Trouwen te Heide (St. Nicolaasga) = trouwen te Rotsterhaule

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Trouwen te Heide (St. Nicolaasga) = trouwen te Rotsterhaule

Bericht door Maikel Galama » dinsdag 2 okt 2007 8:23 pm

Hoi allemaal, maar met name een Tresoar-verantwoordelijke,

de huwelijken die vóór 1812 in de Rooms-Katholieke parochie ''op de Heide'' bij Sint Nicolaasga plaatsvinden krijgen voor zo ver ik kan zien allemaal de toevoeging: Bevestiging huwelijk in Rotsterhaule.

Een tijd geleden hebben we daar op dit forum met elkaar over gepraat en vanmiddag weer. Het blijkt verwarrend en waarschijnlijk ook onjuist gezien onderstaande quote:
Over RK de Heide. Ik weet uit mijn klappertijd voor de FAF dat we bij Doniawerstal voor deze parochie de afkorting RH (in hoofdletters) gebruikten. Ik vrees dat bij de conversie van alle bestanden tot de huidige database over het hoofd is gezien dat Rh al was toegekend aan Rotsterhaule, en dat daardoor onterecht dat dorp als trouwplaats wordt genoemd.
groeten, Andries
Ik zou het op prijs stellen een duidelijk antwoord te krijgen van de persoon binnen Tresoar die verantwoordelijk is voor de dubbele trouwplaats vermelding, een antwoord op de vraag:

is Rotsterhaule een juiste toevoeging of is het een conversie foutje ?

Groetjes, Maikel.

Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 419
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 1:27 pm
Contacteer:

Bericht door Admin » maandag 8 okt 2007 10:50 am

Ik voel mij niet aangesproken als 'Tresoar-verantwoordelijke', maar ik kan je meedelen dat in het basisbestand inmiddels Rotsterhaule overal vervangen is door Huis ter Heide. Bij de eerstvolgende verversing van de bestanden op internet zal dat bijgewerkt zijn.
webmaster Tresoar

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Trouwen te Heide (St. Nicolaasga) = trouwen te Rotsterhaule

Bericht door Maikel Galama » maandag 8 okt 2007 11:20 am

Hoi Andries,

misschien was de aanduiding Tresoar-verantwoordelijke niet de meest juiste, mijn excuses daarvoor.

Dat je desondanks een reaktie hebt gegeven doet me goed, temeer daar ik tussen de regels door lees dat de toevoeging ''Rotsterhaule'' onjuist was.
ik kan je meedelen dat in het basisbestand inmiddels Rotsterhaule overal vervangen is door Huis ter Heide.
Of de toegepaste correctie echter juist is weet ik niet zo goed, komt er nu in het hele bestand geen Rotsterhaule meer voor ? Mij ging het in ieder geval slechts om de combinatie RK Heide en Rotsterhaule.
Daarnaast gaat het dacht ik niet om ''Huis ter Heide'' maar om de statie ''op de Heyde''. Ik laat me echter graag verbeteren door een kenner van dit gebied want we moeten proberen te vermijden dat het in de toekomst nogmaals gewijzigd moet worden !

Groetjes, Maikel.

Plaats reactie