Meubelmakers, Arbeidswet rond 1900 Joure en speciekohieren

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Meubelmakers, Arbeidswet rond 1900 Joure en speciekohieren

Bericht door Hinke Westra » woensdag 12 dec 2012 9:51 am

Samen met mijn vriendin zit ik de laatste jaren (bijna) wekelijks een paar uur op het gemeentearchief in Joure. De meeste gegevens die we daar tot nu toe hebben verzameld, staan ondertussen op een nieuwe website.
Ook hebben we een aantal jaren speciekohieren van Haskerland geindexeerd. De jaren 1755 en 1756 zijn nog niet volledig maar deze proberen we binnenkort af te maken.

Voor wie het leuk vindt om eens te kijken, zie: http://www.bbww-archief.nl

groet, Hinke Woudt-Westra.

Gebruikersavatar
Ristcard
Berichten: 776
Lid geworden op: dinsdag 4 jul 2006 2:30 pm
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Meubelmakers, Arbeidswet rond 1900 Joure en speciekohier

Bericht door Ristcard » vrijdag 14 dec 2012 10:42 am

Dag Hinke,

Mooi, die lijsten en wat een werk hebben jullie daaraan gehad! Complimenten, hoor. Wat me opvalt is, dat er aan het eind geen opsomming staan van ingekomen en vertrokken personen, of gingen ze dat pas veel later doen? Ik heb ooit de speciekohieren van Hennaarderadeel en Wymbritseradeel doorgeworsteld, op zoek naar voorouders en daarbij handig gebruik gemaakt van die verhuis-opgaven, om ze zo maar even te noemen.

Groeten van Richard

Gebruikersavatar
hans
Berichten: 333
Lid geworden op: maandag 12 feb 2007 1:34 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Meubelmakers, Arbeidswet rond 1900 Joure en speciekohier

Bericht door hans » vrijdag 14 dec 2012 11:16 am

Hallo Hinke,

Hele mooie site! Daar mag wel wat meer promotie voor gemaakt worden. Ik zal het ook even via Twitter rondtoeteren.
Nogmaals: hulde!

Gebruikersavatar
Hinke Westra
Berichten: 567
Lid geworden op: zaterdag 10 dec 2005 4:52 pm
Contacteer:

Re: Meubelmakers, Arbeidswet rond 1900 Joure en speciekohier

Bericht door Hinke Westra » vrijdag 14 dec 2012 11:36 am

Dank Richard.
Die 'verhuis opsommingen' heb ik inderdaad ook wel eens gezien, in Haskerland weet ik dat zo niet. De lijsten die we hebben gemaakt hebben we ingevoerd in lijsten die we hebben gekregen van FA/Tresoar. Het project waar dit voor bedoeld was, is niet doorgegaan. In die lijsten werd niet 'gevraagd' om de deze verhuizingen en de eerste jaren kan ik het waarschijnlijk ook niet nakijken in Joure. Vanwege de fusie met Gaasterlân-Sleat en Lemsterlân gaan alle oude archieven tijdelijk naar Franeker maar hoe lang tijdelijk is weet men niet. Afgelopen week hebben we nog snel wat foto's gemaakt van dingen die we af willen maken, zoals specie 1756 was ik halverwege Joure dus ga ik nog afmaken. En nog één boek van de Arbeidswet. En verder moeten we even kijken hoe het in de praktijk allemaal gaat werken.

Hans, ook jij bedankt voor de complimenten, er staat nog niet zo veel op maar als iemand toevallig iets zoekt in Joure, wie weet, misschien heb je er dan iets aan. En ik had hem ook al via twitter gestuurd maar ik heb nog niet zoveel volgers :D dus fijn dat je dat doet!!

groet, Hinke.

Plaats reactie