Foto kinderen Gabe Gerbens Grouwstra en Rinske F. v.d. Zee

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Helma Harkema - Grond
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 10 okt 2007 11:42 am
Contacteer:

Foto kinderen Gabe Gerbens Grouwstra en Rinske F. v.d. Zee

Bericht door Helma Harkema - Grond » woensdag 10 okt 2007 2:25 pm

Hallo allemaal,

Laatst kreeg ik een kopie van een oude foto. Het gaat om een foto van de 7 broers en zusters Grouwstra (Gerben, Folkert, Tjaltje, Ruurd, Johanneske, Harmen en Liesbert). Het zijn de kinderen van Gabe Gerbens Grouwstra en Rinske Folkerts van der Zee en de familie komt oorspronkelijk uit Gaasterland. Op de foto zitten de drie zussen op een stoel en de vier broers staan er achter.
Mij is verteld dat de foto indertijd was gemaakt door een (plaatselijke?) krant omdat het bijzonder was dat alle zeven broers en zusters nog leefden terwijl ze al behoorlijk op leeftijd waren. De foto is waarschijnlijk gemaakt tussen de jaren 30 van de vorige eeuw tot vóór 1949. Helaas weet niemand om welke krant het gaat.

Graag zou ik willen weten of iemand deze foto kent en misschien weet wie wie is op de foto; ik weet alleen wie Folkert is.
En weet iemand toevallig ook wat meer over het bewuste krantenartikel?
Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik zelf een dergelijk krantenartikel zou kunnen opzoeken?

Met vriendelijk groet,
Helma Harkema

ibogrouwstra
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 29 jan 2017 9:29 pm

Re: Foto kinderen Gabe Gerbens Grouwstra en Rinske F. v.d. Z

Bericht door ibogrouwstra » maandag 30 jan 2017 11:24 am

19481204 BC familie grouwstra kopie.jpg
BC19481204
Beste Helma,

Nu pas komt jouw vraag onder mijn ogen, want ik ben bezig met mijn stamboom. De foto stond in de Balkster Courant van 04-12-1948. Ik heb een scan van dat artikel (voeg ik hierbij toe). Zou ik van de foto een knappe scan retour mogen ontvangen?

Met vriendelijke groet,
Ibo Grouwstra

Plaats reactie