Noord Amerika

Algemene vragen en nieuws over onderzoek bij Tresoar
Plaats reactie
Bob Koopmans

Noord Amerika

Bericht door Bob Koopmans » woensdag 11 jan 2006 3:27 pm

+++Ik heb ondekt dat er iedere dag berichten geschreven worden van uit de bron Dr. G.A. Wumkes van de Stad en Dorpskroniek van Friesland.
Het is mijn opgevallen dat er berichten meerdere malen vermeld worden. Ik stel voor, dat de berichten door genummert gaan worden. Om deze wijze wordt onderzoek vergemakkelijkt.
+++ Een andere ander verzoek. Om rede dat ik zoek naar familie leden die eens naar Amerika zijn geweest en terug gekomen rond 1858, zoek ik via (Ctr f) het woord "Amerika". Dan krijg ik geen resultaat.
Wel heb ik gevonden een bericht van 11-1-1882 waar werd vermeld:
"T.G.v.d.Meulen Maant in N.A. tot voorzichtigheid bij emigratie naar Amerika, op grond van 31 jarige ervaring en een verblijf van 3 maanden." Op het moment dat ik het woord "Amerika" in boven genoemd bericht aanklikte, kreeg ik diverse resultaten. B.v het bericht van 20-7-1855 over "Baardmannetjes"
+++ Kan dit aangepast worden, of stelt U voor een andere manier van zoeken.
vrgr. Bob Koopmans Amersfoort (tijdelijk USA)

Gebruikersavatar
Andrys
Berichten: 71
Lid geworden op: maandag 28 nov 2005 3:24 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Andrys » vrijdag 13 jan 2006 3:58 pm

Het plan ervoor bestond al langer, maar deze vraag was aanleiding om het nu te doen: op http://www2.tresoar.nl/wumkes/index.php is het nu mogelijk om de database van de Stads- en Dorpskroniek van Friesland te doorzoeken op datum, jaar en/of trefwoord.
Vriendelijke groeten / Freonlike groetnis,

Andrys Stienstra
Burgum

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

WUMKES

Bericht door Maikel Galama » vrijdag 13 jan 2006 5:20 pm

Hoi allemaal,

heel fijn dat Wumkes nu toegankelijk is gemaakt. Bob bedankt voor het duwtje dat je hebt gegeven, Andries en andere Tresoar kabouters, bedankt.

Maikel.

Opengebroken

Amerika via de krant 1858

Bericht door Opengebroken » zaterdag 14 jan 2006 12:58 am

Andrys.
Bedankt voor de mogelijkheid van zoeken in de Stads en Dorpskroniek van Friesland.
Het sterkt mij weer om als vrijwilliger aan de gang te gaan met het Bevolkingsregister 1850.1860 van Archief Eemland.
Nog een paar dagen USA.
vrgr. Bob Koopmans Amersfoort

Plaats reactie