Parenteel Waling Gerrits Dijkstra

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Everardus Rollema
Berichten: 1435
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 8:02 pm
Locatie: Zoetermeer

Parenteel Waling Gerrits Dijkstra

Bericht door Everardus Rollema » donderdag 1 nov 2007 12:14 pm

Geachte lezeressen en lezers,

Op 9 november a.s. begint het 25ste Waling Dijkstra schaaktoernooi.
Tresoar stelt voor dit weekend zijn bibliotheekruimte tegenover de Oldehove ter beschikking, een schitterende locatie, en zeker voor dit doel.

Meer hierover op de site van:
http://www.philidor160.nl/#

Verder met betrekking tot de grootvader van de schaker Waling Dijkstra.
Ik ben een parenteel aan het opzetten van (alle nakomelingen) Waling Gerrits Dijkstra 1821-1914, voordrachtskunstenaar, boekhandelaar, dichter enz. gehuwd 1) met Hinke Jans Huizinga 1821-1851 en 2) met Afke Jans de Boer 1836-1908.
Zijn overgrootouders moederszijde: Geertje Eeltjes Rollema, gedoopt Idaard 1730 gehuwd 1752 Vrouwenparochie met Jelte Keimpes zijn mijn rechtstreekse voorouders (stamreeks).
Uit dit huwelijk o.a.:
Keimpe Jeltes Koopmans (grootvader van Waling Gerrits Dijkstra)
en
Pyter Jeltes Rollema (mijn directe voorvader).
Gegevens omtrent nakomlingen (vooral na 1922) zijn altijd welkom.
Reeds vele persoonskaarten (van overleden nakomelingen) zijn door mij verkregen (+ na 1938) via het Centraal Bureau voor Genealogie. Ook familieadvertenties zijn door mij bekeken.
Overlijdens t/m 1952 zijn reeds door mij nagetrokken, zover ze op Genlias en Tresoar staan en ook de site van graftombe.
Verder heb ik getracht via de nationale telefoongids familieleden op te sporen.
Zijn overgrootouders moederszijde: Geertje Eeltjes Rollema gehuwd met Jelte Keimpes zijn mijn rechtstreekse voorouders
Opmerkingen:
Van een broer van Geertje:
Dirck Eeltjes Rollema, ged. Idaard 1732 stamt af: Pieter Sjoerds Gerbrandy, minister president in het oorlogskabinet van 1940-1945
en van
Elske Eeltjes Rollema (zus van Geertje), ged. Warga 1745 stamt af:
Jacob Jentjes Algera, minister van Verkeer en Waterstaat en grondlegger van de Deltawerken na de watersnoodramp in 1953.

Eventueel kontakt via de box (PB).

Met vriendelijke groet,
Everardus Rollema

Plaats reactie