Witteveen, vd Werf, vd Weide, Poelsma, Ydema

Boeken, software, handige links, bijeenkomsten, beurzen, CD's/DVD's enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Witteveen, vd Werf, vd Weide, Poelsma, Ydema

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 2 jan 2010 11:01 am

Hoi allemaal,

Onderstaande zijn berichten van december afgelopen jaar. Hierin schreef ik o.a. dat er een uitgebreidere recensie zou volgen.
Gisteravond heb ik deze recensie ontvangen van de schrijver, Kees Witteveen uit Roosendaal en zal hem onder dit bericht plaatsen.

Groetjes, Maikel


Afgelopen week is een nieuw boek verschenen van Kees Witteveen uit Roosendaal.
Het boek bevat 134 bladzijden en is op A4 formaat. Prijs 30 euro.
Hij schrijft over het dorp Heeg en over de familie van zijn vader en moeder: Hendrik Witteveen en Johanna Regina Maria van der Weide

A.s. woensdag krijg ik 2 boeken, één voor mezelf en (indien gewenst) één voor mijn Heerenveense vriend.
Sible en Margo krijgen het boek rechtstreeks.

Zijn eerste boek over de rk familie Witteveen uit 1983 is volledig uitverkocht.

Groetjes, Maikel


Het eerste boek Witteveen heeft Andries al!
En Huizen had ook al aangeboden om dit tweede boek voor Andries hier af te laten leveren, maar de smiecht wilde eerst weten hoe het eruit zag en of het de moeite waard was…
groetjes,
margo
p.s. Maikel, bel je me vandaag nog even? Andries, Sible en Margreet hebben dat al gedaan.


Naschrift d.d. 02-01-2010 Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Margo. :shock:

Hoi Margo,

ik denk dat de smiecht het liever via mij regelt........

Groetjes, Maikel

P.S. in mijn bericht over dit nieuwe Witteveen-vd Weide boek vergat ik te vermelden dat het ook over de voorouders van die twee personen gaat.
En dan gaat het om vd Werf en IJdema om er maar twee te noemen.
Later in de week komt er wel een wat uitgebreidere recensie.

Gebruikersavatar
Maikel Galama
Berichten: 3121
Lid geworden op: dinsdag 6 dec 2005 12:31 pm
Locatie: Workum

Re: Witteveen, vd Werf, vd Weide, Poelsma, Ydema

Bericht door Maikel Galama » zaterdag 2 jan 2010 11:04 am

Geacht forum,

Ik heb in december j.l., onder eigen beheer, een boek uitgegeven: “Mijn Friese familie”.
De inhoud gaat o.a. over de geschiedenis van de familie’s Witteveen, van der Werf, van der
Weide, Poelsma, Ydema e.a. uit mijn kwartierstaat.
Veel verhalen o.a. verkregen uit de openbare archieven (zoals de notariële akten), familie-
documenten en familiepapieren uit eigen archief, veel eigen onderzoek en persoonlijke her-
inneringen.

Het is vooral historie, maar ik kom ook dicht bij de tegenwoordige tijd als ik schrijf over mijn
ouders, mijn jeugdherinneringen aan het dorp Heeg en de latere levensloop.
Ook in het boek: enkele beschouwingen over bijvoorbeeld Friese naamgeving en grote
gezinnen. Verder een hoofdstuk over interessante testamenten uit mijn collectie.
Een index ontbreekt, maar is voor dit boek overbodig. Het is geen volledige genealogie, geen
naslagwerk, het is een familieverhaal.

Het “eerste” boek wordt gepresenteerd aan S.H. Galema, Gedeputeerde van de Provinciale
Staten van Friesland op Zaterdag 9 januari om 3.- uur ’s middags in café “De Freonskip” te
Blauwhuis, waarbij iedereen welkom is.

Met dank aan Maikel Galama, voor plaatsing, groet ik alle forumleden van de contactgroep
van Tresoar en wens allen een voorspoedig en gezond 2010.


Roosendaal 1 januari 2010
Kees Witteveen

Plaats reactie