Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
anja
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 22 aug 2006 7:43 pm
Locatie: vlaardingen

Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Bericht door anja » zaterdag 11 okt 2014 11:30 am

Wie zou me kunnen helpen aan de gegevens van mijn opa Hogeling ,was huzaar in het leger denk voor zijn nummer gevochten in de 1e wereldoorlog,naar aanleiding van verhalen uit de familie gewond geraakt en op latere leeftijd invallide geworden.volgens verhalen had die een uitkering of een pensioen er van .weet het niet helemaal zeker.waar kan ik papieren of foto's van krijgen .Ben namelijk zijn stamboom aan het uitzoeken. hij is de enige die buiten friesland geboren ,en daarna zijn zijn ouders weer terug gegaan want zijn broers zijn dat jaar erna gewoon in Frieslan geboren in Oldeholtpade [fr,nld] Groetjes,Anja Persoonskaart van Joseph Johannes Maria Hogeling Joseph Johannes Maria Hogeling, zn. van Gerrit Hogeling en Christina Vroklage, geb. Princenhage op 31 jan 1893, RK, grondwerker,arbeider,huzaar, ovl. (80 jaar oud) Alkmaar op 5 mei 1973, begr. Alkmaar. tr. (resp. 24 en 22 jaar oud) (1) Wolvega op 12 mei 1917 met Margarietha Maria Mulder, dr. van Johannes Mulder en Geertruida Vlodder, geb. Steenwijkerwold op 16 feb 1895 des voormiddags om 6 uur, RK, ovl. (56 jaar oud) Alkmaar op 29 mrt 1951, begr. Alkmaar begraven op het RK Kerkhof St.Barbara.

J.H. van Veen
Berichten: 212
Lid geworden op: donderdag 11 aug 2011 3:56 pm
Locatie: Bolsward

Re: Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Bericht door J.H. van Veen » zaterdag 11 okt 2014 5:57 pm

Hallo Anja,

Heb je hier al een gekeken?
Misschien dat daar wat in staat over een evt pensioen?
http://militieregisters.nl/zoek?l00=pri ... 6=hogeling
Als het goed is zou hij ook een akte/bewijs van pensioen moeten hebben gehad. Misschien nog ergens in de familie?

Zijn zus Catharina (geb 1897) had ik wel in mijn database maar de parenteel van Hogeling heb ik nog niet uitgewerkt (nog niet aan toe gekomen).
Als ik het goed heb stammen ze van Joannes Coops Hogelink/Hogeling en Luitje Klazes? Mijn oma Maria Elisabeth Halman stamt af van hun dochter Lubberta Joannes Hogelink x Johannes Josephs vd Hal/Halman

Gr, Johan
Groet, Johan

anja
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 22 aug 2006 7:43 pm
Locatie: vlaardingen

Re: Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Bericht door anja » zaterdag 11 okt 2014 6:21 pm

J.H. van Veen schreef:Hallo Anja,

Heb je hier al een gekeken?
Misschien dat daar wat in staat over een evt pensioen?
http://militieregisters.nl/zoek?l00=pri ... 6=hogeling
Als het goed is zou hij ook een akte/bewijs van pensioen moeten hebben gehad. Misschien nog ergens in de familie?

Zijn zus Catharina (geb 1897) had ik wel in mijn database maar de parenteel van Hogeling heb ik nog niet uitgewerkt (nog niet aan toe gekomen).
Als ik het goed heb stammen ze van Joannes Coops Hogelink/Hogeling en Luitje Klazes? Mijn oma Maria Elisabeth Halman stamt af van hun dochter Lubberta Joannes Hogelink x Johannes Josephs vd Hal/Halman

Gr, Johan


hallo Johan

Klopt allemaal ,ze stammen daar van af ,ben al een heel eind naar beneden met ze.Heb je de gegevens van zijn zus voor me heb ze van allemaal maar van haar heb ik alleen haar geboorte en plaats nog geen man gevonden enn nakomelingen.Zover ik weet zijn er geen papieren meer van mijn opa ,zijn na het overlijden van oma verdwenen .dus weet niet waar ik dat zo gauw kan vinden.groetjes,


Anja

J.H. van Veen
Berichten: 212
Lid geworden op: donderdag 11 aug 2011 3:56 pm
Locatie: Bolsward

Re: Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Bericht door J.H. van Veen » zaterdag 11 okt 2014 7:28 pm

Anja,

je hebt 2 pb's

Gr, Johan
Groet, Johan

anja
Berichten: 7
Lid geworden op: dinsdag 22 aug 2006 7:43 pm
Locatie: vlaardingen

Re: Mijn opa was huzaar Joseph Johannes Maria Hogeling

Bericht door anja » zaterdag 11 okt 2014 8:48 pm

hallo johan

Hartelijk dank hiervoor ,als ik wat terug kan doen van de fam Hogeling hoor ik het wel.

Groetjes,

Anja

Plaats reactie