Weblink naa Tresoar

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Bernd Sybrandi
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 23 jul 2006 12:55 pm
Locatie: Mönchengladbach

Weblink naa Tresoar

Bericht door Bernd Sybrandi » zondag 23 jul 2006 1:32 pm

Ik been daarmee bezig een Internetpagina over de Genealogie van de Familie Sybrandi te maken. Over een link woud ik mijn pagina met met Tresoar verlinken. Wanner ik dus een persoon heb die in Friesland geboren is zul een link direct na de pagina van Tresoar met de geboorteakte gaan.
Voorbeeld: http://www.tresoar.nl/cgi-sam/as_web.ex ... hi+D+10444 om de geboorteakte van Klaas Sybrandi op te roepen.
Gaat dit? Ik heb de verdacht, dat het een tijd lang gaat, maar dan word de link vaan Tresoar uit verandert.
Of geeft het en ander mogelijkheid dieet op te lossen?
Sorry mijn Nederlands, maar ik woon all over 50 jaar in Duitsland.

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Ristcard » donderdag 3 aug 2006 10:23 am

Dag Bernd,

Bij veel websites geldt dat het gebruik van zogeheten deep-links risico's met zich meebrengt. Zeker wanneer wordt verwezen naar een dynamisch bestand.
Vergelijk het met een catalogus van een bibliotheek, waarbij je de mensen doorstuurt naar "het derde boek op pagina 4". Dat gaat een tijdje goed, totdat een nieuwe catalogus wordt gemaakt, waardoor het betreffende boek plotseling het tiende boek op pagina 4 is geworden.
Misschien is het beter om een link te maken naar de algemene pagina van Tresoar en de mensen dan zelf te laten zoeken?

Groeten van Richard

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 419
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Admin » maandag 7 aug 2006 3:56 pm

Het antwoord van Richard klopt: de genoemde link zal een tijdlang goed gaan, totdat de database weer eens vernieuwd wordt. Wat misschien langer goed gaat is de volgende (lange!) link die een zoekopdracht uitvoert:
http://www.tresoar.nl/cgi-sam/as_web.ex ... 20hoekstra.

Andrys Stienstra
Laatst gewijzigd door Admin op dinsdag 8 aug 2006 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bernd Sybrandi
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 23 jul 2006 12:55 pm
Locatie: Mönchengladbach

Bericht door Bernd Sybrandi » maandag 7 aug 2006 7:02 pm

hallo Admin, hallo Richard,

bedankt voor de antwoorden. Ik ga het met de lange link die een zoekopdracht uitvoert proberen.

Plaats reactie