Genealogie Programma :?:

algemene vragen over genealogisch onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gast

Genealogie Programma :?:

Bericht door Gast » zaterdag 28 jan 2006 9:14 pm

Mede genealogen,

Graag hoor ik van jullie of jullie goede ervaringen hebben met genealogie programma's.

Zelf gebruik ik al jaren Hazadata naar volle tevredenheid. Het nadeel van dit pakket is echter dat uitwisseling van tekst met andere applicaties moeilijk gaat. Hazadata is een Dos applicatie, maar werk wel goed en snel en prettig. En geeft overzichtelijke weergaven van zowel kwartierstaat, stamboom etc. (ik heb begrepen dat dit pakket niet werkt onder Windows XP?)

Ik wil echter een nederlandstalig pakket hebben, waarmee ik eenvoudig onder Windows XP kan draaien. Ik denk erover om nu Haza 21 te gaan gebruiken. Ik neem aan dat functionaliteiten in het verlengde liggen van Hazadata, maar heb hier geen ervaring mee. Ik hoef niet een pakket te hebben waar ik allerlei foto's/scans e.d. mee kan opslaan, maar wel een pakket waar makkelijk en overzichtelijk gegevens zijn in te voeren en te raadplegen. Ben zelf nu nog van mening dat ik dat liever op mijn eigen wijze en manier foto's en scans op sla, denk dat een willekeurig genealogieprogramma al snel bepaalde grenzen stelt aan hoeveelheid en omvang e.d.

Hoor graag jullie commentaar...

hinke reuhman
Berichten: 27
Lid geworden op: donderdag 26 jan 2006 5:06 pm
Locatie: hendrik-ido-ambacht
Contacteer:

geneaologie programma

Bericht door hinke reuhman » zondag 29 jan 2006 2:23 pm

Ik ben heel erg tevreden met Aldfaer. Kan er van alles mee doen en uitsatekende service.
Hinke Reuhman

Gerbert Brouwer

Re: Genealogie Programma :?:

Bericht door Gerbert Brouwer » maandag 30 jan 2006 12:11 pm

[quote="Gast"]Mede genealogen,

Graag hoor ik van jullie of jullie goede ervaringen hebben met genealogie programma's.

Zelf gebruik ik al jaren Hazadata naar volle tevredenheid. Het nadeel van dit pakket is echter dat uitwisseling van tekst met andere applicaties moeilijk gaat. Hazadata is een Dos applicatie, maar werk wel goed en snel en prettig. En geeft overzichtelijke weergaven van zowel kwartierstaat, stamboom etc. (ik heb begrepen dat dit pakket niet werkt onder Windows XP?)

Ik wil echter een nederlandstalig pakket hebben, waarmee ik eenvoudig onder Windows XP kan draaien. Ik denk erover om nu [b]Haza 21[/b] te gaan gebruiken. Ik neem aan dat functionaliteiten in het verlengde liggen van Hazadata, maar heb hier geen ervaring mee. Ik hoef niet een pakket te hebben waar ik allerlei foto's/scans e.d. mee kan opslaan, maar wel een pakket waar makkelijk en overzichtelijk gegevens zijn in te voeren en te raadplegen. Ben zelf nu nog van mening dat ik dat liever op mijn eigen wijze en manier foto's en scans op sla, denk dat een willekeurig genealogieprogramma al snel bepaalde grenzen stelt aan hoeveelheid en omvang e.d.

Hoor graag jullie commentaar...[/quote]

Geachte Gast,

HAZA 7.2 draait wel degelijk onder Win XP.
En voor wat de functionaliteiten van Haza 21 betreft, raad ik u aan contact op te nemen met Stichting HAZA-gebruikers.

Groet Gerbert Brouwer

Plaats reactie