huwelijken 1795
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 17 mei 1795 in Beetgum
Man : Klaas Rients afkomstig van Menaldum
Vrouw : Lijsbet Jacobs afkomstig van Beetgum
Gestandaardiseerde namen: KLAAS RIENKS en LIJSBET JAKOBS
Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
Trouwregister Hervormde gemeente Beetgum 1647-1811, Hiaten

Hieruit Rienk (1796) Jakob (1798) Trijntje (1805) en Sierk (1808).
Klaas overlijdt in 1813
Overlijdensakte Menaldumadeel (mairie Dronrijp), 1813
Aangiftedatum 21 november 1813, akte nr. 28
Klaas Rientses Bantema, overleden 14 november 1813, man
Oud 57 jaar, gehuwd
Er zijn in het notarieel archef nogal wat aktes te vinden betreffende Bantema's en de familie De Wit. Nog andere interessante aktes
1819 Dronrijp, notaris W.K. Hoekstra
Obligatie
Betreft een kapitaal van fl. 800
- Heerke Pieters Nijdam te Dronrijp, schuldenaar, tevens
als voogd over de kinderen van Reinder Rientzes Bantema en
Trijntje Tiedes van Dijk, in der tijd echtlieden te Dronrijp
- Klaas Willems Schuurmans te Baijum, schuldenaar, tevens
als voogd over de kinderen van Reinder Rientzes Bantema en
Trijntje Tiedes van Dijk, in der tijd echtlieden te Dronrijp
- Jan Jozephs Weitenberg, koopman te Dronrijp, schuldeiser

Bron:
Toegangsnr. : 26
Inventarisnr.: 37006
Repertoirenr.: 36 d.d. 6 mei 1819
Tenslotte vond ik nog een Hittie Rientzes die ik even niet kan plaatsen, maar welke zich later wél Bantema gaat noemen
Wonseradeel, huwelijken 1766
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 27 juli 1766 in Pingjum
Man : Marten Jans afkomstig van Pingjum
Vrouw : Hittie Rientzes afkomstig van Menaldum
Opmerking : hij is schoolmeester
Gestandaardiseerde namen: MARTEN JANS en HITJE RIENKS
Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
Trouwregister Hervormde gemeente Pingjum 1746-1811

Wonseradeel, dopen, geboortejaar 1770, doopjaar 1770
Dopeling: Jan
Geboren op 30 november 1770 in Pingjum
Gedoopt op 16 december 1770 in Pingjum
Kind van Marten Jans Feenstra en Hittie Rientses Bantema
Gestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):
Dopeling : JAN of JANKE
Vader : MARTEN JANS
Moeder : HITJE RIENKS
Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)
Herv. gem. Pingjum, doop 1746-1811
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » maandag 26 nov 2007 12:41 pm

Hallo,

Klaas Rientses Bantema zal wel een broer zijn van Reinder, tenminste dat lijkt zo. Hij is te verwachten: de moeder is een Klaas-dochter. Hij trouwt echt laat, 56 jaar oud. Of hij dezelfde is als die uit het huwelijk van 1795 moet denk ik nog blijken.
Maar dan die Hitje uit Pingjum, die is net als de Klaas Rientses van 1795 bij huwelijk uit Menaldum. Ik vond dit huwelijk:
Franekeradeel, huwelijken 1728
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 januari 1728
Man : Rienk Sikkes afkomstig van Ried
Vrouw : Jantje Dirks afkomstig van Schalsum
Kinderen. Peins/Zweins: Hitje (1729), Andries (1731). te Ried: Sikke (1733), Hiltie (1737), Hinke (1741), Sikke (1745) en Cornelis (1748)
Hier is hij in 1749:
Rients Sikkes, Franekeradeel
Plaats: Ried
Omschrijving: boer; met goed beslag
Gezin volw: 4 en kind: 4
Aanslag: 47-16-4
Als Hiltie van 1737 nou Hittie van Pingjum is, dan klopt dat mooi.
Dit is Rienk gedoopt:
Franekeradeel, dopen, doopjaar 1705
Dopeling: Rients
Gedoopt op 8 maart 1705 in Ried
Kind van Sikke Andries en Rinske Lieuwes
Ik zie geen verwantschap met onze Bantema's opdoemen. Was wel leuk geweest.

Deze kan ik ook niet goed in ons schema kwijt:
Overlijdensakte Menaldumadeel (mairie Dronrijp), 1812
Aangiftedatum 21 juni 1812, akte nr. 21
Reinder Rientjes Bantema, overleden 19 juni 1812, man
Oud 9 jaar
Dan Tamme Lolles. Zoon van Lolcke Mincks. Verder niets van te vinden, is hij vrijgezel gebleven? Het kwart van de zate die Lolcke Mincks bezit gaat in zijn geheel naar Sjouk Lolkes, vrouw van Melle Scholtes Taekema. Dat kan natuurlijk als hij, Tamme, vóór 1738 komt te overlijden zonder nakomelingen. Dan is de periode waarin hij overlijdt 1730-1738.

groet, Andries

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » dinsdag 27 nov 2007 11:52 am

Over Douwe Tammes afstamming.

Er is te Achlum een Tamme Harings in de tweede helft van de 17e eeuw. Hij wordt in ieder geval in 1670 op het stemcohier vermeld als meier van zate 26. Hij blijkt bovendien curator over de kinderen van Gerlof Harings en Rinck Jelles te Arum.
De ouders zouden dan moeten zijn: Haring Buwes en Meynu Gerlofs, echtelieden op Risselaard onder Lollum. Hun kinderen zijn: Buwe (geb.1599), Gerlof (1601), Douwe (1604), Tamme (1607) en Meynu (1611). Vooral die Douwe als broer is natuurlijk van belang. Het blijkt dat vader Haring een broer Ruurd Buwes te Hommerts heeft en moeder Meynu een broer Cornelis Gerlofs van Schettens.

Zouden we hier verder mee kunnen komen?

groet, Andries

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » woensdag 28 nov 2007 12:19 pm

Hallo allemaal,

Een huwelijk uit deze familie op een onverwachte plaats:
Sneek, huwelijken 1637
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 mei 1637
Man : Gerlof Harynges afkomstig van Lollum
Vrouw : Rienck Jelles afkomstig van Jellum
Groet, Andries

Litsehimmel
Berichten: 864
Lid geworden op: maandag 16 jan 2006 11:51 pm
Locatie: Lioessens, Frysl

Bericht door Litsehimmel » woensdag 28 nov 2007 3:23 pm

Andries,

op blz 4 van deze discussie had ik al aktes uit de quaklappen geplaatst die met Risselaard te maken hadden, o.a.
Naam: Epe Heres, Lollum (?)
inzake deling van Rislaerder zathe te Lollum
Datering: 1582
Bron: Archief Hof van Friesland, quaclappen
Toegang 14, inv. nr. 16699 (v/h deel YY13), blad 199
Gestandaardiseerde naam:
Mannelijk: IEPE HERES
Vrouwelijk: IEPKJE HERES
Vermoedelijk is Iepe Heres de vader van Heere Eepes, boer op groot Risselaard, onvanger van Lollum, overleden tussen 1648 en 1656 (bron: http://members.home.nl/annesinnema/GENE ... SELADA.htm)

Heere Eepes trouwde met Ympck Cornelisdr en één van hun kinderen - Bauck Heeres - huwde op haar buurt met Wybe Jansen Finia welke in mijn stamboom voorkomt.

In 1640 woonde er op stem nr. 5 te Schettens - genaamd 't Fort aan de Van Osingaweg nr. 84, floreennr. 10, grootte 49,5 PM - een Cornelis Gerlofs. Naar mijn idee de broer van Meynu Gerlofs die jij aanhaalt. Deze informatie en die van de andere stemmen in Schettens heb ik gevonden op de website http://historie.buwalda.nl/

Opvallend genoeg was stem nr. 6 te Schettens - 'Dyckshorne' - in 1640 eigendom van Gerlof Heres Minnema (gehuwd met Juffr. Tjemk van Osinga). Zouden dit de ouders van Cornelis en Meynu zijn geweest?

In 1588 eveneens een vermelding van Haring Buwes
Naam: Haeringh Buwes
Datering: 1588
Bron: Archief Hof van Friesland, quaclappen
Toegang 14, inv. nr. 16703 (v/h deel YY17), blad 4
Gestandaardiseerde naam:
Mannelijk: HARING BOUWES
Nu moet me van het hart dat de namen Gerlof, Douwe, Haring, Bauk etc bij mij het gevoel laten ontstaan dat we hier met (nazaten van?) een zekere familie Harinxma te maken hebben.
Welsh/Fries/Franse voorouders; geen wonder dat ik in de war ben!

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » donderdag 29 nov 2007 5:49 pm

Hallo,

wie weet nog het begin van deze vraag? Daar waren twee broertjes Jellema, Seerp en Douwe Jelles. Wat later kwam er nog een (oudste) broer bij, Cornelis Jelles. Een tijdje lang werd hij verward met een tijds- en naamgenoot, Cornelis Jelles Poort. Maar dankzij Margreet kwamen we op tijd erachter dat dat een dwaling was.
Vandaag vond ik in archief 41 op Tresoar toch nog wel iets aardigs hierover. Dit archief is de voorloper van de Memories van Successie. Er zijn niet veel inventarissen bewaard gebleven. Echter wel die van Seerp Jelles, in leven onder Achlum, en aldaar overleden op de 2e van de wijnmaand 1809. Hij heeft een testament gemaakt, waarin Douwe Jelles tot universele erfgenaam wordt benoemd. En Cornelis Jelles moet het met een legaat van 100 gulden doen. Maar dat betekent dat Cornelis na 2 oktober 1809 is overleden! (Overigens blijkt de overleden Sjerp ook land in de ons zo bekende zathe land te Achlum te bezitten, maar dat verbaast ons natuurlijk niet meer).
Met deze nieuwe informatie komen we snel van alles tegen in de archieven:
Jellema, Cornelis Jelles, Franeker

k. Jantje 6, Jan 2

Mairie Franeker, fol. 51v
Ja, de enige broer van wie de familienaamacte bewaard is gebleven.
Dan het huwelijk:
Franeker, huwelijken 1802
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 7 juni 1802
Man : Cornelis Jellis
Vrouw : Acke Jans

Gestandaardiseerde namen: KORNELIS JELLES en AUKJE JANS

Bron:
Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
Trouwregister Rooms-katholieke parochie Franeker 1719-1811
Onverwachts, voor de katholieke kerk getrouwd. Er is ook een ondertrouw voor het Gerecht, dan is hij van Franeker en zij van Oosterbierum.
Drie kinderen in RK Franeker:

Code: Selecteer alles

Geke (Agnes) (op't Vliet) 21 apr 1803 g:Ricus Jans
Jantje (Vijfhuizen) 3 apr 1805 g:Antje Jorritsma
Jan (buiten Noorderpoort in de Rode Schuur) 15 okt 1809 g:Pieter Jorritsma
Na 1811 geen kinderen meer gevonden van dit echtpaar
Hij overlijdt volgens deze acte:
Overlijdensakte Franeker, 1832
Aangiftedatum 6 februari 1832, blad nr. 4
Cornelis Jelles Jellema, overleden 5 februari 1832, man
Oud 60 jaar, gehuwd
Hij woont dan in Wijk A, huis 4. Verder: arbeider, geboren te Achlum, getrouwd met Akke Jans, zoon van Jelle Cornelis en Akke Sytses. Nou ja, de voornamen van de ouders hebben ze goed, aangevers zijn geburen van de overledene.
Beide overlevende kinderen, Jan en Jantje zijn in Franeker getrouwd, en horen, vind ik, wel bij deze stamboom.

groeten, Andries

jurjel
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 12 nov 2007 10:19 pm
Locatie: Emmeloord

Bericht door jurjel » maandag 3 dec 2007 9:25 am

Hallo Andries,

Bedankt voor je nieuwe info.
Archief 41, de voorloper van Memories van Successie kan ik dat ook verder inzien? En hoe gaat dat dan?
En wat quote betreft: jullie plaatsen vaak hele blokken info. Is dat ook voor ons mogelijk? Of is dat alleen voor ingewijden?
En Jelle Seerps, die overleden is te Meppel? Hoe zou ik daar het beste
achter kunnen komen? Misschien forum Drente?

Groetjes,
Jurjen

Margreet Huisman
Berichten: 5350
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 1:02 am

inwijding

Bericht door Margreet Huisman » maandag 3 dec 2007 10:21 am

Hallo Jurjen,

Boven het intypschermpje zitten allerlei knoppen.
i voor cursief/schuin, B voor vetgedrukt, u voor onderstrepen
en quote om er zo'n wit blok van te maken.

Je kunt ze aanzetten door aan te klikken, en dan gaan typen - hij krijgt dan een *-
met nogmaals aanklikken zet je hem dan weer uit.

Je kunt ook zelf vooraf quote typen tussen [] en na wat je als blok wilt te sluiten met /quote tussen []

Een andere mogelijkheid is een blok tekst te maken (heet ook wel markeren of selecteren) door er met de linkermuis-knop overheen te gaan tot het blauw wordt, en dan die knop quote aan te klikken. Hij zet hem dan zelf wel uit.
Zo'n blok doop- of trouwvermelding copieren we gewoon met de rechtermuisknop copy daarvandaan-plak hier neer.

Het schijnt ook nog via de alt-... te kunnen. Maar die ken ik zelf niet. De knoppen vertellen dat zelf als je er met de muis overheen gaat.
Je kunt er mee spelen en oefenen door steeds je resultaat te bekijken met de voorbeeld -knop onder het intypscherm, tot je tevreden bent.

We hebben ook nog kleur-mogelijkheid via de knop letter kleur en groot/klein via die ernaast.

Op de een of andere manier worden linken altijd zelf wel blauw en aanklikbar, maar anders kan dat via de Url-knop.
De rest doet het niet. (helaas helaas , want nu kan ik geen kolommetjes maken wat toch zo handig zou zijn voor mooie rijtjes).

Het geheel heet BCCcode, het staat automatisch aan in je profiel.
Je andere vragen maar even apart.
groet margreet

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » maandag 3 dec 2007 12:23 pm

Jurjen,

er zijn in ieder geval wel begraafregisters van Meppel:
B 1644-1809, (alf. op de familienamen en patroniemen).
. Waarschijnlijk niet online. Maar wel in Den Haag bij het CBG (de quote komt uit hun bestand van microfiches) en vast ook wel op het archief in Assen. Als het in Den Haag aanwezig is wil de heer E. Rollema op verzoek er nog wel eens induiken (je hebt de tip niet van mij ...)
Dat archief 41 ligt gewoon bij Tresoar. Er is een inventaris op (zij noemen dat "toegang"). Maar geen index (Dat noemen zij "nadere toegang"). Het is wel aardig om zo'n inventaris van een erfenis een keer te zien (het wordt steeds moeilijker om een archiefstuk in levende lijve te aanschouwen, maar hier kan het nog).

Groet, Andries

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Bericht door Andries Koornstra » zaterdag 8 dec 2007 11:34 pm

Hallo,

Misschien in deze kleine bijdrage compleet overbodig. "Rechtelijn-genealogen" kunnen in ieder geval meteen verder klikken. Maar voor die enkele liefhebber meld ik toch even wat ik heb gevonden.
Op een gegeven moment stond het gezin van Douwe Tammes een tijdje centraal in deze vraag. Twee huwelijken en zes kinderen. Eén van die zes kinderen is Welmoed Douwes. Veel was er over haar niet te vinden. Wel werd er een echtgenoot ten tonele gevoerd: Jan Symens, huisman en ontvanger te Klooster Anjum, kerkelijk onder Berlikum gerekend. Zij en haar man bleven een mysterie. Dat wordt nog verergerd door het feit dat de DTB van Berlikum er pas vanaf 1772 zijn.
Maar net op het moment dat je denkt dat je de zaak maar moet vergeten blijkt soms dat er eerder naar is gezocht. In dit geval door W Tsj Vleer: Het Wassenaarboek uit 1963. Een klassieker uit de tijd dat er nog niets was gealfabetiseerd. Daarom heb ik altijd veel ontzag voor wat er in dit boek allemaal wordt gepresenteerd.
U voelt het al aankomen: Jan Symens, boven genoemd, is een Wassenaar. Hij komt van St.Jacobiparochie, geboren rond 1700 als zoon van Symon Minnes en Welmoed Cornelis. Jan trouwt voordat hij Welmoed Douwes huwt twee keer: in 1722 Tietske Lammerts van Klooster Anjum en in 1731 Dieuwke Heeres, uit zijn geboortedorp afkomstig. Welmoed was op haar beurt weduwe van Symon Symons.
Er worden drie kinderen uit het huwelijk van Jan Symons en Welmoed Douwes gemeld: Pieter, Symon en Gysbert. Welmoed heeft bij Symon Symons een voorkind, Symon Symons Baarda. Deze trouwt en verhuist naar Schettens, waar hij en zijn vrouw zorgen voor een flink aantal Baarda's. En dat is voor de rechte lijn natuurlijk wél weer interessant, want is Jelle Seerps (Sierooooops) bij huwelijk niet afkomstig uit Schettens? Alles is te verklaren, op den duur.

groeten Andries

Gebruikersavatar
catharina
Berichten: 874
Lid geworden op: vrijdag 20 jan 2006 9:45 pm
Locatie: Lelystad

Re: opzoek naar geboorte en overlijdensdata ca. 1750 Jellema

Bericht door catharina » zondag 29 nov 2015 1:31 pm

Oud verhaal maar met de nieuwe informatie en de originele boeken via internet, zijn er weer heel veel aanvullingen te vinden.

Broerjes Jellema

1.Cornelis:
Doopboek R.K. par. Franeker
Bron: DTB Dopen Soort registratie: DTB inschrijving doop Datum: 18-04-1797 Plaats: Franeker
Bijzonderheden:
De dopeling is 28 jaar
Dopeling Cornelis Jellis geboren op 18-04-1797 te Franeker
Vader Jelle Sjerps
Moeder Akke Cornelis
Doopheffer Klaes Jellis
Hij is geboren in 1797 en is in 1797 28 jaar. hier klopt iets niet.

Wie is deze Klaas??? kan hem niet plaatsen

2. Sjerp:
dopen Meppel image 71 doop 29-03-1771
naam vader Jelle Sieroops
Sjerp Jellema

register van overledenen Grietenij Franekeradeel
Bron: DTB Begraven Soort registratie: DTB inschrijving begraven Datum: 02-10-1809
Bijzonderheden:
Opm: De overledene was ongehuwd
Overledene Sjeerp Jelles 38 jaar oud overleden - te Achlum


3. Douwe
dopen Meppel image 78 Meppel doop 17-02-1772
geboren:
Registre civique kanton Franeker
Bron: Registres civiques Soort registratie: Inschrijving Registres civiques Plaats: Franekeradeel
Kiesgerechtigde
Douwe Jelles Jellema (landbouwer / cultivateur) geboren op 23-01-1773 wonende te Achlum

Carla

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: opzoek naar geboorte en overlijdensdata ca. 1750 Jellema

Bericht door Andries Koornstra » zondag 29 nov 2015 1:51 pm

Hallo,

In het doopboek staat alleen de doopdatum. Geen geboortedatum, maar wel de leeftijd van 28 jaar dus. Was zijn bruid van RK huize?
Wel mooi gevonden van je!

Groet, Andries.

Gebruikersavatar
catharina
Berichten: 874
Lid geworden op: vrijdag 20 jan 2006 9:45 pm
Locatie: Lelystad

Re: opzoek naar geboorte en overlijdensdata ca. 1750 Jellema

Bericht door catharina » donderdag 3 dec 2015 3:29 pm

inderdaad een RK huwelijk.

Cornelis Jelles Jellema is geboren omstreeks 1769, zoon van Jelle Seerps Jellema en Akke Cornelis.
Hij is gedoopt op 18-04-1797 in Franeker.
Bij de doop van Cornelis was de volgende getuige aanwezig: Klaas Jelles. Cornelis is overleden op 05-02-1832 in Franeker, ongeveer 63 jaar oud.
Van het overlijden is aangifte gedaan op 06-02-1832. Cornelis trouwde, ongeveer 33 jaar oud, op 07-06-1802 in Franeker met Akke Jans Adema, 38 jaar oud.
Akke is geboren op 10-01-1764 in Hitzum, dochter van Jan Simkes en Jantje Franses. Zij is gedoopt op 10-01-1764 in Franeker. Bij de doop van Akke was de volgende getuige aanwezig: Doetie Jans [grootmoeder moederszijde]. Akke is overleden op 05-07-1840 om 14:00 in Franeker, 76 jaar oud. Van het overlijden is aangifte gedaan op 06-07-1840.


Trouwregister Rooms-katholieke parochie Franeker
Bron: DTB Trouwen Soort registratie: DTB inschrijving trouwen Datum: 07-06-1802 Soort akte: bevestiging huwelijk
Bruidegom Cornelis Jellis
Bruid Acke Jans
rouwregister Rooms-katholieke parochie Franeker, archiefnummer 28, Collectie doop-, trouw-, lidmaten- en begraafboeken - Tresoar, inventarisnummer 271,

Carla

Gebruikersavatar
Andries Koornstra
Berichten: 3911
Lid geworden op: zaterdag 22 apr 2006 10:20 am
Locatie: Heerenveen

Re: opzoek naar geboorte en overlijdensdata ca. 1750 Jellema

Bericht door Andries Koornstra » zaterdag 5 dec 2015 11:13 am

Bedankt Carla.

Ik had Akke twee keer in mijn bestand: als dochter van Jan Simkes en Jantje Franses, en als echtgenote van Cornelis, zonder ouders. Ik heb de eindjes nu mooi aan elkaar gestrikt!

Groetjes, Andries.

Plaats reactie