Begraafboeken

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Plaats reactie
chrisjasper
Berichten: 32
Lid geworden op: woensdag 4 jul 2012 9:32 pm

Begraafboeken

Bericht door chrisjasper » dinsdag 20 nov 2012 3:53 pm

Dag Tjerk.

Op de site van Anton Musquetier bij de Kerkarchieven zag ik op twee bladzijden een lijst van in totaal een dikke 40 overleden lidmaten met daarbij het jaar van overlijden.
Het betreft:
Inventaris Hervormde gemeente Blija-Hogebeintum 1611-1980
tnr 244-09
inv nr 18 lidmaten 1772-1886
pagina 2 en 3

Zoeken in de begraafboeken op Blija in Ferwerderadiel leverde maar drie namen op. Daarom denk ik dat dit een mooie aanvulling is.

Groeten,
Piet de Haan
Dokkum

Gebruikersavatar
Tjerk Tigchelaar
Berichten: 566
Lid geworden op: vrijdag 2 dec 2005 3:29 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Begraafboeken

Bericht door Tjerk Tigchelaar » dinsdag 20 nov 2012 8:43 pm

Beste Piet,

Bedankt voor de tip. Deze inschrijvingen zijn niet meegekomen omdat ik werk aan de hand van de tekstbestanden waarmee ooit de FAF klappers zijn samengesteld. Die zijn gemaakt aan de hand van de kopie DTBL boeken en daar komen deze inschrijvingen niet in voor. Zo snel als ik in de gelegenheid ben zal ik er mee aan de slag maar "don't hold your breath" zoals de Engelsen zo treffend zeggen, mijn bordje is momenteel meer dan vol.

Groeten,
Tjerk

chrisjasper
Berichten: 32
Lid geworden op: woensdag 4 jul 2012 9:32 pm

Re: Begraafboeken

Bericht door chrisjasper » vrijdag 30 nov 2012 11:56 am

Dag Tjerk

Dat bordje dat vol is zette mij aan het denken.
Ik kom in diaconie en kerkvoogdij rekeningen regelmatig ontvangsten en uitgaven betreffende graven en begraven tegen. Als ik alles wat ik op dat gebied tegenkom nu eens noteer inclusief de eerder genoemde tip uit het lidmatenboek van Blija dan kunnen jullie het zo overnemen. Ik heb een exelbestandje op de manier van de Volkstelling 1744 gemaakt met daarin 4 gevonden begraafgegevens. Zal ik dat naar Aly van de Volkstelling sturen? Dan kunnen jullie het waar nodig aanpassen. Ik wil de gegevens ook wel gewoon bewaren. Zeg maar hoe je het wilt hebben.

Groeten,

Piet de Haan
Hist. Ver. Noordoost Friesland

Gebruikersavatar
Tjerk Tigchelaar
Berichten: 566
Lid geworden op: vrijdag 2 dec 2005 3:29 pm
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Begraafboeken

Bericht door Tjerk Tigchelaar » vrijdag 30 nov 2012 12:34 pm

PB'tje gestuurd.

Plaats reactie